Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2013 14:04 - Партизан за бой се стяга
Автор: cchery Категория: Други   
Прочетен: 9388 Коментари: 9 Гласове:
3

Последна промяна: 11.07.2013 14:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

image
image
Има ли какво още да се каже за протестите, които устремено вървят към края на своя неонатален период, т.е. период на новороденото!!!! Ако кажа, че ми е писнало, значи да излъжа. Ако кажа, че не ми е писнало, значи да манипулирам. Ако напиша, че съм щастлива всяка вечер да обикалям като диво прасе по жълтите павета, значи да съм изтрещяла. Ако спомена, че такова разнообразие на вечерите си не съм имала отдавна, означава че... нещо е излязло от релсите, приело е друга форма и окончателно е скъсало с негативната ми нагласа.

Много коментари чета и слушам тези дни. Направо не мога да повярвам как от човек, който си провеждаше детоксикация от новини, минах в другата крайност. Търся си и оправдание за това и го намирам. Но то си е за мене. Това, което ме кара да пиша сега е... неудобната истина, че не се вижда КРАЯТ! Не на протеста!

 
  А на битието ни като маймуни....

Не е ли странно как едно такова събитие като обществен протест се превърна в сцена на гениалността на един народ, който с години търси своето лице! След това изречение съм загубила половината четящи, за преброяването на чиято численост нямам нужда от помощта на МВР - така или иначе са малко. Но да допродължа - защо гениалността?! Защото се оказва, че в това общество има страшно много талантливи, мислещи, творящи, създаващи, съзнаващи, съзидаващи и пресъздаващи българи! Всеки ден ги виждам. Пред очите ми са все по-нови и нови плакати, изпълнения, а вече и етюди.... До вчера всичко това беше затворено зад стените на галерии, театри, арт-работилнички и още по-учудващо - офиси! Днес е на улицата... И никак, ама никак няма против да демонстрира способностите си. Сякаш всеки нов ден, дал живот на поредния протест, зарежда хората с енергия, отпушва отдавна затлачени и потиснати способности, събужда дремещи таланти и те вървят, ден след ден, крачка след крачка по път, който може би ще ги изведе на пресечната точка в живота им.

Да, звучи високопарно и многословно. И сигурно е така. Сигурно, ако не беше кокошката на име Мая пред парламента вчера. Ако не беше Open Office-а пак там. Ако ги нямаше стотиците бели балони с надпис оставка пред парадния вход на НС. Ако "червените бабички" не вървяха всяка вечер с мегафони в ръка. Ако барабаните и тъпаните не отмерваха в шамански ритъм онова, което тупти у човека вляво под ключицата.

Странни ми се виждат на този фон заклинания от вида на "Орешарски - шанс за България", "СТРЕС вместо полъх от Бузлуджа", "Да спасим малките населени места чрез Орешарски!"..... Странни не защото не ги споделям, а защото... идват в противовес на бумтящото сърце в София. Те са една много закъсняла реакция на осиротелите български градове и села срещу напусналите ги техни жители. Противопоставяне на "големи" към "малки" - фалшиво до най-дребната си молекула, което с десетилетия беше подхранвано и от медиите...... полугласното мото, че "София е България....."!

Странно ми е, защото Орешарски няма да ме върне в моя роден град... По-скоро ще ми даде началния шут, от който имам нужда, за да напусна и аз малкото китно местенце на централните Балкани. Толкова малко, че обръчи от непрокопсаници и недъгави зелени тикви са го стиснали и цедят зер е "сиренето" на Крали Марко от онази приказка. И толкова голямо, че ми дава тези 27 вечери, изтъкани от свежа глътка въздух, че не съм сама! И други има.... Желаещи и можещи да понесат мисълта за промяна.... Действащи, за да реализират обрата, който ще им върне загубените прекрасни 24 години... И без "помощта" на "пакетчето" на Орешарски....

И в тази връзка пускам тук една много любима моя песен, която иначе обожавам да слушам сетя ли се за любов...... толкова далечна....  Защо я пускам тук.... ами заслушайте се в текста.... може би и на вас ще ви напомни за отношенията в обществените лагери от последния месец..... липса на ВЗАИМНОСТ...... непремерено самочувствие..... и една единствена надежда .....
 
Аз назаем не съм те прегръщал
и назаем не съм те мечтал,
всяка ласка под брой за ми връщаш.
Мен ми стига, че нещо съм дал.

 
Може днес да не дойдеш на среща,
но след ден,
но след два,
но след три
да потрепне в душата ти нещо
и за мен да преминеш гори.







Гласувай:
5



1. kass - cchery
11.07.2013 15:12
Да, звучи високопарно и многословно. И сигурно е така. Сигурно, ако не беше кокошката на име Мая пред парламента вчера...

Ако кокошката Мая беше пред парламента, когато умъртвиха близо милион кокошки защото не били щастливи... Ако костюмите и балерините бяха пред парламента когато затваряха театри, ако журналиста в усмирителна жилетка беше пред парламента когато се закриха 17 болници, а десетки села са без аптека дори... ако хвърлените домати са онези, които се изхвърлят на пътя днес от собствените им производители... ако... Ако знаехме какво да браним, към какво да сме нетърпими и какво да недопуснем да случва, тогава, може би, щяхме да сме единен народ, в една борба...
Поздрави!
П.С. Подкрепям протеста. Парламента, в този си вид не може да бъде ефективен. Не подкрепям обаче да му се придава окраска на нещо възвишено, защото в България има твърде много страдание, смърт, несправедливост и бедност, които трябва да се лекуват с твърдост и ясно осъзнаване на положението, а не с класово разделение и предположения...
цитирай
2. cchery - Подкрепям протеста. . . . . . . . Не ...
11.07.2013 15:38
kass написа:
Подкрепям протеста........Не подкрепям обаче да му се придава окраска на нещо възвишено.....

Не аз, а доста по-мъдри хора от мен са казали, че изкуството е възвишено. Аз твърдя, че виждам изкуство на протеста..... Останалото е косвена връзка между "протест" и "възвишен" - на когото му харесва, нека си я извежда :).

Ако...... толкова много изречения можем да почнем с "ако" - кажи ми какъв е смисълът?! И не е ли по-добре да се използва "в момента", т.к. енергията, която вдига всяка вечер хиляди е сега, днес и утре!

Много пъти точно като теб съм писала неща, започващи с "ако" и съм критикувала спящите красавици, попълнили редовете на нашето общество... Днес не ми се ще да го правя..... не от незрял оптимизъм, а от блудна надежда, че моето "ако" ще остане само предмет на .......... WC-институцията..... защото е време това да стане!

Подкрепям

kass написа:
Не подкрепям обаче да му се придава окраска на нещо възвишено, защото в България има твърде много страдание, смърт, несправедливост и бедност, които трябва да се лекуват с твърдост и ясно осъзнаване на положението, а не с класово разделение и предположения...

Ясно осъзнаване няма. Няма и да има. От много години се делим на столица и провинция.... и за съжаление е прав Станишев, че ".... в провинцията е тихо" ..... Цялата страна е неглижирана и сега ни отвръща с глухота..... Да накараш някой да повярва в това, че е важен и че от него зависи - това е първата крачка!

Благодаря ти за включването! Поздрави и от мен!
цитирай
3. ponicka - Чери, бе, не ти ли е минавало през ум ...
11.07.2013 16:03
Чери,бе,не ти ли е минавало през ум да потърсиш помощ от баймомчил и късна пролет,когато семплото ти присъствие реши да размишлява?
цитирай
4. cchery - Чери, бе, не ти ли е минавало през ум ...
11.07.2013 16:25
ponicka написа:
Чери,бе,не ти ли е минавало през ум да потърсиш помощ от баймомчил и късна пролет,когато семплото ти присъствие реши да размишлява?

Ми ....... не! Нали ми е семпло, де толкоз акъл? :)
цитирай
5. kass - cchery
11.07.2013 17:30
Изкуството де, изкуството е възвишено, не протеста с привкус на изкуство... Защото изкуството всеки ден показва странните ъгли на живота в изкривеното огледало... Изкуството се бори за опазването на изкуството, затова има толкова много "ако" в коментара ми... А в провинцията е тихо поради други причини, не защото не подкрепят протеста, а защото тяхната форма на протест е по-различна. Там няма кой да им отделя толкова телевизионно време, няма кой да им обърне внимание на песните и танците... За да дойде екип в Карлово например, да снима протеста им, или в Катуница... някой трябва да умре или поне да е дал заявка за това... В това е разликата между провинцията и столицата... Да не говорим за проблемите, които ги измъчват. Обзалагам се, че представа си нямаш за затворения театър в Смолян, за закритите болници, за проблемите на разни малки магазинчета и ресторантчета и т.н. и т.н. И когато протеста на едните е за оцеляване, а другите правят изкуство в знак на протест нещата много се отдалечават.
Странно ми е, че днес се говори, че гражданското общество се събужда, при положение, че то се е събудило преди 2 години??? От две години се правят протести срещу цените на горивата, срещу монополите, срещу цар Киро... срещу какво ли не... но столицата беше дълбоко заспала, барабар с всичките си хора на изкуството... И днес изведнъж се пробужда... при това под мотото, че се бори за морал и идеали... И това ме радва, защото се надявам, че когато пак майки излязат на протест да поискат увеличение на детските, предвид инфлацията, пробудената столица ще изрази с изкуството си, че ги подкрепя. Нещо, което междувпрочем още днес можете да направите като подкрепите зеленчукопроизводителите с необходимите плакати, костюми, песни или каквото решите :)... Ето ти 2 в 1 и едно "ако" по-малко :)...
цитирай
6. kasnaprolet9999 - На времето и аз ходех маскирана със ...
11.07.2013 17:40
На времето и аз ходех маскирана със саморъчно оплетен пуловер, с преливащи цветове от светло до тъмно синьо, по модел от Некерман, в комплект от шапка и шал и светлосиньо яке. И като почна една демокрация, да не ти разказвам с каква ярост се включих в демократичните промени за развитието на новото общество и смяна на собствеността. Равносметката е тъжна, не се получи и съм омерзена от действията на всякакви политици и бездарни бизнесмени, съсипали предприятията ни. Сега само проявявам разбиране за случващото се, а на теб ти се радвам на ентусиазма, сякаш виждам себе си от началото на прехода. Поздрави и желая успех в реализирането на вашите мечти на всички, които мразите безплатно.
цитирай
7. cchery - Там няма кой да им отделя толкова ...
12.07.2013 11:21
kass написа:
Там няма кой да им отделя толкова телевизионно време, няма кой да им обърне внимание на песните и танците... За да дойде екип в Карлово например, да снима протеста им, или в Катуница... някой трябва да умре или поне да е дал заявка за това... В това е разликата между провинцията и столицата...

Ако ще правим протести, за да ни снима телевизията..... значи няма за какво да протестираме.... Най-добре да си провеждаме карнавали в този случай!

kass написа:
Да не говорим за проблемите, които ги измъчват. Обзалагам се, че представа си нямаш за затворения театър в Смолян, за закритите болници, за проблемите на разни малки магазинчета и ресторантчета и т.н. и т.н.

Хм, аз се обзалагам, че и ти не знаеш за затворените крила в Горнооряховската болница и това, че тя функционира основно, за да храни хлебарките в нея. Нямаш идея, че киното там от 15 години е търговски център. Че вече ги няма много от малките магазинчета, защото за малък град като Горна изградиха хипермакет Кауфланд и още 4 негови събратя, но от други вериги. А дали знаеш за проблемите на музкикалния театър в Търново?! За моловете и хипермакетите, които го опасват и средната заплата в старопрестолния град, с която хората едва ли могат да си позволят покупки в мола?! Нужно ли е да си мерим кой какво знае?! И всъщност като ги знаем тези неща, ние какво допринасяме?!

kass написа:
И когато протеста на едните е за оцеляване, а другите правят изкуство в знак на протест нещата много се отдалечават.

"Изкуство в знак на протест".... срещу или за какво?!??! Или безцелно шляене по улиците ....Защото според мен никой не протестира просто ей така, т.к. му е хубаво цял месец да марширува по жълтите павета след като е отменал всичките си ежедневни задължения.....
цитирай
8. cchery - И това ме радва, защото се надявам, ...
12.07.2013 11:28
kass написа:
И това ме радва, защото се надявам, че когато пак майки излязат на протест да поискат увеличение на детските, предвид инфлацията, пробудената столица ще изрази с изкуството си, че ги подкрепя.

Знаеш ли кое е най-странното?! Че около 150 майки, вкл. и аз, през юни месец 2006 година "извоювахме" т.нар. "високо" майчинство в рамките на девет месеца.... После го промениха на година мисля.... не мога да съм сигурна, т.к. за второто си дете аз не съм получавала майчински.... бях безработна, когато родих дъщеря си ииии естествено с "високи" средни доходи на член от семейството, които не ми позволиха да взема и стотинка докато гледам детето. 150 майки на протест на жълтите павета.... останалите люпеха семки и пиеха кафета по парковете и чакаха някой да им свърши работата.... Или пък и те чакаха ТВ екипи, за да направят нещо....

kass написа:
Нещо, което междувпрочем още днес можете да направите като подкрепите зеленчукопроизводителите с необходимите плакати, костюми, песни или каквото решите :)... Ето ти 2 в 1 и едно "ако" по-малко :)...

Неведнъж имаше плакати в подкрепа на Гери, на протестиращите на площад Таксим..... и бих подкрепила всеки, който се е събудил и най-сетне е видял, прозрял и разбрал, че нова дреха със стар плат не можеш да скроиш....

Искрено ти благодаря за коментарите, Кас.... накараме сериозно да се замисля! Поздрави!
цитирай
9. baimomchil - Аз не разбирам какво е това противопоставяне на протестите
12.07.2013 13:55
този през февруари бил протеста на гладните?! И къде са сега гладните? Наядоха ли са та ги няма на улицата? Или май същите хора са пак на улицата, с малки изключение на наглите комунистически крила (БСП, Че Гевари и други кушляковщини), които им узурпираха протеста тогава.

Искането и тогава и сега е едно, само малко по-задълбочено трябва да се гледа на нещата. Противопоставянето е цел номер 1 на комунягите и като гледам постигат успехи ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cchery
Категория: Други
Прочетен: 5005682
Постинги: 314
Коментари: 5091
Гласове: 3536
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031