Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2010 11:00 - "Великолепната шесторка" - SMS срещу самите нас!
Автор: cchery Категория: Други   
Прочетен: 27655 Коментари: 59 Гласове:
28


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Писмото-статия на майка, която гледа детето си с увреждания, което копирам по-долу прочетох отдавна. То беше публикувано във в. "Седем" в броя му от седмицата 4-10.10.2010 г. - та го прочетох още в този период от време. Много отдавна споделям написаното от авторката му - Краси Обретенова. И не спирам да се чудя кога медийното пространство ще обърне плочата, която върти още от 90-те.

Моите коментари към писмото ще бъдат отделени с линии от авторския текст на г-жа Обретенова, ще са с друг цвят и шрифт и ще ги правя в самото писмо, защото с всеки свой абзац г-жа Обретенова поставя поне по 1 проблем, който не искам да бъде забравен с края на писмото й.

Отворено писмо на майка от Добрич до медиите и институциите

 

Красимира Обретенова

Уважаема, Ани Салич,

В качеството
ви на журналист, рекламно лице и водеща на шоуто „Великолепната шесторка”, към вас се обръща една от хилядите обикновени майки на три деца, едно от които НЕизоставено дете с увреждания - много увреждания след банална вирусна инфекция в бебешка възраст. Обръщам се към вас както като инициатор и участник в нищожни, мънички благотворителни кампании за изоставени и неизоставени деца, така и като бивш журналист, който е БИВШ, защото се превърна в болногледач на детето си.


Още в самото начало авторката поставя 2 изключително важни проблема - липсата на адекватни медицински грижи от страна на педиатрите в България и необходимостта от "благотворителни кампании за изоставени и неизоставени деца". Първият проблем е страшно важен за мене! Антибиотичното презастраховане в съвременната педиатрия и липсата на лабораторна диагностика на болните деца води след себе си увредени, алергизирани и инвалидизирани за цял живот деца!!!!!!! Но за това се мълчиМълчи се като ........ А когато все пак се намери лекар, който да посочи друг път, то той бива заклеймяван и обвиняван! Все пак не е за това темата.

Вторият проблем - "благотворителни кампании за изоставени и неизоставени деца" - никога няма да намери решение! Докато се решава на парчеИ се търси изход от резултата от една тенденция, а не изкореняването на самата тенденция!!!!

 



Това е поредната цинична експлоатация на човешкото милосърдие на българските граждани и скъпа медийна акция, наливаща пари в пустиня. А тази акция няма шанс да не успее, защото наивната българска публика продължава да вярва в сълзливи, комерсиални, профанизирани, благотворителни пиаракции, измъкващи и последното бедняшко левче от джоба й с лигави, инфантилни призиви за илюзорна помощ. Защото провала на шоуто ви и на „Байландо” е шанс държавното чиновничество да бъде принудено да си свърши работата.


Лично на мен "Шесторката" ми допада. Допада ми атмосферата, присъствието на забавен елемент, музиката. Т.е. шоуто. Допада ми и идеята аз също да давам по някой и друг лев за каузи, които си заслужава! Даже това последното ми идва съвсем отвътре. Но някакси не мога да не се съглася, че с подобни инициативи наистина се дава глътка въздух на администрацията, която е отговорна за институциите за изоставени деца. И най-вече за всички онези социални грижи, които трябва да работят при циганите!!!!!



Нямаше да си позволя да съм толкова груба, ако
вие и цялата медийна гилдия си бяхте направили журналистическия труд да обясните на обществото и на властта, ЗАЩО България води класациите в ЕС по детска смъртност, по брой деца с увреждания, по брой изоставени деца и по брой изоставени деца с увреждания, по брой изоставени деца от ромски произход и т.н.

А вие не го направихте, защото проблемите на изоставените деца са лесносмилаеми като редакционна материя и е по-лесно тези деца да се използват с комерсиален медиен продукт за обществен имидж, отколкото да се разрови цялата бюрократична, институционална, нормативна и управленска система, която пълни домовете за изоставени деца и не прави живота на „семейните” деца по - добър, независимо дали са с увреждания или не. И за това да се говори ежедневно, а не ежесутрешно да се лъска егото на стари и нови управленски люде.


Даааааа, права е г-жа Обретенова. Обективността в "Шесторката" минава не по главните пътища, а в малките улички. Виждаме ситуацията в дома в Шумен. Виждаме и копторите, в които живеят производителите на изоставени деца. Че виждаме и самите производители! Не виждаме и не чуваме обаче да се търси отговорност от тях! Ще кажете не е това целта на шоуто! Не, но шоуто и журналистите, които правят репортажите за него си позволяват да търсят отговорност на жените, които с цената на собствените си души отглеждат децата в домовете като свои! Позволяват си да хулят директорката на дом в Каспичан, че не е позволила 2 сестрички да бъдат взети за събота и неделя и заведени в коптора на производителите си!!!!! За да бъдели в семейна среда......... боже, ти който си горе и долу и под земята, аз ли полудях или ти ми отне правото да виждам ясно!?!? Семейна среда - 3 кирпича и найлон за прозорец......... семейна среда..........

 



З
ам.-министър Валентина Симеонова каза, че, цитирам по памет ”предимно бедни семейства си изоставят децата”, означава, че тя изобщо не е наясно с генезиса на проблема.

Основната част от изоставените здрави деца, са „произведени” в многолюдни непрекъснато размножаващи се ромски семейства, а децата с увреждания - от семейства КОИТО НЕ ИСКАТ ДА ОБЕДНЯВАТ и ОСКОТЯВАТ, грижейки се за детето си.


Да, така е! Така е, ако ще министърката, министъра, секретарката, инспектора, асистента, студента и който и да е да си затваря очите и да романизира циганите! Да, основната част по домовете за изоставени деца са циганчета!!! Произведени. Не заченати или родени, произведени!!!! От скотове, чиято основна цел е да се доберат до детските, които държавата изплаща за произвоството им!!! Нежелаещи, нецелящи нищо друго от живота си, освен `леб и да го вкарат на........... Цинично ли?!? Никак не е цинично!!!! Това е живота на 600 000 души от населението на нашата България!!!!



Та между двете издания на
шоуто съвместно с УНИЦЕФ бТВ трябваше да установи, че:

- основната причина за многото изоставени ромски деца е “помощ”-ната социална политика, която стимулира „излишната” раждаемост сред най-бедното ромско население. Стимулира я и липсата на законодателно криминализиране на малолетната раждаемост като сексуален тормоз и злоупотреба с малолетни и непълнолетни деца сред най - бедните роми. Стимулира я липсата на управленски капацитет и ВОЛЯ за ефективна (а не предизборна) интеграционна стратегия и ефективни проекти за реалната интеграция, паралелно с нужните рестриктивни мерки срещу гражданската, обществена и родителска безотговорност, замаскирана с уж традиционните и манталитетни особености на ромския етнос.


Да го коментирам ли това?!?! Няма нужда. Г-жа Обретенова е написала с най-точните думи конкретния проблем!!!! Няма закони! Но за сметка на това има философи, които обикалят като дежурни различните медии - и най-лошото обикалят и националните медии - и ни обясняват на нас - простите, как това бил манталитета, традициите и разбиранията на циганите!!! Да ви имам и философите. Вие всичките с вашата есенциална простотия осакатявате хиляди цигански момичета ежедневно. Защото тях няма кой да ги защити от родителите, които ги женят насила. Тях няма кой да им обясни, че на 12 години трябва да играят и да учат. Не да раждат! На тях, вие същите дърти философи, никога няма да им покажете и другия свят - светът извън гетата, площадките, на които играят и моите деца. Тревата, топките, копнежите на 12-годишните български момичета, спорта и танците, които те посещават. Няма, защото сте допуснали и техните майки да бъдат осакатени на 12 години и да вярват, че само това е живота - сватба, секс и деца!!!!! А има толкова будни, блестящи черни очички сред циганските деца!



Отдадени на социална кауза медия и организация като бТВ и УНИЦЕФ трябва да знаят и да кажат на обществото, че написаното по-горе се споделя от огромна част от образованите, квалифицирани и реализирани роми. Като медия трябваше да знаете, че няма страна в света, която да може да осигури ресурс да интегрира такъв огромен брой хора, които само и единствено се размножават, за което плаща 2 милиона работещо население от 7 милиона граждани. За богата държава с 30 млн. население 2 % неефективно население е поносим социален казус - но за бедна държава със 7 млн. население с 10 % интензивно размножаваща се примитивна общност с нулев обществен потенциал - няма социално спасение, а цифрите са относително точни.

В крайна сметка в България едно семейство на работещи родители с НЕизоставено дете с увреждане с данъците си издържа толерираното от медиите и социалната система и държавата като институция, „размножаване” на неефективно, неработещо, неграмотно, неквалифицирано население, както и изоставените от него деца, които допълнително се обгрижват и от благотворителни кампании. Когато родител като нас се опита да получи енергийна помощ, няма шанс, защото надвишава минималния доход от 130 лв на член от семейството - колкото струват два пакета памперси и няколко пакета мокри кърпички.


Да така е!!! С есемесите си ние отново даваме своето "ДА" на производителите на изоставени деца. Сигурно и в тази минута, в която аз пиша поста си поредното 12-годишно циганско момиче бива осакатявано. Без да го разбира даже. А циганинът легнал отгоре му ще си свърши работата, ще си я прибере в гащите и ще тръгне волен да краде. И спокоен! Защото работата му после ще я приберат в дома за сираци. Защото той е малцинство в България. И а не му се спазят правата, а е грабнал вилата........ Той може да се бие и убива, защото е малцинство!!! И има права. Не знае, че сексът с 12-годишни деца е престъпление. Но знае, че има права!!!! И че аз съм длъжна да  пратя есемес за оная му работа...........



Но неграмотната малолетна майка, която е започнала да ражда от 12-годишна, оставила е три деца на държавата, „грижи се” за две и е заченала поредно, получава всичко, което поиска. Никой не се интересува работещите родители получават ли си редовно заплатите, като им ги забавят с няколко месеца (каквато масово е икономическата ситуация в момента), с какво си издържат децата, с какво си плащат лекарствата, тока през зимата (ако детето е по цял ден в къщи с баба си или е болно и не е в дневен център или училище), рехабилитацията, лечение, ремонтите в къщи, лечението на другите членове на семейството, с какви средства се отглеждат здравите деца в семейството…

За българските медии ние, обречените на децата си родители, сме само герои от „планьорки” - ревем и хленчим. И няма кой да покаже цената на битките ни да сме отговорни родители и граждани -

За българските медии ние, обречените на децата си родители, сме само герои от „планьорки” - ревем и хленчим. И няма кой да покаже цената на битките ни да сме отговорни родители и граждани - ПРИМИТИВИ с убити мечти, с мизерен живот, в скапани жилища, във вечно безпаричие, с изтормозени здрави деца, заради решаването на проблемите на братчето или сестричето с увреждания… А децата ни с увреждания умират почти като в дом на ужасите – много обичани, но някои недохранени, други нелекувани, нерехабилитирани, доосакатени… но на никого не му пука - докато не постъпят в дом, където са по-забележими.


Край!


Гледали ли сте болно дете? Да. Значи знаете какво е то притеснение за здравето му и въобще за оцеляването му. А гледали ли сте дете с увреждане? Собственото си дете, не чуждо? Не сте. И аз не съм. Но дори едно банално разболяване на моите деца ме прави параноична. Чувствам как се смалявам в безпомощността си да помогна на детето ми. Светът около мен живее, а аз съм в центъра на собствените си тревоги. И говоря за банални болести. Ако имах дете с увреждане, със сигурност щях да използвам думата ПРИМИТИВ за себе си. Защото затварянето вкъщи на възрастен,образован човек за да гледа увреденото си дете и липсата на каквато и да е адекватна помощ от институции, те прави да оскотяваш. Да изпростяваш. Да се чудиш защо си правил всичко това - 12 години в у-ще, 5 в университет, а сега си седиш и от теб се иска само едно - да се мъчиш пред непоносимата гледка на толкова любимото, но увредено твое чедо. Да не можеш да си позволиш да го рехабилитираш и интегрираш.......



За да приключа с шесторката, не мога да не отбележа наистина затварянето на устите в нея. Веднъж Ники Мартинов - той участва в двойка №1 заедно с Теди Кацарова - иначе е победител в 3-я сървайвър. Та веднъж Ники започна да обяснява с простички и точни думи, че няма да решим проблема с домовете, ако не решим проблема с производителите на материал за тези домове...... и беше прекъснат от Ани Салич. Да, буквално прекъснат, за да обясни тя как ние тук не помагаме на родителите, а на децата!!! Ние с тези есемеси не помагаме на никой, дори и на себе си вредим. Докато коренът на злото не бъде пресечен, той ще разлиства всяка пролет и ще му берем плодовете на есен...........

Аз не си затварям очите, а вие?!?!?!





Гласувай:
28



1. gwendoline - Абсолютно споделям!
11.11.2010 11:22
То бива фалш и лицемерие, ама напоследък страшно прекалиха с тези безумни "каузи", само и само да гледаме тъпите им предавания, а те пък да си гледат на следващия ден рейтинга. Отвратително манипулиране на толкова болни теми! А хората гласуват...
цитирай
2. cchery - То бива фалш и лицемерие, ама нап...
11.11.2010 11:28
gwendoline написа:
То бива фалш и лицемерие, ама напоследък страшно прекалиха с тези безумни "каузи", само и само да гледаме тъпите им предавания, а те пък да си гледат на следващия ден рейтинга. Отвратително манипулиране на толкова болни теми! А хората гласуват...

И аз бих гласувала. И го направих на първата шесторка като се надявах, че все някой ще се сети да почне да прави нещо СРЕЩУ корена на тези процеси в България. Уви, 2 години по-късно не стига че няма промяна, ми ще трябва и още да се умилявам. Не, не става. Няма да гласувам в шесторката. Ще си я гледам, защото ми допадат изпълнителите и атмосферата. И ще пусна някой есемес за каузите в Байландо, когато/ ако успея да го гледам.
цитирай
3. baimomchil - Аз пък няма да гласувам
11.11.2010 11:47
Няма да гласувам докато държавата ме облага с ДАНЪК ВЪРХУ БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТТА. Взима 20 стотинки от моя СМС, което е 1/6 от сумата която съм дал.

Няма да гласувам и докато не се уверя, че всичката сума отива за БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ. Искам финансов отчет от страна на мобилните оператори, че наистина не регистрират печалба, както и от продуцента на шоуто - откъде идват парите за създаване на шоуто.

Няма да гласувам и докато не се казва в самото шоу къде точно е проблема!
цитирай
4. gwendoline - Аз не пускам SMS-и,
11.11.2010 11:51
много съм скептична към подобни мероприятия. Очевидно е, че тези кампании са въздух под налягане, цялата работа е да застанем пред телевизорите. Лошо няма, приятно е вечер да се разтовариш пред малкия екран, но повърхностната експлоатация на теми като изоставени деца, социални домове и т.н., хм, лично на мен не ми допада. И не ги гледам.
цитирай
5. benra - аз
11.11.2010 12:01
на това му викам -цинизъм. Не на написаното от теб, а на подобни предавания.
Иначе написаното споделям
цитирай
6. swan16 - Да не забравяме - идва Коледа и пак ще ...
11.11.2010 12:17
Да не забравяме - идва Коледа и пак ще се започнат хиляди подобни инициативи. Ама защо само по Коледа сме хора? И защо само на определени хора се помага? Нали по конституция всички сме равни?......
цитирай
7. cchery - много съм скептична към подобни ...
11.11.2010 12:18
gwendoline написа:
много съм скептична към подобни мероприятия. Очевидно е, че тези кампании са въздух под налягане, цялата работа е да застанем пред телевизорите. Лошо няма, приятно е вечер да се разтовариш пред малкия екран, но повърхностната експлоатация на теми като изоставени деца, социални домове и т.н., хм, лично на мен не ми допада. И не ги гледам.

Да, права си. Аз пуснах СМС за Ангел - това е един млад мъж, който е в инвалидна количка - трябват пари за да се оперира и да проходи пак. Това е от Байландо.

Иначе - да, тези теми със социалните домове, те вече станаха ПРЕексплоатирани. Страшно много. Аз повече няма да подпомагам произвоството на сираци........ Аман!
цитирай
8. cchery - Да не забравяме - идва Коледа и пак ще ...
11.11.2010 12:21
swan16 написа:
Да не забравяме - идва Коледа и пак ще се започнат хиляди подобни инициативи. Ама защо само по Коледа сме хора? И защо само на определени хора се помага? Нали по конституция всички сме равни?......

Суон, знаеш ли, на мен преди месец ми се наложи да потърся помощ от правозащитна организация. Исках да реша един проблем в градината на дъщеря ми. Попаднах на портал, в който бяха дадени линкове и информация за около стотина правозащитни организации. Изчетох ги всичките........ до една. И накрая вече не можех да сдържам яда си - всичките до една предлагат помощ на хора в неравностойно положение (каквото и да значи това) както и на малцинствата!!! До една! Егати, а аз в собсвената си държава не мога да намеря нито помощ, нито закрила, нито съвет от официална институция. А Агенцията за закрила на децата трябва офицално и показно да си направи харакири....... толкова импотентна организация няма никъде по света. Дори в Африка......
цитирай
9. cchery - на това му викам -цинизъм. Не на н...
11.11.2010 12:22
benra написа:
на това му викам -цинизъм. Не на написаното от теб, а на подобни предавания.
Иначе написаното споделям

Да, така е. Защото никой не знае за мъката, болката и обидата на всички онези родители, които са избрали да гледат децата си с увреждания.......
цитирай
10. swan16 - cchery, напълно съм съгласна с т...
11.11.2010 12:45
cchery , напълно съм съгласна с това. Аз вече много се изморих да се боря със всякакви институции за правата си и да гледам как малцинството получава всичко наготово и без да се бори даже. Скоро сестра ми се реди на опашки за детски и я връщаха няколко пъти за пълни глупости. Накрая беше решила даже да се отказва. И тогава я попитах с какво нейното детенце е по-лошо от всички циганчета, които получават всичко и без много разкарване. Няма оправия в тази държава и това е.......
цитирай
11. djud - " Великолепната шесторка " ли ?
11.11.2010 12:45
НЕ Я ГЛЕДАМ ТОЗИ СЕЗОН !
Всъщност, гледах я веднъж, онзи ден. И да си призная - едва понесох "умилителната" "състрадателна " физиономия на г-жа водещата Ани Салич !
Не и отива , ама никак не и отива !!!! Защото е ФАЛШИВА !!! И за да и отмъстя, си направих телевизора да я дава дебела. Ама МНОГО ДЕБЕЛА :))))) Наивно е, знам, но поне се позабавлявах !
Защото виждам, че е вярна поговорката - СИТИЯТ НА ГЛАДНИЯ НЕ ВЯРВА ! Атова си личи от цялото и излъчване ! По-добре да бяха избрали за водещ някое по-голямо дете от домовете !
цитирай
12. cchery - cchery, напълно съм съгласна с т...
11.11.2010 12:57
swan16 написа:
cchery , напълно съм съгласна с това. Аз вече много се изморих да се боря със всякакви институции за правата си и да гледам как малцинството получава всичко наготово и без да се бори даже. Скоро сестра ми се реди на опашки за детски и я връщаха няколко пъти за пълни глупости. Накрая беше решила даже да се отказва. И тогава я попитах с какво нейното детенце е по-лошо от всички циганчета, които получават всичко и без много разкарване. Няма оправия в тази държава и това е.......

Е, да...... това ми е познато. И аз не получавам детски за двете българчета, които съм родила. Естествено, че държвата не е длъжна да ми плаща за децата, които аз съм избрала да родя, но .......... давайки детски на т.нар. "социално-слаби" родители, то тя разделя още от люлката децата в страната. Едни ще получават, други.......
цитирай
13. djud - SMS- ли ?
11.11.2010 12:58
НЕ ПУСКАМ SMS-и ! Защото онзи ден ме изнерви непрекъснатото повтаряне, че мобилните оператори се отказвали от печалбата си ! Това се повтори поне 25 пъти по време на предаването ! ОБАЧЕ - НЕ ЧУХ НИЩО, ЧЕ ДЪРЖАВАТА СЕ ОТКАЗВА ОТ ДДС ! НЕ ЧУХ СЪЩО ТАКА, ЧЕ БТВ СЕ ОТКАЗВА ОТ ПРИХОДИТЕ ОТ РЕКЛАМИТЕ, КОИТО СЕ ИЗЛЪЧВАТ ПО ВРЕМЕ НА ПРЕДАВАНЕТО ! НЕ ЧУХ, ЧЕ ВОДЕЩИТЕ И ЦЕЛИЯ ЕКИП СЕ ОТКАЗВАТ ОТ ХОНОРАРИТЕ СИ ЗА ТОВА ПРЕДАВАНЕ !
А защо тогава обикновените хора, които едвам свързват двата края, да трябва да избират дали с това левче да купят хляб за детето си - или да подпомогнат копелетата на циганите ! Да, знам че звуча като расист, но е така !
Писна ми да плащам тока на циганите ! Писна ми да им плащам водата ! Писна ми да им плащам лечението по болниците ! / Незнам дали скоро сте ходили в болница, но на мен ми се наложи, и бях ОТВРАТЕНА ! 90% от "клиентелата" на УМБАЛ " Св.Георги" в Пловдив бяха цигани !!! Същите тези, които нямат здравни осигуровки и за да ги лекуват - вземат от НАС ! /
И затова сега няма да пускам SMS-и за ИЗОСТАВЕНИТЕ ИМ ДЕЦА !
цитирай
14. djud - Благотворителност ли ?
11.11.2010 13:04
А защо трябва да събират от хората пари за нови домове, а в същото това време държавниците да вземат решения да СЪБАРЯТ незаконно построените луксозни къщи на разни " бизнесмени " ????? Снощи гледах по новините, че някъде около Бургас / забравих точно къде / почват да събарят около 140 къщи ! То си беше направо цяло селище ! АМИ ДА ГИ КОНФИСКУВАТ / те били построени върху държавна или общинска земя ! / И ДА НАПРАВЯТ СЕЛИЩЕ ЗА ИЗОСТАВЕНИТЕ ДЕЦА !
цитирай
15. cchery - А защо трябва да събират от хората ...
11.11.2010 13:15
djud написа:
А защо трябва да събират от хората пари за нови домове, а в същото това време държавниците да вземат решения да СЪБАРЯТ незаконно построените луксозни къщи на разни " бизнесмени " ????? Снощи гледах по новините, че някъде около Бургас / забравих точно къде / почват да събарят около 140 къщи ! То си беше направо цяло селище ! АМИ ДА ГИ КОНФИСКУВАТ / те били построени върху държавна или общинска земя ! / И ДА НАПРАВЯТ СЕЛИЩЕ ЗА ИЗОСТАВЕНИТЕ ДЕЦА !

Това е много добра идея.
цитирай
16. анонимен - Анфо
11.11.2010 14:34
djud написа:
НЕ ПУСКАМ SMS-и ! Защото онзи ден ме изнерви непрекъснатото повтаряне, че мобилните оператори се отказвали от печалбата си ! Това се повтори поне 25 пъти по време на предаването ! ОБАЧЕ - НЕ ЧУХ НИЩО, ЧЕ ДЪРЖАВАТА СЕ ОТКАЗВА ОТ ДДС ! НЕ ЧУХ СЪЩО ТАКА, ЧЕ БТВ СЕ ОТКАЗВА ОТ ПРИХОДИТЕ ОТ РЕКЛАМИТЕ, КОИТО СЕ ИЗЛЪЧВАТ ПО ВРЕМЕ НА ПРЕДАВАНЕТО ! НЕ ЧУХ, ЧЕ ВОДЕЩИТЕ И ЦЕЛИЯ ЕКИП СЕ ОТКАЗВАТ ОТ ХОНОРАРИТЕ СИ ЗА ТОВА ПРЕДАВАНЕ !
А защо тогава обикновените хора, които едвам свързват двата края, да трябва да избират дали с това левче да купят хляб за детето си - или да подпомогнат копелетата на циганите ! Да, знам че звуча като расист, но е така !
Писна ми да плащам тока на циганите ! Писна ми да им плащам водата ! Писна ми да им плащам лечението по болниците !


Почти изцяло съм съгласен с писаното тук !!!
Каузата е нещо хубаво, но според мен тази година специално тази кауза тотално е подеменена с лицемерие.
Онзи ден даваха Баневи по Нова ТВ. Само автопарка на тези хора предполагам че е по-голям като стойност от събраното от подобни инициативи. Защо "големите" журналисти не отидат при богаташите да просят за подобни каузи, а просят от обикновения човек, който е също толкова обикновено милозлив и отделя от малкото, което има.
Да, правят се и добри неща, остава нещо, с което после телевизията доволно се фука че тя е купила еди си какво на децата от тук или там. Но това не прави по-малко жалък примерно факта че с едно тото се прави истерия седмица след седмица колко милиона има джакпот, а само 1/10 от тази сума може да излекуват 5 деца примерно. И то сега, утре, а не след 3 месеца лицемерие и лиготии по екрана.
Лично аз съм ги баннал отдавна. Това не ми пречи да дарявамм където сам преценя.
цитирай
17. анонимен - redovno li si vzema6 lekarstvata ?
11.11.2010 14:49
redovno li si vzema6 lekarstvata ?
цитирай
18. mikino - Уххх, каузи колкото щете!
11.11.2010 14:53
Друг е въпросът, кой каво прави в действиетлност. Пишат, че всички пари отивали в сметките за децата - дрън-дрън!!! Парите се разпределят първо между организаторите на тези жалки и грозни предавания, плащат се хонорари /не мислете, че не се плащат - лъжат ви/ и най-накрая каквото остане се превежда по сметка на болното дете! Изобщо държавата къде е в тоя случай???? А първото място от където трябва да се поискат пари е държавата и по-точно поограбената здравна каса! От какъв зор на нас, обикновените хорица, ще ни бъркат в джобовете и ще ни говорят така, все едно от нас зависи живота на детето!!!
Плюс това този който наистина има сърце не тръби наляво и надясно какво е дал, той просто го дава!!! Много пъти лично аз съм организирала кампании за сираци... Е и? Може би трябваше да отида в БНТ или някоя друга телевизия да им разкажа, как точно тези с многото пари се подиграваха с тънка усмивка когато ме видеха, защото знаеха защо съм там и отказваха дарения с думите: "Имам индивидуален подход!". Идеше ми да го питам тоя същия "Кфо правиш бе мухъл - купуваш си яхта, ядеш трюфелки и пиеш Боржоле???" Ето това правят големите "бизнесмени", докато балъците пускат поредния есемес!!!
цитирай
19. djud - "Кфо правиш бе мухъл - купуваш си яхта, ядеш трюфелки и пиеш Боржоле???" Ето това правят големите "бизнесмени", докато балъците пускат поред
11.11.2010 15:44
Да, абсолютно това правят !!!! И се кефят после колко смахнат и прост народ сме ! Хем ходим на работа, без да ни плащат с месеци , хем - делим от залъка си, за да дадем на някой по-нуждаещ се от нас ! / Или за да налеем още в джобовете на имащите ???!!! /
Но аз винаги съм казвала, а и съм свидетел, че рано или късно всеки си намира майстора ! Както са казали - Бог забавя, но не забравя !
цитирай
20. cchery - Нина, моя приятелка ми каза, че
11.11.2010 15:57
писмото на г-жа Обретенова се е въртяло и във Фейса. Аз там нямам регистрация и не знам какво става. Предполагам, че Ани го е прочела.

Анфо, аз няма да дам за подобни каузи, докато няма твърда и единна политика за циганите. Докато не застане един политик и не им каже: вие сте цигани! И не ни пречите, защото сте цигани, а защото живеете като животни. Докато ги галят, милват, лиготят и залъгват с пилета по време на избори, те ще ни се качват на главите още много.
цитирай
21. kasnaprolet9999 - Права си да се възмущаваш, много ...
11.11.2010 16:44
Права си да се възмущаваш, много истина има в думитае на г-жа Обретенова. Аз не си затварям очите за такива неща, но и не знам, как би могъл да се реши проблема с циганите и особената социална политика към тях. Трябва да се подходи държавнически от най-високо ниво, да се вземат решения по тези проблеми и да се намери начин за контрол по прилагането им.
цитирай
22. анонимен - Златка Паунова
11.11.2010 16:50
Да, писмото го четох във фейса и да - аз съм против гласуването, не ги гледам, не гласува и знаете ли защо? Защото не искам да ми вменяват чувство за вина, не искам да плащам за безхаберието на някого, не искам да давам пари за разни тоалети на разни водещи, не искам децата ми да са малцинство в собствената си държава, не искам да бъда ощетена от това да плащам данъци и осигуровки и да бъда прецакана, не искам ....

Искам да има ред, закони, правила, проверки, санкции ...

Искам всеки, който остави дете да бъде съден и глобен за това, искам да не ми се говори от медиите за частни случаи и да не живея с мисълта за поредната лоша новина!

Искам децата да получават това, което им се полага! Да се поощряват ония, които се трудят и учат! Да се поощрява таланта! Да има справедливост!

И още нещо - да ние имаме дете с увреждане в нашето семейство - не е мое, но съм му леля и знам за жалост какво означава това. Знам как държавата не помага, как пречи, как институциите изнудват и как се бориш с вятърни мелници. Реве ми се!

Не на последно място - на предната "Шесторка" бях бременна и тогава се чудех дали ще имам здраво дете ... бяха ни побъркали с тези цифри и факти от екрана...

НЯМА ДА ПРАТЯ НИТО ЛЕВ. МОИТЕ ДЕЦА, МОЯТ ПЛЕМЕННИК ИМАТ НУЖДА ОТ ТЕЗИ ПАРИ, ИЗКАРАНИ С ТРУД И ЛИШЕНИЯ!

цитирай
23. djud - до Златка Паунова
11.11.2010 17:10
Браво ! Аплодисменти за теб ! Напълно съм съгласна с теб !
цитирай
24. vanist - "Великолепна шесторка"???
11.11.2010 17:30
Че кое й е великолепното? Прическата на Ани Салич ли? Дето струва колкото обяда на едно дете за една седмица?
Или тоалетите, които не стига, че са скъпи, ами и не й подхождат???
Или каузата? Да помагаме, хора! Да помагаме!!! Горките деца, изоставени, болни....да, горките изоставени деца, те не са виновни, заслужават да живеят нормално.
Но моето дете не заслужава ли? А Вашите?
Може би ще повторя много от вас, но и аз ще кажа:
Омръзна ми да ми натякват, че съм отговорна за всички деца в държавата!
Омръзна ми да гледам как от екрана плачат натруфени, презадоволени хора, които да ми казват колко благородно е това!
Омръзна ми да правя всеки ден сметка какво да сготвя на детето си, така че хем да е здравословно, хем да не е евтин боклук!
Омръзна ми да се чудя след като свърши отпуска ми по майчинство дали изобщо ще има къде да се върна на работа!
Омръзна ми от неграмотни, глупави, нагли цигани, които не само не знаят да напишат собственото си име, ами и не желаят да погледнат по-далече от носа си!
Омръзна ми от родители, които не желаят да поемат отговорност за собствените си действия!
Омръзна ми само ТЕ да имат ПРАВА, а аз да имам само ЗАДЪЛЖЕНИЯ!
Омръзна ми!
Няма да пратя SMS!
Да, децата са нашето бъдеще, нашето богатство, но не и такива деца! Не и такива хора, които произвеждат деца, с единствената цел да изкарат пари от тях!!!
цитирай
25. baimomchil - Ванист
11.11.2010 17:58
+1
цитирай
26. armorica - Да искат пари от богатите
11.11.2010 18:10
Колкото пъти чуя за благотворителни инициативи, толкова пъти ми идва на ума един епизод от "Бел Ами" на Мопасан - благотворителното състезание по фехтовка. Не помня колко пари бяха останали, след като организаторите платиха наема на залата и донесената храна за бюфета, бяха някакви жалки франкове. Но това е истината за този род акции - шумотевица, пиарстване, пиянстване и тем подобни.
Богати от рода на Баневи и прочие могат да подпомогнат операцията на някое увредено дете, без джобът им да проплаче. Но колкото е по-голяма кесията, толкова по-здраво е вързана.
Лично аз изобщо не гледам нито великолепни шесторки, нито никакви подобни лиготии. Ако имах пари, бих помогнала на някого, без да вдигам шум.
А по въпроса за домовете и изоставените деца - коментарът преди моя го казва ясно и преясно.
цитирай
27. vanist - Нали знаете
11.11.2010 18:41
защо богатите са толкова богати - защото не дават. На никого!
цитирай
28. nefelin - браво cchery
11.11.2010 19:00
подкепям , ама утре ще коментирам че ми свърши работното време ,хехе чао:)
цитирай
29. анонимен - Атанас Юнака
11.11.2010 19:07
Всички лекари специалисти през 3 год да държат изпити и невзелите ги да бъдат назначавани на най-ниско ниво или дори да бъдат фелдшери!!Не само дай паааааари дай пари,а насреща?
цитирай
30. анонимен - анго
11.11.2010 20:45
djud написа:
Да, абсолютно това правят !!!! И се кефят после колко смахнат и прост народ сме ! Хем ходим на работа, без да ни плащат с месеци , хем - делим от залъка си, за да дадем на някой по-нуждаещ се от нас ! / Или за да налеем още в джобовете на имащите ???!!! /
Но аз винаги съм казвала, а и съм свидетел, че рано или късно всеки си намира майстора ! Както са казали - Бог забавя, но не забравя !

Требваа нов 9 септември 1944. год . ДА СЕ НАЦИОНАЛИЗИРА ЗАГРАБЕНОТО ДЪРЖАВНО БОГАТСТВО
цитирай
31. анонимен - не съм съгласна
11.11.2010 21:30
Всички деца са деца - раждат се еднакви - като лист картия върху който да напишем най-хубавия роман. И ромските деца имат право на своя роман и ако продължаваме да ги наричаме "произведени" и те ще станат такива кавито са технте производители. Когато човек подкрепя нещо - кауза, цел, или някой човек - добре е да се интересува какво се случва, за да знае - да подкрепя ли пак. Първата Великолепна шеторка събра пари, с които се закри един дом. Не и стана приятно на държавата и на министрите, ама никак не им стана приятно, че някой друг успя в нешо дето те не се справят - и взеха че направиха нещо - закриват всички домове за деца с увреждания. До две години - няма да ги има. Тези най-ощетени, живеещи в пълна мизерия човечета ще излязат от копторите в които съществуват в момента. Ей тава е най-големия резултат. Аз за това пак подкрепям - дано след втората великолепна шесторка, пак да се размърдат хората с решенията и да спрат прилива на бебета в домовете. Има как да се помогне на хората, които оставят децата си - щом в другите държави може и при нас може. Цигани ма навсякъде - и са намерени начини да им се помогнме така, че и те да са полезни за обществото.
цитирай
32. cchery - Не съм съгласна!
11.11.2010 21:59
Не съм съгласна 12-годишните цигански момичета дз нямат друго бъдеще, освен майчинството. Не съм съгласна да нямат право да учат, да играят и да мечтаят, а вместо това да гледат недоносени, увредени и нещастни бебета. Не съм съгласна аз да плащам за нечие нехайство, безхаберие и плъзгане по наклонена плоскост. Не съм съгласна....... в 21 век да няма начин да се спре насилването на деца в България и да ми обясняват, че това било традиция, разбиране и манталитет ........... Не съм съгласна, моите две деца-българчета да не получават нищо от държавата, в която живеят, а техните наборчета циганчета да имат право на парички...... Не съм съгласна! Не, не съм съгласна! И няма да бъда съгласна!!!!!!
цитирай
33. cchery - защо богатите са толкова богати - ...
11.11.2010 22:05
vanist написа:
защо богатите са толкова богати - защото не дават. На никого!

Ми кво да ти кажа, Ванист, ....... сега разбрах някои неща.......
цитирай
34. vanist - ааааа, и аз не съм съгласна!
11.11.2010 22:23
Начина да помогнем на изоставените деца не е като даваме пари, та да има още повече изоставени. Че защо да се грижат за децата си? Като има кой да го прави вместо тях? Защо да ги пращат на училище - от там пари не се изкарват! Даже, току виж им се отворили очите и се опитат да се опълчат срещу "традициите". Не! Ще продължават да ги женят на 12, ще продължават да ги пращат да крадат и просят, ще продължават "традицията".....
цитирай
35. анонимен - Златка - и аз не съм съгласна
11.11.2010 22:30
Разбира се, че не съм съгласна .... и съм написала защо, но по-притеснителното за мене е, че хората които едвам оцеляват всъщност вярват на телевизора и дават последните си стотинки, плачат пред екрана ... а ония дето разиграват театъра си живеят луксозно, харчат и си вземат паричките от всяко нещо, което правят... и Софка, която ти казва от екрана ... "ами аз постоянно пращам смс-и" ... ми идва в повече... щото на едни не им стига са салама, на други за хляба ...
цитирай
36. анонимен - дафне
11.11.2010 22:34
Аз също не харесвам така наречената незнам защо Великолепна шесторка
ПО ми допада байландо,но не мога да разбера защо трябва да продължават по 3 месеца ,става досадно.
цитирай
37. анонимен - Пародия
12.11.2010 10:11
Всички тези предавания са една пародия. Ако искам да гледам танци, нека да са професионални танцьори. Да плащам с смс и да гледам нещо хубаво, да им плащат и на тях (чааст от смс-ите). Защо да гледам Ани Салич? Тя с какво е по-важна? След напускането на Бареков гостите просто НЕ ИДВАТ....хем критикуват властта, хем и се подмазват. "Нека да говорят" е повреден плагиат идея на руското предаване "Пусть говорят". Но докато в руското предаване се канят граждани, които иначе няма как да стигнат до микровон и ефир, тука под предлог на патриотичност се канят хора които не слизат от екраните. Изобщо БТВ стана телевизия на властта, независимо че гради друг имидж.
цитирай
38. анонимен - Ето един екип от професионалисти,които
12.11.2010 11:35
ежедневно с все сили се грижат за Деца със специални образователни потребности!
http://www.facebook.com/?ref=home#!/pages/Resursen-centr-Pernik/109906785742168
С децата се работи индивидуално, реалити форматите са популистки, обслужващи дадена медия!
цитирай
39. baimomchil - Абе кой е тоя
12.11.2010 15:03
бай Ландо, че цяло предаване са кръстили на него ?
цитирай
40. djud - Ами някой като бай Момчил :))))) С ...
12.11.2010 15:57
Ами някой като бай Момчил :))))) С тази разлика, че не са кръстили предаване на теб :((((( + сълзички
цитирай
41. djud - Сега по-сериозно.
12.11.2010 16:08
Ландо Калрисиан - популярния космически авантюрист от сагата "Междузвездни войни".Като измислен герой той е господар на Облачния град и първо сключва сделка с лошите (Империята), после под натиска на обстоятелствата се ориентира към добрите (Бунтовниците).
Всичко в името на дребна далавера, която прозира и в едноименното реалити - отново SMS-и по левче без ДДС и обещания за големи печалби на зрителите, които със сигурност ще вложат последните си стотинки.
цитирай
42. vihrogonche - Чери,
12.11.2010 18:00
аз пък вярвам в КАУЗАТА, която Ани Салич проповядва в Шесторката - а именно НАЧАЛО на този процес, в който вече да няма ДОМОВЕ, а да има ПОДКРЕПА за семействата, за родителите, за това да НЕ ги изоставят - "Семейство за всяко дете!" - еми така трябва да е! Аз НЕ гледам предаването, защото страшно много се разстройвам и рева като ... на него. Но последните 2 пъти гледах, пак се разстроих и пак плаках, но пуснах смс-и и честно казано, се надявам повече хора да пратят... за циганите - съгласна съм с написаното от теб, но си трябва държавна политика и промяна на съществуващите закони и помощите, и т.н., и т.н. Трябва ПОДКРЕПА на семействата, които НЕ изоставят БОЛНИТЕ си деца!!! Много е важно това наистина. Абе трябват много неща...
цитирай
43. ketcakuatl - чудесно
12.11.2010 19:31
Споделям мислите и чувствата ти. Абсолютно си права. Споделих го във фейсбук с приятели.
цитирай
44. bbfn - + 1
13.11.2010 07:17
Изоставени и болни деца има в цял свят, вкл. и в най - развитите страни, бедност, домове и благотворителност също има в цял свят, не сме единствени с малцинствени групи и гета... само че при нас всичко е объркано до безобразие.
Първо ромите/циганите/ не са единственото малцинство в България - тук живеят арменци, евреи, руснаци, араби, индийци и пр., само че в общи линии те си гледат поколенията и имат задължения, като нас, т.е. са напълно интегрирани, мисля че на всеки е ясно ЗАЩО...
Второ бедността не е само сред ромското население на страната, доколко тя е релативна или абсолютна е друг въпрос, но аз лично съм се озовавала в семейства, които буквално "нямат какво да ядат" , семейства на хора с образование, чиито деца, понякога недохранени, ходят на училище, четат и уважават чисто човешката етика, а не само законите, те също нямат никаква подкрепа от държавните институции...
Болни деца - има и ще има, колкото и да е грубо, това е нормално, не може всички да се раждаме здрави, да не говорим, че на фона на стреса и липсата на адекватна профилактика и храна цялата ни нация е болна - страдат от инсулти хора на по 25 години, хипертония има всред децата в училище, туберкулозата се завръща, а раковите заболявания растат в геометрична прогресия... и няма магически пръчици, да щракнеш и всичко да се оправи - трябва си адекватна здравна политика, а да ви кажа, че в нашата мила родина здравето и образованието са последната дупка на кавала, превенцията и профилактиката бяха затрити с новата система в здравеопазването - но танто за танто - сега се чудим защо в една застаряваща нация страдат и умират от тежки болести деца и млади хора... въпрос на натрупване
И още нещо - болестта не е грях, нито стигма, в над 90% от случаите дори и тежко хронично болни хора са полезни на себе си и обществото , само че това НЕ СЕ ВИЖДА, защото някои не искат да се види. А тези хора, скъпи блогъри, са до вас и около вас и вие дори не знаете!
цитирай
45. neprosvet - Предаванията като:"Байл...
13.11.2010 21:00
Предаванията като:"Байландо", "Великолепната шесторка"и "сърцераздирателните" турски сериали, в момента определят един посредствен облик на нашата телевизия, която не гледам и не пущам есемеси.
Не се грижа за болно дете, а за болен мъж , което може би не е съвсем същото.Благодаря на дъщеря ми и зет ми, които ми подариха компютъра, за да не оскотявам прогресивно, ежедневно. В нашата държава всеки се спасява поединично, защото липсва нейната грижа и отговорност.
Подкрепям будните ви, изказани с негодувание и упрек коментари и специално теб cchery за изказаната смела, гражданска позиция!
Поздрави:))
цитирай
46. анонимен - Златка Паунова
14.11.2010 14:50
Ето.... днес пак съм втрещена от нашата здравна политика и още повече съм възмутена от отношението съм болните деца в България!

http://www.dnes.bg/obshtestvo/2010/11/14/da-pomognem-na-malkata-biliana-da-jivee.103754

"Предвид липсата на опит в България с лечението на подобен вид рак, родителите на детето са подали документи във „Фонда за лечение на деца в чужбина” към Министерството на здравеопазването, но са получили отказ.

Те са получили оферта за лечение в Германия за 50 000 евро тя е все още е непосилна за тях."

Защо отказ? Защо тези хора трябва да просят? Защо като нямаме опит не даваме шанс? Защо за някои хора се намират самолети, пари, лекари, донори .... защо? Горките родители ... прочетох това и за пореден път си казах "Господи, пази децата ни!", и да ... напълниха ми се очите.... съжалявам, вероятно съм студена и безчувствена предвид горните ми постове, но побеснявам като видя такава статия, защото хората, решили да се борят за живота и здравето на децата си заслужават поклон, защото .... е по-лесно да се откажеш от болно дете, като оставиш .... мъчно е, жалко е, .... всъщност от толкова много места ти искат пари, че се чудиш къде по-напред да дадеш, чудиш се дали е истина или не ... ако имаме здравна политика това няма да бъде така!
цитирай
47. deepimpact - Като цяло съм съгласна...
14.11.2010 18:57
... но ще ви кажа следното - Или ние ще интегрираме циганите, или те ще интегрират нас. Произведени дечица има и това е факт. И да пуснем и да не пуснем смс, те няма да изчезнат. Нито ще спрат да бъдат произвеждани. И какво правим??? Ваше право е да не пускате смс за тях, ваше право е да сте ядосани на създалата се ситуация, че всеки нормален, работещ човек издържа двама роми и един пенсионер, но това е България. Никой няма да дойде и с магическа пръчка да ни отърве от циганите. До тук прочетох оплаквания, хайде сега да прочета малко решения...
цитирай
48. baimomchil - Вихър
14.11.2010 22:57
за да повярвам в каузата да ме убедят, че парите ми отиват за благотворителност. А то 1/6 от приходите отиват ДДС за държавата - същата тая дето не си е свършила работата.

От тук нататък няма кво да говорим. Каузата на Салич вече е компрометирана.
цитирай
49. djud - "да ме убедят, че парите ми отиват за благотворителност."
15.11.2010 09:42
Ето ти "убеждения" - в часност за Байландо, но същото важи и за другите предавания:
"......заплатите в Байландо са ГРАНДИОЗНИ,.....Изненадващо най-много взема водещата Стефания Колева - прибира по 10 000 лв. на месец / ДЕСЕТ ХИЛЯДИ = ??? SMS-а /
Двойно по-малко е заплатата на колегата й Георги Мамалев. Това, естествено, вбесява именития актьор, който през ден ходел в офиса на Тупарев да иска увеличение на хонорара си. Говори се, че ако рейтинга на Байландо се вдигне, Жорката също ще гушне 5-цифрена сума....... "

http://www.slava.bg/news/26256.html

Е, УБЕДИХТЕ ЛИ СЕ КЪДЕ ОТИВАТ ПАРИТЕ ОТ SMS-ите ????????????????

ИЛИ ОЩЕ ВИ ТРЯБВА ??????
цитирай
50. djud - Ето ви още " УБЕЖДЕНИЯ " :
15.11.2010 09:53
Ани Салич е прибрала рекордните 10 000 лева като водеща на концерта в подкрепа на децата от Хаити. Водещата обаче не намирала нищо скандално във факта. Тя отсича, че е работила по проекта денонощно в продължение на 10 дни. „Аз дарявам харизмата си, а не труда си. Той не е безплатен - и в Библията е казано, че всеки трябва да получи това, което заслужава", философски отсякла Ани.
http://www.stars.bg/bg-ot-ekrana/1057-ani-salich-s-10-bona-honorar-za-haiti

цитирай
51. cchery - . . . но ще ви кажа следното - Или ние ще ...
15.11.2010 14:01
deepimpact написа:
... но ще ви кажа следното - Или ние ще интегрираме циганите, или те ще интегрират нас. Произведени дечица има и това е факт. И да пуснем и да не пуснем смс, те няма да изчезнат. Нито ще спрат да бъдат произвеждани. И какво правим??? Ваше право е да не пускате смс за тях, ваше право е да сте ядосани на създалата се ситуация, че всеки нормален, работещ човек издържа двама роми и един пенсионер, но това е България. Никой няма да дойде и с магическа пръчка да ни отърве от циганите. До тук прочетох оплаквания, хайде сега да прочета малко решения...

Ами решение №1: да им се наложи ограничение на раждаемостта. В Китай това е държавна политика. Тук защо да не е?!?! Всъщност всичко, което се решава за циганите трябва да е държавна политика. Трябва да се прилага и контролира стриктно, иначе те веднага си заживяват по старому. Пример - мезонетите, които им раздадоха в Шекера в Пловдив. И кво стана - откраднаха и дограмите и кабелите, качиха си конете на вторите етажи и-.......... пак нямат да им се и............ А къде е контрола? Къде са глобите за порутената обществена собственост? Къде?

Аз и ти единствено можем да влезем с оръжие в махалите да се саморазправяме. Това ли е целта ни обаче? Саморазправа?!?!
цитирай
52. deepimpact - Ами решение №1: да им се наложи ог...
15.11.2010 15:12
Ами решение №1: да им се наложи ограничение на раждаемостта. В Китай това е държавна политика. Тук защо да не е?!?! Всъщност всичко, което се решава за циганите трябва да е държавна политика. Трябва да се прилага и контролира стриктно, иначе те веднага си заживяват по старому. Пример - мезонетите, които им раздадоха в Шекера в Пловдив. И кво стана - откраднаха и дограмите и кабелите, качиха си конете на вторите етажи и-.......... пак нямат да им се и............ А къде е контрола? Къде са глобите за порутената обществена собственост? Къде?

Аз и ти единствено можем да влезем с оръжие в махалите да се саморазправяме. Това ли е целта ни обаче? Саморазправа?!?! [/quote]
За саморазправа и дума не може да става, не заради друго, а защото всяка уважаваща себе си държава ще защити циганите и ще ги превърне в мъченици, в скундата в която се обърнем срещу тях. Най-вече щатите...те много си падат да защитават онеправданите - сега не ги е много грижа какво се случва с циганите, но ако някой им посегне... Ние сме демократична държава и за разлика от Китай, просто е невъзможно да има контрол на раждаемостта. Свободата Санчо... Най-големият проблем на България е, че изобщо има такава дума "малцинства". Има разделение. Франция например (където по улиците можеш да срещнеш много колоритни хора) много лесно си е решила този проблем - Ако си роден във Франция ти автоматично ставаш френски гражданин, заедно с всичките права и задължения.
Нямаш пари? - Намираш си работа!
Не можеш да си платиш тока? - Спираме ти го!
Просто трябва да им се спре кранчето...и ОБРАЗОВАНИЕ за Бога...не можеш да очакваш от човек, който не знае разликата между добро и зло, да постъпва правилно. Не за друго - те просто не знаят как...не знаят, че е лошо да се краде и че не трябва да си изоставяш детето или да го продаваш...Таа за мен решението е такова - да ги образоваме, а не както сега да ги тъпчат в училищата за бавно развиващи се, само защото са бедни...
цитирай
53. cchery - Дааааааа, ОБРАЗОВАНИЕ!
15.11.2010 15:28
И точно заради тях се измислиха промение в закона за народната просвета, а имено да тръгват децата ни от 5-годишни в предучилищна група ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Питам аз и ще си отговоря след 2 години, когато влезе в сила тази промяна, какво ще промени това за циганите специално?!?! Мисля........ не много неща. И стана така, че пак заради малцинството, наложиха ограничение на мнозинството. Въобще всичко се прави точно така - в посока да се интигрират малцинствата, но ЗА СМЕТКА НА ОСТАНАЛИТЕ.

Как не могат да разпознаят доброто от лошото. Това е химера, че не знаят....... след като могат да се натискат и да произвеждат деца, знаят много добре какво е хубаво и сладко. След като могат после да си оставят тези, родени от натискането произведения в домовете, за да им ги гледа друг, пък те да не берат кахъри, значи са съвсем наясно кое е хубавко и лесно............ Айде стига вече.

Съгласявам се, че трябват стриктни закони!!!!!!!! А закъснееш с плащането на тока, и ти го режат. И с водата и с всичко друго. Сега секат нашите дървета из цяла България че да се топлят през зимата. Хващат ги в нарушение и ония пак вадят вилите да се защитават. Като не правят разлика между добро и лошо, що се защитават?
цитирай
54. анонимен - Златка Паунова
15.11.2010 23:06
Дааааа - образование ... мисията невъзможна... в нашето училище има доста ромчета и имам наблюдения .... ходят заради детските :-((((

И още нещо искам да ви споделя... за вторият път в живота си, в който влязох в дом, домът за девойки в Русе ... ние отидохме с цел благотворителност и тогавашната Директорка сподели, че много от момиченцата там стават проститутки на Дунав мост ... майките ги оставят, държавата им ги отглежда до 18 години и после тези същите майки им стават сутеньорки! Бях втрещена! Ужасена! И добре, че промениха правилата на играта и вече не може така ... да го оставиш да ти го отгледат... и да - те прекрасно знаят кое е добро и кое не, знаят че няма да бъдат наказани, защото имат право... а по това какво да се направи аз писах по-горе... всеки, който иска да изостави дете, не само да загуби родителските права, ами да плати ... или да работи и да плаща някаква издръжка... не може да има безплатен обяд....
цитирай
55. cchery - . . а по това какво да се направи аз ...
16.11.2010 09:51
анонимен написа:
.. а по това какво да се направи аз писах по-горе... всеки, който иска да изостави дете, не само да загуби родителските права, ами да плати ... или да работи и да плаща някаква издръжка... не може да има безплатен обяд....

Това е много добра идея. Изоставяш, но дължиш...... на държавата пари! Аааааааааааааааааааааааааааааааааа...... да ги видим дали ще оставят тогава.
цитирай
56. djud - Някога, преди много лета :)))))
16.11.2010 11:58
някъде около 80-те години на миналия век / хахахахахаха - как прозвуча само !!!!! / Та тогава имаше държавна политика за насърчаване на раждаемостта / на българи - не на цигани ! / Едно от нещата беше семейните довабки, които ги даваха на всички. Размерът им беше : за първо дете - 15лв; за второ дете - 30лв , като и за първото дете става също 30 лв / т.е. 2х30=60лв/ ; за трето дете - 55лв / само за третото дете / т.е. - 2х30+55=105лв. При минимална заплата 120лв - направете си извода колко са били тези пари. И тогава, т.к. пак изникна въпроса, че циганите ще раждат само заради детските, се взе решение за всяко следващо дете над третото да се плаща по 15лв. Сега - не коментирам, че покрай тях ще изгорят пак и български семейства с повече деца, но като цяло - не сме се юрнали да отглеждаме по 10-12 деца както едно време.
Идеята ми е, че с разни икономически лостове може да им се противодейства, защото докато не им се бръкне в джоба, за каквато и интеграция да си говорим - те няма да разберат от дума !

цитирай
57. vanist - Първо...
16.11.2010 12:37
за образованието - да, над 90 % от циганчетата се записват на училище само заради детските. Но дали посещават това училище и дали научават нещо там???НЕ! Казвам ви от опит - за родителите е много по-важно детето им да е на улицата да проси, да краде....но за тях полза от литература, математика, история НЯМА! Единствено има когато дойде време да се подаде заявление за детски - тогава децата стават изведнъж примерни ученици. И така желаната бележка,че редовно посещават училище им се дава. Защо ли? Защото за всяко училище всяко едно дете струва 1200 лева! Как да лишиш колегите си от заплати и осигуровки???Същите тези колеги, които преди 20 години може би са били горди,че са учители, но сега вече....просто се молят да се задържат до пенсия. Жалко е и СРАМНО!

Второ... за плащането - да идеята с глобите е перфектна! Нека се въведат, но и да се налагат!!! Когато им се бръкне в джоба или в живота може и да мислят по друг начин!

Трето ...за Ани Салич - слушах я в неделя при Росен Петров - звучеше ми като някой от пасторите по филмите - толкова разпалени, толкова справедливо гневни на нещастните обикновени хора....! Без малко да се почувствам като еретичка, за дето на пращам смс-и всеки ден!!!
цитирай
58. cchery - Ванист, първият ти абзац завършва ...
16.11.2010 12:59
Ванист, първият ти абзац завършва много гадно и за съжаление това е истината за българското образование - Жалко и Срамно!!

"Нека се въведат, но и да се налагат!!!" - ето това е ключовата реплика, защото няма контрол. Някой изкарва закони, наредби и т.н., но дали се спазват?!? Никой не знае. Само прах в очите, че се прави нещо.

Ани Салич....... аз я харесвам. Естествено не в тази й роля. И не да кара хората да мълчат. Последната шесторка в четвъртък направо си смени 5 пъти цветовете, докато Рени обясняваше отново, че трябва да се сложи край на безконтолното множене на циганите.

Юли, да, икономически лостове - това е пътя, т.к. вече трябва да се надраснали саморазправата като метод за решаване на проблеми. А възможност за икономически лостове има.....
цитирай
59. анонимен - гадно
18.11.2010 22:23
Така се случи,че в 22.00 часа попаднах на шесторката.
1.Може ли водещата на предаване за такава кауза да изглежда като опечалена вдовица на погребението на мутрата си - с половиния си силикон отвън ? С тия кичозни парцалки ми изглежда точно така.
2.Като е толкова печена по детските въпроси-КАКАВО ПРАВЯТ НЕВРЪСНИ ДЕЦА НА СЦЕНАТА В ДЕСЕТ ЧАСА ВЕЧЕРТА?АКО ИМА ЗАКОНИ В ТАЯ ДЪРЖАВА,НА РОДИТЕЛИТЕ ЩЕ ИМ БЪДАТ ОТНЕТИ ПРАВАТА НАД ДЕЦАТА ИМ ВЕДНАГА!

ОТВРАТ !!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cchery
Категория: Други
Прочетен: 5025294
Постинги: 314
Коментари: 5091
Гласове: 3537
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930