Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.06.2010 14:32 - ОТВОРЕНО ПИСМО ДО г-жа Цецка ЦАЧЕВА и г-н Бойко БОРИСОВ във връзка с промените в Закона за народната просвета
Автор: cchery Категория: Новини   
Прочетен: 29662 Коментари: 61 Гласове:
22

Последна промяна: 12.06.2010 00:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
О Т В О Р Е Н О   П И С М О

до

г-н Бойко Борисов – министър-предстедател на РБ,

г-жа Цецка Цачева – председател на НС на РБ

с копие до Министър Сегрей Игнатов – министър на образованието, младежта и науката

във връзка с одобрените от правителството промени в Закона за народната просвета и Проекто-закона за общественото образование

 

 

Уважаема г-жо Цачева,

Уважаеми г-н Борисов,

Това, заради което се обръщам към вас не е молба за спонсорство, за искане на още пари, за помощ и т.н. Обръщам се към вас чисто и просто като майка. Затова и настоящето писмо няма да е сух текст – една майка винаги влага емоция, когато става въпрос за децата й. Правя го само и единствено от мое име, защото знам, че ако някога се наложи, ще застана зад всяка дума в това писмо без да ми се налага да се разочаровам от поредното мълчание на българите.

Пиша ви за нещо съвсем конкретно – няма нужда от общи думи, когато става въпрос за българските деца и тяхното образование. Вчера, г-н Борисов, на заседание на министерски съвет сте одобрили промени в Закона за народната просвета и наесен 5-годишните българчета ще трябва да влязат в нов етап от живота си – подготовката за училище. Г-н Борисов, г-жо Цачева, кога последно сте се грижили за дете на 5 годинки?!? Кога за последно сте общували с такава „аудитория”?!? Кога за последно сте наблюдавали 5-годишни деца, които искат неистово да играят, не да клюмат глави на чинове?!?!

Ще кажете сега, ама те няма да са на чинове, няма да е като училище, ще е същото като в детска градина. Добре! Защо тогава като ще е същото, ще се променя нещо?!? Промените не са ли плод на желанието нещо да се измени и подобри?!?!

Мисля, г-н Борисов и г-жо Цачева, че вие се опитвате да решите проблема с липсата на места в детските градини в големите
градове на страната. И да ви питам – само големите градове на България ли са важни?!?! Само те ли са България?!? И кое е по-важно – да има места за децата в градините или да има качество и резон в образованието?!?! И след като децата ни бъдат така добре подготвени 2 години в предучилищни групи, какво ще правят в първи клас?!? Ще пишат есета, разкази с елементи на разсъждение и ще решават задачи с дискриминанти. Дали не се предвижда по този начин до 4-ти клас те вече да са добили задоволително ниво на знанията си и спокойно да получат дипломи за средно образование! А после да си търсят работа, за да плащат осигуровки и да попълват липсите в държавния бюджет......

Уважаема г-жо Цачева, уважаеми г-н Борисов, как ще ме убедите, че с промените в Закона за народната просвета ще решите примерно следните проблеми:

1.    Повишаване качеството на образованието.

2.    Повишаване на процента на получилите средно специално образование.

3.    Осигуряване на сигурност в училищата.

4.    Осигуряване на едно добро съотношение на часовете, през които децата учат и са седнали по чиновете с часовете за спорт.


И то с мотиви като:

 

·       "Родителите отдавна желаят да има целодневно обучение, защото това е едно облекчение за работещите семейства" - Йорданка Фандъкова

 

·       "Целодневната организация на учебния процес е много важна, защото при нея се съчетава обучението, самоподготовката, играта, за да има едно по-пълноценно развитие на децата". Това звучи прекалено добре за да е истина... и ето доказателство за това: "Надявам се да има и повече условия за спорт в училище", посочи Фандъкова.

·       "Една от причините за премахването на двете смени е евродиректива за хигиената в училищата и здравословната учебна среда. Съгласно нея в сгради, строени за 400-500 деца, не могат да бъдат с двойно по-голямо количество ученици"

За какво качество на образованието ще говорим, когато няма условия въобще за образование, да не говорим за повишаване на качеството му. За каква хигиена ще говорим, когато няма пари да се ремонтират тоалетните по училищата, когато чиновете, които се използват в момента в класните стаи бяха стари още когато аз бях в първи клас? За каква хигиена ще говорим, когато дворовете на училищата ни са място за пушене на учениците от по-големите класове и няма сила да промени тази ситуация, а ние се радваме, че намираме само фасове, а не спринцовки от наркотици? Сега като задължите децата да седят по цял ден в училище до 7-ми клас, те ще зариват с фасове и плюнки училищния двор още повече време.....За каква сигурност ще говорим, когато деца от 1 до 12 клас ще са по цял ден заедно?!?! Малки и големи...... в добро и май повече в зло?!?

Уважема г-жо Цачева, уважаеми г-н Борисов, знаете ли..... аз гласувах за вашата партия на изборите. И ви се доверих.... и сега ви имам доверие. Вие на мен имате ли доверие?!?! Като българка, като гражданка на тази държава, като майка?!? Ще ми се доверите ли ако ви кажа, че губите с подобни инициативи? Ще ми повярвате ли, че добронамерено критикувам и заставам срещу мотивите на министъра на образованието, с които той е внесъл Закона за общественото образование в министерски съвет. Ще ми повярвате ли като ви кажа, че тези мотиви издишат и се излагате ако ги зачетете за аргументи? Вие вярвате ли че закона, който гласите ще доведе до:

1. Инвестиции в образованието още в най-ранна възраст.

2. Най-висока възвръщаемост на предучилищото образование по отношение на постиженията на индивида през целия му период на обучение.

3. Засиленото предучилищно образование като ефективна мярка срещу по-нататъшното отпадане на ученици от училище.

4. Формиране на положително отношение към училището и създаване на мотивация за учене благодарение на задължителната предучилищна подготовка.

5. Повишаване на обхвата на децата в системата на образованието.

 

Това са мотивите на министър Игнатов при внасяне на Закона за общественото образование. А всъщност по-напред да ви питам чели ли сте тези мотиви? Ако не – ето линк към доклада на министъра.

Знаете ли, АЗ НЕ ВЯРВАМ! Вие сигурно гледате на образованието като инвестиция. Нормално. Аз пък гледам на децата си като майка. Вярвам, ще се съгласите, че също е нормално. И затова за мен е важно те да имат спокойно, ненатоварено и нестресирано детство, което трябва да продължи възможно най-дълго като преходът между двете - детство и училище не може да стане с вълшебна пръчица след поредния РД!

Знаете ли, формирането на отрицателно отношение към училището става тогава, когато ти всъщност ходиш на училище. И колкото по-рано стане това и колкото по-задължително стане, то толкова по-голяма е вероятността да намразиш училище. Аз не искам това за моите деца. А вие желаете ли го за децата на България?!?!

Знаете ли, ако наистина засиленото предучилищно образование дава най-голяма възвръщаемост на индивида по отношение на неговите постижения през целия му живот, как тогава ще предотвратите отпадането на ученищи от системата на образование, ако те или техните родители счетат, че с две години предучилищна подготовка са инвестирали достатъчно в детето си и то е готово за постижения на попрището на живота?!?!? И ако е така, че благодарение на предучилищната
си подготовка, ние се реализираме най-добре в живота, защо тогава да не отпадне висшето образование и да се въведе 5-годишно предучилищно такова?!?!?

Министър Игнатов, помните ли, че обявихте широка обществена дискусия по темата, която повдигам с това открито писмо. Знаете ли, нито я чух, нито я видях тази дискусия, а още по-малко участвах в нея. Аз част от българското общество ли съм?!? И ако – да, защо не участвах в тази дискусия?

Министър Игнатов, помните ли, че обявихте мейл на министерството, на който всеки желаещ трябваше да си изкаже мнението по темата, която повдигам в това писмо.

Министър Игнатов, а помните ли, когато аз Ви писах на този мейл и функцията за автоматичният отговор на електронната Ви пощенска кутия ми върна в отговор:

To: Anelia Doneva

Благодарим Ви за изпратения имейл!

Всички предложения, мнения и коментари ще бъдат разгледани от нашите експерти.

Пишете ни отново,

Екипът на МОМН

Не вярвам да помните. Всъщност съм сигурна, че Вие не знаете нито за мен, нито за моя мейл, нито за моето мнение. Нито за мнението на много други родители като мен. Защо тогава обявихте този мейл?!? Според мен за да внушавате на всички ни, че нещо зависи от нас..........


Уважаема г-жо Цачева, уважаеми г-н Борисов, уважаеми министър Игнатов, като за последно от това писмо ще ви питам как бихте възразили на следното нещо:

„Много деца имат извънучилищни ангажименти свързани със спорт и други специализирани занимания. Ако влезне в този вид закона, това ще е удар за спортните, приложните, музикални и др. школи в България.”

 

Защо трябва да развалите нещо, за да създадете друго?!? Не може ли просто да развиете едното и да подпомогнете другото?!?!

Уважаема г-жо Цачева, във Вас ми е надеждата. Знаете ли, не успях да Ви видя на протестите срещу ГМО. Сега трябва ли да организираме протести срещу подобна форма на насилствено налагане на норми и правила за учене, за да се видим с Вас. Аз всъщност не държа да се виждаме. И ако парламентът, който председателствате не одобри готвените промени и новия закон, мисля няма да си губим взаимно времето в такива срещи!!! Иначе може би има смисъл да видя човека, за който гласувах и който трябва да ме представлява във властта!

 

С Уважение,

Анелия Донева,                                             11.06.2010 г., София


 

 




Гласувай:
22


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. injir - , , Бог - високо. Цар - далеко., , Н...
11.06.2010 14:45
,,Бог - високо. Цар - далеко.,, Народна мъдрост.
цитирай
2. baimomchil - , , Бог - високо. Цар - далеко., , Н...
11.06.2010 14:51
injir написа:
,,Бог - високо. Цар - далеко.,, Народна мъдрост.


Абе не толкова далеко . Ще му спретнем един протест ако се наложи.
цитирай
3. cchery - , , Бог - високо. Цар - далеко., , Н...
11.06.2010 14:57
injir написа:
,,Бог - високо. Цар - далеко.,, Народна мъдрост.

Не, и аз не го споделям това........ никой не е далече..... просто желание трябва.
цитирай
4. djud - Изпрати
11.06.2010 15:52
го на няколко медии. Да стигне по някакъв начин до получателите си.
цитирай
5. анонимен - vihrogonche
11.06.2010 16:09
Задължително МЕДИИ!!! Заставам зад всяка ТВОЯ дума!!!
цитирай
6. cchery - го на няколко медии. Да стигне по ...
11.06.2010 16:13
djud написа:
го на няколко медии. Да стигне по някакъв начин до получателите си.

Да, аз го пуснах до официалните мейли на адресатите му..... едва ли ще го прочетат де. Ще го пусна до Екон.бг ако решат да го публикуват и за друго ще мисля.
цитирай
7. cchery - Задължително МЕДИИ!!! Заставам ...
11.06.2010 16:14
анонимен написа:
Задължително МЕДИИ!!! Заставам зад всяка ТВОЯ дума!!!

Благодаря, Деска...... както винаги.....! Прегръщам те..... дано не се виждаме пак на протести :).
цитирай
8. erato7 - Поздравявам те, Ани!:)))
11.06.2010 17:34
Поздравявам те, Ани!:)))
цитирай
9. анонимен - Подкрепям те напълно!
11.06.2010 17:45
...
цитирай
10. анонимен - мисля, че е недомислено това зак...
11.06.2010 18:03
мисля,че е недомислено това законопроектче,както и самият министър на образовението.
цитирай
11. cchery - Поздравявам те, Ани!:))) Бла...
12.06.2010 00:51
erato7 написа:
Поздравявам те, Ани!:)))

Благодаря, Ерато...... благодаря за това, че си тук в тази съвсем не поетична тема и вземаш отношение.

Благодаря на всички, които прочетоха поне до половината.... онези, които изчетоха всичко и откриха и своите мисли в моите думи. Аз лично не мисля да се отказвам.... поне не и на този етап.
цитирай
12. анонимен - !
12.06.2010 01:13
подкрепям на 100% авторката и допълвам: господа държавни чиновници, най-отговорно заявявам, че ако този закон все още действа, когато моето дете стане на 5 г, аз ще го нарушавам - няма да оставя детето си на някаква институция на тая възраст. ще плащам каквито глоби измислите, но няма да оставя чиновническо малоумие да се разпорежда с начина на живот на 5-годишно дете - поне не и моето. а ако освен глоби измислите и други санкции за нарушители като мен - тогава не се знае, нищо чудно и да има пребити чиновници някъде.
цитирай
13. анонимен - Калоян
12.06.2010 01:50
Мисля, че аргументите на авторката доста издишат.
Съгласен съм, че децата трябва да навлизат в образователната система не по-рано от навършена 6-годишна възраст. Относно целодневното училище- това е възможно най-доброто. Това е бъдещето! Авторката казва: "Много деца имали извънучилищни ангаж. и това щяло да е удар срещу школите"- ИЗДИШАЩ аргумент !!! - ами нали школите ще взлязат в училищата и ще са достъпни почти безплатно за всички деца, а не като сега да са скъпо удоволствие само за богатите. Вярно- паразитиращия чрез слабото образование бизнес (частни уроци, школи) ще бъде изчегъртан от гърба на хората, но надявам се, че отвореното писмо не е защитава меркантилни интереси?!
Скучните учебни предмети ще се редуват с танци, изкуства(пеене, рисуване, свирене, моделиране), занаяти, технологии, игри и др. Днес почти всички родители на ученици са на работа цял ден. Сега децата остават без надзор и заетост половината ден. ЗАТОВА най-лесно им е вместо да пишат домашни, да ПОЧВАТ ДА МИСЛЯТ ЗА ХУЛИГАНСТВАНЕ, ПУШЕНЕ, пиене, наркотици и престъпления. Казвам ви го от лично наблюдение- преди две години завърших гимназия. Ако насочим бликащата от юношите енергия към равитието на самите тях, тогава ни чакат светли дни с качествен "материал". Това би могло да стане най-добре с качествено организирано целодневно занимание, което да даде възможност на всеки да открие своя потенциал, а в горните класове да се целенасочи само към него и да го развие. За тази цел след 8 клас трябва да има повече задължително избираеми предмети и по-малко скука и мъка.
Дано да ме разберете правилно, защото това е най-доброто за бъдещето на нацията.
цитирай
14. анонимен - Моя приятелка учителка вече е в о...
12.06.2010 06:45
Моя приятелка учителка вече е в отпуск и то до 15 септември.
Това как ще коментираш, уважаема авторке?

Или това е "нормално" ?
цитирай
15. анонимен - Частни уроци
12.06.2010 07:35
Частните уроци са като цигарите без бандерол.Там разпространителите печелили
еди колко си процента от укриване на акцизи и данъци.Ами помислете си ако подгонят и учителите да си платят данъци за това което получават какво ще стане.Направо хазната ще гръмне.И това само се говори, но никой неможе да сложи край на този обир.Нима смятате, че властта неможе да се справи.Ако е така децата ще им помогнат.Всичко което се случва за тях в училищата е на заден план.
цитирай
16. анонимен - НИЕ сме си виновни
12.06.2010 09:27
Нали ние си гr избрахме....... А Бойко Борисов ни смъкна по 10 кожи: данъци, такси, цени, билети, безработица, руски проекти, нови ГЕРБ - ави кражби.... Една МУТРА в двора на "крал Артур" - това е да те управлява мафиот като Бойко Борисов, а чалгата да се лее по площадите.
А леля Цецка е комунистка, завършила РАБФАК, та затова има този интелигентен имидж. Бойко Борисов в рокля...
ТЪП народ сме !!!!!!!!!!!!!
цитирай
17. анонимен - Всичко е ясно писмо до Бойко да види ...
12.06.2010 09:30
Всичко е ясно писмо до Бойко да види да помисли и да вземе мерки. Чудя се обаче какво може да направи тази лелка Цачева. Нищо не зависи от нея. Тя си една провинциална Цецка. Вярно е че прилича на селска даскалица но не може да свърши нищо. Най- много да направи поредния си гаф.
цитирай
18. baimomchil - Калояне
12.06.2010 10:08
Нека първо школите да навлезнат, пък тогава да въвеждаме целодневно обучение, щото в момента няма ни школи, нито бази за тия школи.

Специално за спорта с това целодневно, хептен ще го утрепем.
цитирай
19. baimomchil - Моя приятелка учителка вече е в о...
12.06.2010 10:10
анонимен написа:
Моя приятелка учителка вече е в отпуск и то до 15 септември.
Това как ще коментираш, уважаема авторке?

Или това е "нормално" ?



Това какво общо има с темата??? Имала си бол отпуск, взела си я. И аз да имам и аз ще си я ползвам :)
цитирай
20. panazea - Браво , мила! Да направим блог вълна!
12.06.2010 10:11
Хайде народе , покажи че си единен!
моля да дам линк от твоята статия в моя блог!
Прегръдка! С обич Панацея!
цитирай
21. cchery - Моя приятелка учителка вече е в о...
12.06.2010 10:34
анонимен написа:
Моя приятелка учителка вече е в отпуск и то до 15 септември.
Това как ще коментираш, уважаема авторке?

Или това е "нормално" ?

Уважаемата авторка :)) се опитва да помогне на децата си....... не на учителите. Ако те пък проявят желание и ми помогнат, аз също ще им съдейтсвам с каквото мога........ както е било винаги. Поздрави! :)
цитирай
22. cchery - Към анонимен 15
12.06.2010 10:36
Знаеш ли, 2 теми преди тази се разпених по повод още едни криещи пари за държавния бюджет....... и то съвсем очевидни - търговците по зеленчуковите пазари. Ако имаше воля, начин и решение да се справи властта с тези престъпления, щеше да почне оттам...... Иначе съм съгласна - да, от частни уроци трябва да се вземат данъци........ обаче си мисля, че това е толкова изкилиферцано от страна на родителите "удоволствие" не нужда, че насърчава корупцията сред учителите...... почти като платеното раждане, което иначе по закон е безплатно в България..........
цитирай
23. cchery - Кала - коментар №15
12.06.2010 10:41
Надявам се не те обиждам с това обръщение....... възможно е и моите аргументи да издишат. Даже нищо чудно. Зависи от позицията на коментиращия. Всичко, което искам да кажа е, че ВИНАГИ ИМА СЪПРОТИВА КОГАТО НЕЩАТА СТАВАТ ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ. И ако прочетеш коментар №12 ще се убедиш сам.

Школите по изкуства винаги са се развивали отделно от училищата. Читалищата също. Нека да ги оставим там, където са били винаги и са давали най-добрите си резултати. Всеки човек има нужда от творческа атмосфера за да развие таланта си. Дали е възможно това да е училището особено ако прекарваш в него 8 и над 8 часа?!?! Колко от хората творят на работното си място?!? И дали най-красивите картини се раждат в ателиетата на художниците или сред природата, където те зарейват поглед?!?

Радвам се,че се включи!:) Поздрави.
цитирай
24. despinida - cchery,
12.06.2010 10:44
На есен ще видим, как няма да заработи реформата, но не заради молбите ни, на които, никой няма да обърне внимание, а поради простия факт, че в тази държава НИЩО НЕ СЕ СЛУЧВА...просто ще дойде жегата, държавниците ще излязат в отпуски..., а наесен, като се върнат, неволята няма да им е свършила работата и бързичко ще сметат под килима и това свое абсурдно, реформаторско решение...

Поздрави за куража!
цитирай
25. cecka1504 - Моя приятелка учителка вече е в о...
12.06.2010 11:32
анонимен написа:
Моя приятелка учителка вече е в отпуск и то до 15 септември.
Това как ще коментираш, уважаема авторке?

Или това е "нормално" ?


Няма такъв учител, който да е в отпуск до 15 септември, освен ако не ползва отпуск от минали години. Всички учители в държавни училища трябва да са на работа на 1-ви септември. Аз, като учител в частния сектор, съм длъжна да бъда на работа на 20 август. Моля, не злоупотребявайте с "големите" отпуски на учителите!
Що се отнася до настоящия постинг - напълно подкрепям! сchery, аргументите ти са железни. Съмнявам се обаче, че ще получиш отговор! Дано да греша!
Успех, cchery!
цитирай
26. cchery - Моя приятелка учителка вече е в о...
12.06.2010 11:49
cecka1504 написа:
анонимен написа:
Моя приятелка учителка вече е в отпуск и то до 15 септември.
Това как ще коментираш, уважаема авторке?

Или това е "нормално" ?


Няма такъв учител, който да е в отпуск до 15 септември, освен ако не ползва отпуск от минали години. Всички учители в държавни училища трябва да са на работа на 1-ви септември. Аз, като учител в частния сектор, съм длъжна да бъда на работа на 20 август. Моля, не злоупотребявайте с "големите" отпуски на учителите!
Що се отнася до настоящия постинг - напълно подкрепям! сchery, аргументите ти са железни. Съмнявам се обаче, че ще получиш отговор! Дано да греша!
Успех, cchery!

Благодаря! Наистина. Моята майка е пенсионирана вече учителка и също не е ползвала такива отпуски до 15 септември. Излизаше в отпуск от средата на юли до 1-ви септември. Може би преди да страдаме заради големите им отпуски е хубаво да се замислим колко много тяхната професия "изхабява" човек, колко им дължим, защото възпитават нашите деца и как можем да бъдем и благодарни. Но това е тема на друг постинг... :)
цитирай
27. анонимен - До авторката
12.06.2010 11:50
Ти .. ??? осъзнаваш ли къде се намираш ???
Оглеждала ли си се скоро наоколу ? Примерно сутрин като излезеш от вас да попиташ някой съгражданин къде си. Ако не си - ще ти кажа. Живееш в Мангалия или накратко Абсурдистан. В нашата държава гражданското общество е убито отдавна и е толкова мърво, че политиците и мутрите се сещат за него само като трябва да сменят властта. Като едни се нагрухтят - да дойдат други. НИКОГА, нищо няма да се промени докато в мангалия не се появят групуровки като алкайда и не вземат властта. Народа е бездушен и политиците знаят това. Ако има воля за 3 месеца държавата ни ще заприлича на Германия. Но това не е икономически изгодно на управляващите ни мутрафони. Уж това смениха, уж онова а старите комунистически мутри продължават да крадът държавата и да се нагушват. Само ни замазват очите и така ще е докато не дойде някой с 10-ина коли бомби и не ги взриви на правилните места. 500 години са ни трябвали да се усетим под турско робство и още 500 ще ни трябват да се усетим сега в комунистическо-мутренското робство.

По темата за децата - в Англия тръгват на 5 на училище. И не само там. Не е толкова страшно кога тръгват и как го наричат а мизерията и некадърността и безхаберието които ще срещнат децата там. Както някой по горе каза - там ще има по достъпни уроци но ще са на по ниско ниво. Макар, че на каквито и уроци да се води дете на 5 години си е малоумно преследване на болните амбиции на родителите.

Успех с начинанието, но ако искате наистина да ви чуе някой - взривете поне 1 от колите на парламента. Иначе забравете.
цитирай
28. cecka1504 - По темата за децата - в Англия т...
12.06.2010 12:02
анонимен написа:

По темата за децата - в Англия тръгват на 5 на училище. И не само там. Не е толкова страшно кога тръгват и как го наричат а мизерията и некадърността и безхаберието които ще срещнат децата там. Както някой по горе каза - там ще има по достъпни уроци но ще са на по ниско ниво. Макар, че на каквито и уроци да се води дете на 5 години си е малоумно преследване на болните амбиции на родителите.


Да, в Англия и в много други държави децата тръгват на 5 на училище, но в България не може да стане от днес за утре - къде са им програмите и т. н? Или пак ще пишат програми в движение и ще експериментираме, пък каквото се получи. Откакто се помня - все се правят промени и все нищо не се получава. ЗА съжаление!
цитирай
29. cchery - анонимен 27,
12.06.2010 12:15
анонимен написа:
Успех с начинанието, но ако искате наистина да ви чуе някой - взривете поне 1 от колите на парламента. Иначе забравете.

Благодаря! :) Като стигна до взривяването, ще те потърся :)))). Поздрави!
цитирай
30. kalin8 - Подкрепям те напълно!
12.06.2010 13:35
Тази идея е недоносче...
Преди много години имаше предучилищна подготовка, но в системата на детските градини. Петгодишни деца в училище? Нека ми покажат поне едно с такава база, защото малките деца се нуждаят от по-особени условия!
Къде отиват правата на детето?
Май имахме подобни организации....
Б.
цитирай
31. koki4e - Аз също съм на мнение,че
12.06.2010 15:01
там,където това е възможно,в по-малките градове например,предучилищната подготовка трябва да се осъществява в детските градини,предучилищните педагози са достатъчно подготвени,а и за децата там е най-сигурно ,хранят се,почиват,играят и се учат.Не пречи да получат начално ограмотяване в детските градини,но трябва да се променят учебниците за първи клас.
цитирай
32. анонимен - ТОВА Е ЛУДОСТ
12.06.2010 15:13
ДАЛИ ИЗОБЩО НЯКОГА ТЕЗИ,КОИТО ИЗМИСЛИХА ТОЗИ АБСУРД СА ГЛЕДАЛИ МАЛКИ ,НЕВИННИ 5 ГОДИШНИ ДЕЦА?
НЯКОИ ОТ ТЯХ ЗАСПИВАТ ОТ ПРЕУМОРА ОЩЕ НА МАСАТА ЗА ХРАНЕНЕ.А КАК ЩЕ БЪДЕ В ПО- МАЛКИТЕ ОБЩИНИ КЪДЕТО НИТО ИМА БЮДЖЕТ ,НИТО ИМА УСЛОВИЯ ,НИТО ИМА ПОДГОТВЕНИ КАДРИ ?????????
НЕ МИСЛЕТЕ САМО ЗА ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ ! В БЪЛГАРИЯ ВСЕ ОЩЕ ИМА И ДРУГИ ,МАЛКИ ОБЩИНИ .ИЛИ МИСЛИТЕ ДА КОМБИНИРАТЕ ДЕЦАТА ОТ НЯКОЛКО СЕЛА В ЕДНО УЧИЛИЩЕ ! ТОВА Е БЕЗУМИЕ .
НЕКА ИЗЛЕЗЕМ НА УЛИЧЕН ПРОТЕСТ ,ЗА ДА НИ ВИДЯТ УПРАВЛЯВАЩИТЕ.
цитирай
33. анонимен - Tova e ikvizizija
12.06.2010 19:02
Podpisvam i az
цитирай
34. анонимен - Неправилно сте разбрали, това не са учебни часове, а предучилищно възпитание...
12.06.2010 19:05
Защо е този шум?
Знаете ли, мили хора ,че много деца идвайки в училище не знаят да държат молив и ножица? Не познават цветовете, не различават плодове от зеленчуци, не познават животните...
Тъжна картинка...
И не оплювайте учителския труд.
Знаете ли колко е трудно да се научи малкото дете да се научи да пише, чете и смята.
ДА, ТРЯБВА ДА ИМА ПРЕДВАРИТЕЛНА ПОДГОТОВКА!
И щом семейството не я дава, тогава децата ще трябва да бъдат обхванати.
За да не се срамуваме от това, което пишат...
За материалната база,... отчайващо!
От колко години във вашия град не е построено училище, или детска градина...
Но МОЛОВЕ ИМА, нали?
цитирай
35. cchery - Защо е този шум?. . . . . . . . . . . . . . . . . ...
13.06.2010 10:57
анонимен написа:
Защо е този шум?
................................................................................
Знаете ли колко е трудно да се научи малкото дете да се научи да пише, чете и смята.

Ами очевидно за класната на сина ми не е било кой знае какъв проблем, а част от работата, която тя очевидно обожава. Пожелавам на всеки първокласник класна като нашата!!!!!
анонимен написа:
ДА, ТРЯБВА ДА ИМА ПРЕДВАРИТЕЛНА ПОДГОТОВКА!
И щом семейството не я дава, тогава децата ще трябва да бъдат обхванати.
За да не се срамуваме от това, което пишат...

Винаги е имало силни и слаби ученици и двугодишна подготвителна подготовка едва ли ще промени този факт..... И въобще неграмотността на децата ни не идва от предучилищното възпитание, а от училищната подготовка.......
анонимен написа:

От колко години във вашия град не е построено училище, или детска градина...
Но МОЛОВЕ ИМА, нали?

Тук няма как да не се съглася............ МОЛ-ове има на корем вече, дори и по 2 на разстояние 30 метра един от друг...... и ако не знаете да ви кажа, че вече масово ги считат за новите средища за социални контакти......... ограмотяване и окултуряване щото видиш ли в тях имало книжарници и те били пълни с хора............. направо УЖАС УЖАСЯВЯЩ......
цитирай
36. анонимен - Да, нека децата ви останат прости и ...
13.06.2010 21:06
Да, нека децата ви останат прости и неуки като днешните си родители, вас включително, които ходят по врачки, вярват на астроложката от БТВ, но не и в наука.
Нека децата останат прости, да не могат да пишат и четата правилно и да пращат магистрала Люлин в Русе.
На 47 години съм и направо ми призлява колко тъпи, неуки, пълни с комплекси и без елементарна обща култура са днешните 30 годишни. Освен един английски език и да извадите една диплома я по право, а по администрация на публичния дом от някой измислен университет нищо друго не знаете.
Научих се да чета на 5 и то без училище. Нима детето ти е така тъпо, че няма да може? Вярно, че са ви тъпи и децата. То частни уроци, платени даскали, защо? Много просто:

Днес мама и тати са така тъпи, че не могат дас помогнат на детето си дори да си напише домашните от 5 клас!!! Факт!!!
цитирай
37. baimomchil - Номер 36
13.06.2010 23:24
Не нашето поколение ти е виновно, че мизерстваш... Ако навремето беше си насочил(а) злобата където трябваше, днес можеше и да живееш по-сносен живот.
цитирай
38. анонимен - :)) Защо си решил, че мизерств...
14.06.2010 00:31
baimomchil написа:

:)) Защо си решил, че мизерствам?! :) Веселяк :) Точно за това говоря. Мислите си, че всичко знаете, а сте гола вода. Мутна при това. Някой като мен сигурно те купува и продава с парцалите и чука жена ти, но се смяташ за много умен и знаеш как живеят другите :)))
Наистина сте изпуснато поколение - Ни рак, ни риба, роби на банките и на собствената си глупост. Поне нека децата ви не са тъпанарчета като вас :))) Поколение мухльовци, поне дайте шанс на децата си.
цитирай
39. анонимен - НИЕ СМЕ МАЛЪК, НО ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРОСТ НАРОД!
14.06.2010 08:44
Ние сме малък, но мноооого прост наорд.
Това отворено писмо го доказва за милионен път това твърдение - само един човек, който не вижда по -далеч от носа си може да пше подобни неща.
Тежко и горко на децата.
Моите от 3 годишни ходят на УЧИЛИЩЕ (не на ДГ) и нищо им няма, пък нека вашите да тръгват и на 10, затова 99% от БГ деца са абсолютно неграмотни, включителнмо и родителите им.
цитирай
40. baimomchil - до ум белият делфин номер 38
14.06.2010 09:22
Щото тая злоба няма от къде другаде да идва пале!

Чукаш пирони в стената, другото не ти става да чукаш квото и да е.

Ум белият делфин, буахахах.
цитирай
41. baimomchil - Ние сме малък, но мноооого прост ...
14.06.2010 09:24
анонимен написа:
Ние сме малък, но мноооого прост наорд.
Това отворено писмо го доказва за милионен път това твърдение - само един човек, който не вижда по -далеч от носа си може да пше подобни неща.
Тежко и горко на децата.
Моите от 3 годишни ходят на УЧИЛИЩЕ (не на ДГ) и нищо им няма, пък нека вашите да тръгват и на 10, затова 99% от БГ деца са абсолютно неграмотни, включителнмо и родителите им.



Ти че си прост, прост си. Народа не го намесвай. Ако искаш и на 3 месеца си пускай децата на училище...
цитирай
42. cchery - Благодаря на всички, които писаха!!!
14.06.2010 09:27
Ако обществената дискусия на министъра не се състоя, то нека поне тук има такава!! Относно това кой е грамотен, тъп или остър, възпитан, с дълъг или къс нос, който го кара да мисли и вижда ограничено, чии деца страдат и кои са щастливи, можем спокойно да си премерим силите :))).
цитирай
43. cchery - Ние сме малък, но мноооого прост ...
14.06.2010 09:29
baimomchil написа:
анонимен написа:
Ние сме малък, но мноооого прост наорд.
Това отворено писмо го доказва за милионен път това твърдение - само един човек, който не вижда по -далеч от носа си може да пше подобни неща.
Тежко и горко на децата.
Моите от 3 годишни ходят на УЧИЛИЩЕ (не на ДГ) и нищо им няма, пък нека вашите да тръгват и на 10, затова 99% от БГ деца са абсолютно неграмотни, включителнмо и родителите им.



Ти че си прост, прост си. Народа не го намесвай. Ако искаш и на 3 месеца си пускай децата на училище...

А всъщност можеш да ги дадеш и в дом за деца лишени от родителска грижа... така няма да ти отнемат минутки от ежедневието, нямя да ти се налага да ги учиш на нищо, да ги храниш, обгрижваш и т.н............ Една от причините за асоциалното поведение е плод на липсата на семейна среда в ранното детство....
цитирай
44. baimomchil - Ние сме малък, но мноооого прост ...
14.06.2010 09:34
cchery написа:
baimomchil написа:
анонимен написа:
Ние сме малък, но мноооого прост наорд.
Това отворено писмо го доказва за милионен път това твърдение - само един човек, който не вижда по -далеч от носа си може да пше подобни неща.
Тежко и горко на децата.
Моите от 3 годишни ходят на УЧИЛИЩЕ (не на ДГ) и нищо им няма, пък нека вашите да тръгват и на 10, затова 99% от БГ деца са абсолютно неграмотни, включителнмо и родителите им.



Ти че си прост, прост си. Народа не го намесвай. Ако искаш и на 3 месеца си пускай децата на училище...

А всъщност можеш да ги дадеш и в дом за деца лишени от родителска грижа... така няма да ти отнемат минутки от ежедневието, нямя да ти се налага да ги учиш на нищо, да ги храниш, обгрижваш и т.н............ Една от причините за асоциалното поведение е плод на липсата на семейна среда в ранното детство....


То и друг момент има тука. Върпосният индивид, явно е в страна различна от България, щото в БГ няма как да си пусне детето на училище на 3 годинки и без да познава обстановката в България, дава акъл, какво точно трябва да се напарави, пречупвайки нещата през своята призма.

И понеже е някъде другаде разсъждава - колко сме прости българите, колко сме умни западняците. Да ама не.
цитирай
45. cchery - Получих отговор на ОТВОРЕНОТО ПИСМО от образователното министерство :))))
14.06.2010 09:52
RE: ОТВОРЕНО ПИСМО във връзка с промените в Закона за народната просвета
...
From:
Uchilishte <uchilishte@mon.bg>
...
Add to Contacts
To: Anelia Doneva

Благодарим Ви за изпратения имейл!

Всички предложения, мнения и коментари ще бъдат разгледани от нашите експерти.



Пишете ни отново,

Екипът на МОМН
цитирай
46. panazea - Чери , това е официален отговор!
14.06.2010 10:30
Бла ,бла! Длъжни са да отговорят ! Но нищо няма да направят! Ние трябва да се погрижим! Въпреки ,че между коментарите има много негативни!
Явно тези хора не са отглеждали деца и си въобразяват ,че в България ще се получи.А аз знам , че от 65 години си правят ескперименти с децата , включително и аз съм поредният експеримент . Нещата се влошаваха. И сега сами пищят , че има много невъзпитани и необразовани деца! Ами създадохте си ги ! Дам! Това ви беше целта ! И я постигнахте! И искате да осакатите и поредното поколение! Ама няма да ви се дадем!
Така , че съм с теб Чери! Става дума за ДЕЦАТА на България! И стига са си правили експерименти с тях!
Привет!
цитирай
47. cchery - Пан, благодаря!!!
14.06.2010 11:36
panazea написа:
Бла ,бла! Длъжни са да отговорят ! Но нищо няма да направят! Ние трябва да се погрижим! Въпреки ,че между коментарите има много негативни!
Явно тези хора не са отглеждали деца и си въобразяват ,че в България ще се получи.А аз знам , че от 65 години си правят ескперименти с децата , включително и аз съм поредният експеримент . Нещата се влошаваха. И сега сами пищят , че има много невъзпитани и необразовани деца! Ами създадохте си ги ! Дам! Това ви беше целта ! И я постигнахте! И искате да осакатите и поредното поколение! Ама няма да ви се дадем!
Така , че съм с теб Чери! Става дума за ДЕЦАТА на България! И стига са си правили експерименти с тях!
Привет!

В такива дискусии винаги ме е притеснявало първосигналното противоречене. И тук се получи така, но си права, че всички, които сме гледали деца има за какво да се борим. И аз съм експеримент :) - бях от 6-годишните първолаци. Лично за мен не е било никакъв проблем това ранно тръгване. Даже си мислех, че ако го приемат отново докато дъщеря ми навърши 6 години, може би ще я пусна. Сега обаче ми предлагат нещо, за което мотивите са честно казано смешни. И в никакъв случай не се изхожда от добруването на българските деца. И заради това ме е яд страшно много. И Пан, ти считаш ли се за необразована и неграмотна?!? Аз - НЕ! Продукт съм на соц. образователна система и смея да твърдя тя даваше доста добри резултати. Мисля, че проблемите почнаха, когато дойде демокрацията и наистина сега има поне 2 поколения българи, които са ощетени откъм образование. Добре, че самите ни деца са будни и интелигентни и се дообразоват сами...

Пан, и аз съм с тебе и ти блаогдаря за подкрепата!!!
цитирай
48. baimomchil - Пан, Чери
14.06.2010 11:50
Не обръщайте внимание на паляка "Ум белият делфин". Злобата му е разбираема, но няма как да му помогна, да не говорим, че и не искам.

Мога само да го насоча към железарията да си купи пирони ;)

цитирай
49. panazea - Момчиле, българите трябва да разберат , че това е Кауза!
14.06.2010 12:49
Защита на младите българи от посегателства е кауза!
И няма път назад!
Защото децата трябва да растат радостни и щастливи! А не преуморени и изтормозени! И всички тези хипотези, които учехме в училище и после се опровергаха? За какво си пълнехме главичките с ненужна информация?
Ами това води до затъпяване!
цитирай
50. bedi - 5 годишни - на градина, 6-годишни - на предучилищни групи - в детските градини, достатъчно е
14.06.2010 13:17
Господа държавни чиновници, ако този закон все още действа, когато моето дете стане на 5 г, аз ще го нарушавам, няма да плащам глоби, защото нямам достатъчно пари за пълноценна храна, много плодове, книжки, ... - това от което се нуждаят децата ми. Децата ми трябва да имат щастливо детство, прекарано в детската градина до 7 годишна възраст. Стига им една година предучилищна подготовка на 6 годинки.
цитирай
51. cchery - Беди, благодаря за включването!!
14.06.2010 13:38
bedi написа:
Господа държавни чиновници, ако този закон все още действа, когато моето дете стане на 5 г, аз ще го нарушавам, няма да плащам глоби, защото нямам достатъчно пари за пълноценна храна, много плодове, книжки, ... - това от което се нуждаят децата ми. Децата ми трябва да имат щастливо детство, прекарано в детската градина до 7 годишна възраст. Стига им една година предучилищна подготовка на 6 годинки.

В много от коментарите тук, а и в други подобни постове от блог-вълната се изписа за това колко сме безотговорни съврменните родители. А когато пък заявим, че искаме децата ни да бъдат възможно най-много време до нас, да имат детство и т.н. излизаме истерични!! Верно не може да се угоди на българина!!

Много благодаря, че ме подсети за още един аспект от тази лудост - храната, която и в момента ядат децата ни по детските заведения!!! Та тя не отговаря на никакви стандарти за здравословно и пълноценно хранене!!! Защо не се почна от тази промяна, а?!?!

Извеждането на децата на разходка - друг аспект!!! Аз не съм видяла за 4 години в градината на сина ми, и сега за 1 в тази на дъщеря ми една група изведена зимата навън на разходка, на снега!!!! Децата седят в затворените помещения и си дишат...... миризмите!!!
цитирай
52. djud - Виж какво още се готви
15.06.2010 13:06
Скоро впрягат и 4-годишните да учат

"Според Лисабонската стратегия скоро ще сме длъжни да обхванем дори и 4-годишните деца в образователната система", заяви пред БНТ министърът на образованието Сергей Игнатов.
"Държавата ни вече е подготвена за това предучилищното обучение да започва от петгодишна възраст, осигурени са 7,5 млн. лв. в бюджета", съобщи Игнатов.
Според него обхващането и на четиригодишните деца е много добър вариант за справянето с проблемите при малцинствените групи.

Ами - какво да коментирам. Май всичко се диктува от ЕС. Но до колкото прочетох, в ЕС има занимателно–образователни програми ,но не задължително обучение.

Или най-добре ще е така :

Още щом се установи бременноста, трябва да се изготви график за майката, която да посещава лекции на видни учени и преподаватели, та детето в утробата да започне обучението си още като ембрион. Така то ще има завиден старт в живота и пред него ще се разкрият бляскави перспективи. Естествено трябва да се вземат под внимание интелигентността на родителите и социалната среда, в коята ще израстне, за да се определят насоките на развитие и лекторите

цитирай
53. cchery - Юли, честно, при....... ака ми се..........
15.06.2010 13:13
djud написа:
Скоро впрягат и 4-годишните да учат

"Според Лисабонската стратегия скоро ще сме длъжни да обхванем дори и 4-годишните деца в образователната система", заяви пред БНТ министърът на образованието Сергей Игнатов.
"Държавата ни вече е подготвена за това предучилищното обучение да започва от петгодишна възраст, осигурени са 7,5 млн. лв. в бюджета", съобщи Игнатов.
Според него обхващането и на четиригодишните деца е много добър вариант за справянето с проблемите при малцинствените групи.

Ами - какво да коментирам. Май всичко се диктува от ЕС. Но до колкото прочетох, в ЕС има занимателно–образователни програми ,но не задължително обучение.

Аз като говоря, че мотивите за тези закони въобще не изхождат от загриженост на децата, ами да обслужват малцинствени групи, кой да ме слуша...... така било нявсякъде в Европа (което не е истина!!!) и било прекрасно. Не че циганчетата не са деца, но разликата между социалното поведение на едните и другите е огромна!!!!!! ЗАЩО?!? ЗАЩО МОИТЕ ЩЕ ГИ ПРИРАВНЯВАТ С ТЯХ? НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, НО НАКРАЯ ЩЕ ВЗЕМА ДА СТАНА............... ЛЪЖЦИ!!!!!
цитирай
54. djud - И забележи
15.06.2010 13:40
какъв глагол е използвал : ЩЕ СМЕ ДЛЪЖНИ !!!!! Май никой не се интересува - искаме ли или не. Просто от нас се иска да се съгласим. Ами щом толкова искат да "култивират" цингетата - да важи само за тях ! В това отношение аз съм си шовинист, и ще спра до тук, че може някоя глупост да изръся :)))
цитирай
55. анонимен - Мен едно време 1989 година майка ми ...
15.06.2010 13:59
Мен едно време 1989 година майка ми ме прати на 7 години. Искаше да ме прати на 6.
Лично аз съжелявам, че не бях от 6 наистина. Просто нямах 16 килограма.
Трябва да отбележа, че ти като майка чувстваш, че това което правиш е вярно. Защо е така? Защото майчините чувства, обич не идват от съзнателна мисъл в мозъка, а от доста по-рано еволюирала част, която те прави бозайник. Но това по никакъв начин не означава интелигентно взето решение. Научно доказано е, че колкото по-рано се развие един млад мозък, толкова по-голям потенциал придобива за бъдещи операции.
Личи си колко много емоция си вложила в писмото си и всички са наясно, че образованието е на лошо ниво, че няма инфраструктура, няма здрави чинове, няма кадърни преподаватели..
Така е - няма. Факт е. Не отричам.
Това обаче по никакъв начин не означава, че детето ти няма да намрази училище по принцип. Независимо дали е тръгнало на 4, 5, 6 или 7 години.

Има официални изследвания направени с няколко сирачета в САЩ преди няколко десетилетия. Положени са специални усилия за ранното им развитие - днес те са едни от водещите фигури в USA и заемат важни ключови позиции.
Няма как да накараш науката или природата да се съобразяват с личното ти мнение. Те боравят само с реалността и фактите.
цитирай
56. cchery - Ами щом толкова искат да "к...
15.06.2010 14:00
djud написа:
Ами щом толкова искат да "култивират" цингетата - да важи само за тях
Ами наистина - да ги обединяват тях по-ранко..... нека даже и традициите си да изучават, да им обясняват от по-рано, че са деца, че имат права, и че на 11 години си дете и не е редно да раждаш и да се грижиш за дете.... да обяснят на жените им, че също имат права и че не са длъжни да раждат постоянно...... бе кво ли пиша и аз........ искам да се махна! ДНЕС И СЕГА! ОТТУК!!! ПОНЕ ЗА МАЛКО..........
цитирай
57. cchery - Няма как да накараш науката или п...
15.06.2010 14:03
анонимен написа:
Няма как да накараш науката или природата да се съобразяват с личното ти мнение. Те боравят само с реалността и фактите.

Абе я стига глупости!!!!! За коя наука ми говориш?!? Онази, която ти ваксинира детето като млеконадойна крава и го разболява още от 24-я му час ли?!? Ако ти не искаш да имаш мнение, не желаеш да имаш отношение и да си защитаваш детето - оки....... има слава богу и друг тип родители......
цитирай
58. panazea - Чери, ясно е ,че всеки в България трябва да се спасява по единично!
16.06.2010 10:06
Когато дойдат да запишат твоето дете , просто го пращаш при баба му и казваш , че там ще бъде! Така е! С дребни хитрости ОЦЕЛЯВАМЕ!
Няма да им се дадем в тяхната ЖЕЛЯЗНА хватка!
Все пак сме мислещи същества и винаги ще намерим обходен път!
Приемаме `че светът е несъвършен! И правим всичко , за да го подобрим! С каквито сили имаме! Без обаче да се тормозим излишно! Щото тези нерви ще ни трябват! Имаме предопределение и трябва да си го изпълним !Прегръдка,мила!
Моля се, всички българчета да са добре!
Усмивка!
цитирай
59. cchery - ПАН, има още едно решение!!
16.06.2010 10:15
Просто НЕ ВАКСИНИРАШ ДЕЦАТА СИ И НЯМА ДА ТИ ГИ ВЗЕМАТ В ГРАДИНА!!!! И така с един куршум 2 заека - хем детето си расте спокойно, без да ми го обхваща някаква си система, хем инвестирам в здравето му!!!

Знаеш ли колко жени в момента и в България оплакват съдбата си, заради това, че са си ваксинирали децата?!?! Само допреди месец аз защитавах задължителната ваксинация, обаче вече........ направо ми се гади от това, което правят с децата ни. Сигурна съм, че и с това сега ще пусна една бомба, ама нека........ така или иначе съм набрала много инерция!!!

И да, права си - нека се съхраним и да променим онова, което можем и си заслужава!!!
цитирай
60. анонимен - anonimen
17.06.2010 16:05
mnogo dobre napisano,no hora vie ne gledahte li sutrinta v parlamenta,che nemoje da se se stigne do edinodushie,gospodin Deankov,kaza che smiatat da oshtetat naroda,otkolkoto da pomognat.Evala na Georgi Stanishev za negovoto izkazvane,che triabva da se obarne vnimanie na semeistvata s deca,na invalidite i pensionerite na zdraveopazvaneto,a ne da se namaliavat pensii,detski i t.n.
цитирай
61. ani101 - Задължителното образование от 5 ...
25.06.2010 16:22
Задължителното образование от 5 годишна възаст е безумие.

Добранта новина е,че всъщност тази поправка в закона все още НЕ е приета, както тиражира пресата.
Тепърва ще се гласува на първо четене в Парламента.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cchery
Категория: Други
Прочетен: 5022719
Постинги: 314
Коментари: 5091
Гласове: 3537
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930