Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2012 15:08 - БЪЛГАРСКИТЕ ДЕТСКИ ГРАДИНИ - ЛЮПИЛНЯТА НА СИСТЕМАТА
Автор: cchery Категория: Други   
Прочетен: 10405 Коментари: 22 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Съвсем наскоро се случи да се размисля свободни ли сме?! Сигурно ли е, че не живеев в състояние на война, страх, агония и т.н.?!? И наистина ли мислим каквото казваме и говорим каквото мислим? Странно или не, отговорът е НЕ!!! И чувам вече в ушите си как най-големите "философи" на съвременното блог-пространство с ряз натискат левия бутон на мишката и зареждат върху нещастния ми постинг нов линк, който ще ги избави от досадата на поредната "прогледнала".

Всъщност така е по-добре. Защото ще пиша за неща, в които лично аз не вярвах, че са възможни и не е "отваряне на очите" това, а истината за една сгъстяваща се стагнация, в която растат децата ни. Да, имено, за децата ни е този постинг. Защото те са най-потърпевши от своето време - разпиляни сред обеззверени родители, безтегловни роднини, изгубили посоката и смисъла учители, децата ни растат, лашкани не от бури, а от дамагогия.

Моето поколение поне имаше право да нарочва този за "добър", а онзи за "лош". Моите деца днес трябва да приемат всичко! Ниво на толерантност - high, higher, the highest!!! Моите деца днес трябва да зачитат, уважават и приемат безропотно (иначе ще излязат расисти) педераси, изкълчени до състояние на вакуум кичозни ексцентици-"звезди", борци за рекет-пазари, силиконизирани до пръсване стържещи певици и певци, безпаричие, безработица, простотия и закони/наредби/правилници. Медии и недоказани "авторитети" така завихрят обществената нагласа, че ако днес се казваш ПЕтко, за утре няма да е сигурно дали не ще се събудиш ПИтко понеже се оказва, че си недочел написания със ситен шрифт текст в акта ти за раждане!

Днес, дори повече от времето на социализма, става опасно да изразяваш мнението си, а не дай си боже да си търсиш правата. И вече съм убедена, че не тоталитарният строй ограничаваше българина да говори, а естествената му нагласа да си мълчи, защото е по-лесно. И така си живурка Питко, децата му и те покрай него растат безропотно, безмълвно, неадресирано!

Замисляли ли сте се на какво са подложени нашите деца днес?! Някъде към 10-я месец от раждането им, те вече участват в томболи! ЗА МЯСТО В ЯСЛА! Децата вече са разменна монета между институции и родители. Залог за живот! И тръгва детето на ясла! Всъщност тръгва буквално на работа! Още на годинка то вече става в 6,30 - 7,30 сутринта, има време за тоалет, облича се и отива на ясла, където ще прекара 8-9-10 часа от петте дни в седмицата! Не в дома си, а в институция. Която институция го учи, че не трябва да плаче, когато се разделя с майка си, защото така били нещата от време оно, така са и сега. Институция, която му създава РЕЖИМ! Не, не си мислете, че става въпрос за индивидуален режим. Никак даже! Режим общ, на колектива! Нищо, че този режим повече обслужва самия персонал на детското заведение. Оправданието, че това е ВЪЗПИТАНИЕ върши чудеса срещу инцидентно роптаещи родители: как така ще се противопоставят, когато някой възпитава детето им - нали е за добро! И ето още тук, една година след "поникването" си на този свят, съвсем крехкият цвят вече е загубил свободата си! Той е в системата, част от системата, която години наред ще го учи как да си мие ръцете, как да седи на столчето, как да лежи на леглото и под какъв ъгъл да ака в гърнето, така че да е по-удобно за чистене после! А после същата тази система ще му натика в главата познания толкова силно субективни, че няма да се сети да ги постави под съмнение, защото за оценяването на същите е създадена силно компроментирана система. Но детето трябва да се подчинява, не е редно нещо да не му харесва, нали ще кажат, че е расист!

Наскоро прочетох това - част от постинг на родител:

"В детската градина, казаха, че вече не се разрешава на децата да отсъстват от занятия без причина, освен естествено ако са болни ....."

image
imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Т.е. взел си е родителя ей така някаква отпуска или пък въобще не работи, или пък работи събота и неделя, а почива през седмица и няма право да остави детето си вкъщи, понеже е здраво и трябва да ходи в "люпилнята"?!?!

imageimage
imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Значи излиза така, че е по-важно детето да е на градина, отколкото при родителите си! Ето всъщност защо говоря за стагнация...... защото, ако се противопоставиш и кажеш "Аз решавам какво ще става с моето дете", ще ти кажат: "Супер, знаеш ли колко родители чакат да си пуснат децата на градина!" иииии ЧАО!
 

И ще се почне сега лавина от контрааргументи от сорта като не ти изнася, не си пускай детето. Нали все пак си подписала, че си съгласна да спазваш правилата на детското заведение?! Иииии такова силно изопчено мислене е най-силната страна на системата, която насажда стагнация: всички онези, които са готови да се съобразяват с правилата, ако ще те да им бъркат за колоноскопия сутрин, обед и вечер! Проблемът е, че тези правила се отнасят за децата ни, и ако от едногодишни ги караме само и единствено да се съобразяват с тях, без да ги разбират, оборват, опровергават, то след 20 години системата ще е напълно развита! Под булото на т.нар. демокрация, тя е отгледала най-ограничените, най-немислещите и най-покорните граждани!

Да ни е честито!

Не е готино така да почвам годината, обаче.... не ми е и в природата да се усмихвам, когато ми режат краката! Дали има и други, които са притеснени като мен за мястото, в което отглеждаме децата си?!





Гласувай:
13



1. ketcakuatl - ВЪЗХИЩАВАМ ТИ СЕ
10.01.2012 23:59
За интелекта, борбеноста, проникновението в проблемите, различноста! Имаш особен 'усет' към нещата от живота, такъв какъвто трябва да бъде. За това ми импонираш. Но и дяволчето говори в мен. Как е бай Момчил? Все така серт ли е? Понеже мразеше да го споменавам... (всичко помня, тегоба)!
цитирай
2. baimomchil - Здрасти, Кецка
11.01.2012 09:51
добре съм, криво ляво държа се. На червено вино съм сега покрай студовете. Едно от Сандански - мерло с широка мелнишка.
цитирай
3. baimomchil - Относно поста
11.01.2012 09:53
радвам се, че идваш на моето... Не сме свободни. Обществото в което живеем има за цел да ни държи в клещи.

Анархия, ама не сме дорасли умствено за нея - това е истината.
цитирай
4. vihrogonche - Ехххх....
11.01.2012 11:33
Мисля.
Но не мога да пиша сега.
Просто държах да ти се обадя, че съм тук, че те чета.
цитирай
5. cchery - За интелекта, борбеноста, прон...
11.01.2012 12:56
ketcakuatl написа:
За интелекта, борбеноста, проникновението в проблемите, различноста! Имаш особен 'усет' към нещата от живота, такъв какъвто трябва да бъде. За това ми импонираш.


Благодаря, Митко. Излишно е да уточнявам, че е приятно да четеш такива неща за себе си!

ketcakuatl написа:
........... Но и дяволчето говори в мен. Как е бай Момчил? Все така серт ли е? Понеже мразеше да го споменавам... (всичко помня, тегоба)!


Абе не знам какво точно стана помежду ви :))))), ама виждаш той е на линия с червено винце :). Значи е добре..... в крайна сметка ще изпиете вие по една "сговорчива" ракия идното лято, ама де да видим! :))
цитирай
6. cchery - Анархия, ама не сме дорасли умст...
11.01.2012 12:56
baimomchil написа:
Анархия, ама не сме дорасли умствено за нея - това е истината.

Бавно и славно се доближавам до твоя извод........... за съжаление.
цитирай
7. cchery - Просто държах да ти се обадя, че съм ...
11.01.2012 12:57
vihrogonche написа:
Просто държах да ти се обадя, че съм тук, че те чета.

Жалко, че няма емотикони при писането на коментари..... :)
цитирай
8. kass - cchery
11.01.2012 13:17
Обаче, по твоите думи излиза, че преди яслата първата люпилня на подчинените бъдещи граждани е собственото им семейство... защото в семейството също има правила :)... Не оставяме децата да ядат каквото си искат, да спят когато си искат и акат където си поискат нали :))))... Ние сме свикнали да си мислим, че децата са си наши, принадлежат ни и ние решаваме какво е добро за тях... Те обаче принадлежат единствено на себе си, най-добре си знаят какво искат и какво им се прави, обаче все още не са пораснали да бъдат самостоятелни и така се налага да спазват нечии правила. И понеже принадлежат на себе си и рано или късно ще напуснат родителската люпилня ще трябва да могат да живеят по обществените правила в общият дом на човечеството - земята...
Поздрави!
цитирай
9. cchery - Кас, аз не отричам правилата!
11.01.2012 13:38
Може да ги осмивам, но това е различно! Идеята на горния текст е, че всяко едно нещо трябва да се поставя и под съмнение! Не да поражда мнителност, а да бъде оценявано. Зя някои ще е ок, за други ще е проблем.

Правилата наистина най-първо се създават в семейството. И тези същите биват отпървом оспорени имено в яслата/ детската градина. Ако ти до вчера си ставал, когато се наспиш, вече не може да е така! Ако си акал, когато ти се приака, сега го правиш след закуска! Ако си отказвал супата от леща, сега ти я навират с лъжица. Ако не ти се спи на обяд, сега лежиш като труп и не трябва да мърдаш, защото будиш другите.

И какво става с малкото едногодишно човече?! Лашка се като лодка в морето от взаимноизключващи се правила, а когато поиска да е с майка си и баща си, не може! На 5 години вече е в предучилищна иииии не бива извеждано на разходка, защото имало спусната от министреството програма за обучение ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? НА ПЕТ ГОДИНКИ!

Спирам, че и на мен ми се доака от тази дамагогия! Човек трябва да е свободен! При всяко едно положение.

цитирай
10. kass - cchery
11.01.2012 14:21
Така е, аз разбрах смисъла, не харесах посланието... Нещата не са съвършени и може да се поработи да станат по-добри, ако не възникне голям спор кое е по-добро и кое не :))))... В общи линии различни места - различни правила, някои добри - някои лоши, но ако ги няма тогава децата ще наложат своите правила без да могат обаче да отговарят за последствията... затова не харесах посланието за люпилнята на подчинение, не е нужно да се подчиняваш, достатъчно е само да спазваш правилата. Не е нужно да нямаш мнение - достатъчно е само да не го налагаш на другите. Не си длъжен да не си расист - достатъчно е само да не извършваш расистки прояви, защото ако това е позволено, някой може да ги извърши спрямо теб и т.н. и т.н.
Интересна тема.
цитирай
11. cchery - Така е, аз разбрах смисъла, не ха...
11.01.2012 14:36
kass написа:
Така е, аз разбрах смисъла, не харесах посланието... Нещата не са съвършени и може да се поработи да станат по-добри, ако не възникне голям спор кое е по-добро и кое не :))))... В общи линии различни места - различни правила, някои добри - някои лоши, но ако ги няма тогава децата ще наложат своите правила без да могат обаче да отговарят за последствията... затова не харесах посланието за люпилнята на подчинение, не е нужно да се подчиняваш, достатъчно е само да спазваш правилата. Не е нужно да нямаш мнение - достатъчно е само да не го налагаш на другите. Не си длъжен да не си расист - достатъчно е само да не извършваш расистки прояви, защото ако това е позволено, някой може да ги извърши спрямо теб и т.н. и т.н.
Интересна тема.

Да, наистина интересна! Има много какво да се "изчисти" от нея. Посланието .... ами не мислих за него като писах. Честно казано излях болката си. Ти си вторият човек, който днес ми каза, че имено абсолютизирането в постинга не е харесал. Явно има върху какво да поработя :).
цитирай
12. nkf - Много точна статия, осветляваща ...
11.01.2012 15:41
Много точна статия,осветляваща абсурдната,но дегенеративна същност на обществените заведения и институции,каквито са яслите и детските градини.Няма по- естествено нещо от това родитилите да възпитават децата си,особено в първите години след раждането им.
цитирай
13. baimomchil - Живи и здрави да са ни децата, те ще ...
11.01.2012 15:42
Живи и здрави да са ни децата, те ще решат проблемите...
цитирай
14. ketcakuatl - ТЯ НАШТА Е 'КОТЕШКА' ИСТОРИЯ
11.01.2012 23:04
cchery написа:
ketcakuatl написа:
За интелекта, борбеноста, проникновението в проблемите, различноста! Имаш особен 'усет' към нещата от живота, такъв какъвто трябва да бъде. За това ми импонираш.


Благодаря, Митко. Излишно е да уточнявам, че е приятно да четеш такива неща за себе си!

ketcakuatl написа:
........... Но и дяволчето говори в мен. Как е бай Момчил? Все така серт ли е? Понеже мразеше да го споменавам... (всичко помня, тегоба)!


Абе не знам какво точно стана помежду ви :))))), ама виждаш той е на линия с червено винце :). Значи е добре..... в крайна сметка ще изпиете вие по една "сговорчива" ракия идното лято, ама де да видим! :))

Нали ги знаеш котараците как ,,плачат" през март, да откажат мераците на другия с повечко глас, и по-малко битка, че там се не знае, накрая може да стане - двама се карат, трети печели! Никакъв не ни е проблема (освен че сме мъже..), единия обича, другия уважава и цени! Де факто - нищо конкретно и лошо не съм казал за мъжа ти (докато той един път се беше афектирал и имаше лични нападки), за това всеки се 'бъзика' с тоя, който 'хваща', не с темерута на който му е все едно, и няма ,,купон". Просто съм зевзек, като ми лапат стръвта - дърпам! Мир и любов, наздраве на Момчил (не може да ми е на мене 'бай') И един искрен съвет. Продължавайте да се борите за децата си, защото иначе ще станат емигранти като мен, и стотици хиляди други. Парите са си пари, но само ние знаем какво ни коства...
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Има деца, които изобщо не могат да ...
13.01.2012 23:14
Има деца, които изобщо не могат да свикнат в детската люпилня, моите бяха от този вид. Правеха протестите си по детски-разболяваха се и изобщо не им минаваше, което ме принуди да ги спра от градина. Големият повръщаше след всяко ядене и тихо плачеше по цял ден. В резултат-ангина след ангина и нервен стомах. Когато направи и пневмония моята майка се пенсионира и го пое.Сега не се сеща за нея. От три години майка ми е в старчески дом, не е отишъл да я види.Така че не се вживявай толкова, душата в кошница няма да ти носят. Светът в който живеем има правила и колкото по-рано привикнат към тях, толкова по-добре ще се адаптират в обществото.В началото ще е трудно, но после ще бъде по-лесно.Поздрави на всички от твоето мило семейство.
цитирай
16. cchery - Вени, има една много хубава българска поговорка:
14.01.2012 11:45
каквото си насадил, това и ще береш! Далече съм от мисълта да давам каквито и да било определения както за майка ти, така и за сина ти! И искрено се надявам да не те засегна! Но не мога да не я спомена, защото тя има за мен лично значение: с моята майка сме преживяли доста стресиращи моменти, вкл. ииии .... позволих си да й посегна макар и в момент на самоотбрана. Не си говорихме 2 пъти в продължение на 2 години и имам много какво да й кажа по отношение смъртта на татко. НО ПРИ ВСЕ ТОВА Й ПОМАГАМ ФИНАНСОВО ВСЕКИ МЕСЕЦ И Я ЧУВАМ ПРЕЗ ДЕН ПО ТЕЛЕФОНА. Правим и невъзможното да си ходим по-често към Горна! И знаеш ли защо?!? защото тя ми е дала най-важното - закрилата, увереността, че дори само 1 човек в моя живот ще застане зад гърба ми ако ще и да убия!

И още нещо, опитвам се да избегна имено нейната грешка - да очаква децата й да й прислугват до края на живота и да бъдат нейн придатък! Децата са самостоятелни личностти!

kasnaprolet9999 написа:
Светът в който живеем има правила и колкото по-рано привикнат към тях, толкова по-добре ще се адаптират в обществото.В началото ще е трудно, но после ще бъде по-лесно.

Точно това ми бърка в душицата! Правилата са за казарми и учреждения! Свободната личност не се води по правила, по-скоро ги създава! И зачита другите!

Не знам дали си чела "1984" на Оруел, но съм сигурна, че когато и да го направиш (а може би когато си я чела) ще се разтърсиш здраво. Не вярвам, че е иначе, защото ти самата си човек, който променя и води останалите, дори определя правилата :).
цитирай
17. kasnaprolet9999 - Ами пожелавам ти да посадиш по-д...
15.01.2012 23:22
Ами пожелавам ти да посадиш по-добре семенцата от моята майка и да имаш късмет да отгледаш по-добри деца от мен.Не ти се сърдя ,просто няма как да знаеш подробностите от пейзажа. Моята майка спести голяма част от времето, което голямият ми син трябваше да прекара в "люпилнята". Стана толкова свободомислещ, че забрави как се изразява благодарността. Баба му обаче още го обича и се надява, че някой ден ще я посети там. "Няма ненаказано добро"-друга поговорка, не по малко стойностна от "Каквото посадиш, такова ще береш" .
Правила има навсякъде, където има общество. В истинското демократично общество правилата не накърняват достойнството на хората и те се чувстват защитени. Това все още го няма в болшинството от страните в света.

Аз прекарах детството си в седмична детска градина и научих добре правилата там. За да можеш да промениш каквото и да е, трябва първо да изучиш тава, което е в момента. Дори, когато прокарваш нови правила, трябва да имаш като основа положителното от това, което е било до този момент и да надграждаш. Във всяко нещо има положителни и отрицателни страни, нищо не е само бяло или черно. Понякога нещо, което е било добро за времето, в което е действало, в един момент губи своята актуалност и трябва нещо да се промени.

И накрая ще кажа, че най-добрия учител на човак е опитът от общуването. Колкото и книги да прочетеш, практиката има значение. То и за това сме тук на земята, да добием опит, иначе защо ще се прераждаме по много пъти. Ако можеше с книжки да научим всичко щяхме да си седим във вселенските библиотеки в ефирните си измерения и нямаше да има нужда да слизаме на земята. Така мисля. Поздрави на цялото семейство.
цитирай
18. cchery - Ами пожелавам ти да посадиш по-д...
16.01.2012 13:32
kasnaprolet9999 написа:
Ами пожелавам ти да посадиш по-добре семенцата от моята майка и да имаш късмет да отгледаш по-добри деца от мен.Не ти се сърдя ,просто няма как да знаеш подробностите от пейзажа.

Ето това си казвам поне всеки ден - дано хубави семена да засадя! Не по-добри от нечии други, или за сметка на някои други. А просто хубави и качествени. Нямам идея какво ще стане, но това никак не ми пречи да се стремя. Може би след 15 години ще плача нещастно. Дано да не!

Книгите ..... знаеш ли колко пъти съм пращала на майната всички, които ми казваха "Вземи, че прочети малко!". Независимо по какъв повод. Така че аз съм последния човек, който ще тръгне да дава съвети за това :). Та и с "1984" на Оруел така - идея.... ако някога се зачудиш какво да четеш.

Аз по принцип съм за това да има повече гледни точки. Моята е горе..... дали има нещо да науча от "люпилнята" или да надграждам над нея, не знам! Но е факт, че това са последните 5 месеца, през които дъщеря ми ще е там! Щом директорката не допуска ски-училищата да организират петдневни обучения по зимни спортове понеже децата си чупели краката......... няма не само какво да се надгради, не само да се промени, ами и нищо не може да се намери!
цитирай
19. kasnaprolet9999 - Аз ти написах горното по отношение ...
16.01.2012 14:39
Аз ти написах горното по отношение на правилата в обществото, нямах предвид само детската градина, а само че от там се зпочва с усвояването им. Това за ски училищата са бели кахъри. В седмичната детска тградина ни къпеха в един леген, в който сменяха водата след като изкъпят трима-четирима. Нареждаха ни голи до кръста в редица, момчета и момичета заедно. Момчетата сочеха момичетата с пръст и им се подиграваха. Моята майка я бях научила да идва всяка сряда да ме взима, а когато не успяваше аз бягах и се прибирах сама. Тази градина се намираше на ул.Мизия, в близост до старата стъклена спирка на ул.Иван Асен, сега мисля че още функционира като такава. Веднъж обаче ме хванаха, заедно с куфарчето с чистите ми дрешки. Заловиха ме точно, когато си го взимах и ме върнаха в люпилнята. Не можеш да си представиш какво изживях като ме сложиха гола в легена и момчетата подскачаха във възторг и викаха"Вижте, на Вени мръсното". Не бяха ме виждали до този момент гола и изпаднаха във възторг.
цитирай
20. cchery - Аз ти написах горното по отношение ...
16.01.2012 19:22
kasnaprolet9999 написа:
Аз ти написах горното по отношение на правилата в обществото, нямах предвид само детската градина, а само че от там се зпочва с усвояването им. Това за ски училищата са бели кахъри. В седмичната детска тградина ни къпеха в един леген, в който сменяха водата след като изкъпят трима-четирима. Нареждаха ни голи до кръста в редица, момчета и момичета заедно. Момчетата сочеха момичетата с пръст и им се подиграваха. Моята майка я бях научила да идва всяка сряда да ме взима, а когато не успяваше аз бягах и се прибирах сама. Тази градина се намираше на ул.Мизия, в близост до старата стъклена спирка на ул.Иван Асен, сега мисля че още функционира като такава. Веднъж обаче ме хванаха, заедно с куфарчето с чистите ми дрешки. Заловиха ме точно, когато си го взимах и ме върнаха в люпилнята. Не можеш да си представиш какво изживях като ме сложиха гола в легена и момчетата подскачаха във възторг и викаха"Вижте, на Вени мръсното". Не бяха ме виждали до този момент гола и изпаднаха във възторг.

Истината е, че не мога да си представя! И се чудя защо продължаваш да защитаваш тези правила?!? Да, трябва да има рамки на поведението, т.к. човек не живее в гората! Но се спазват правила, които унижават достойнството и смазват самочувствието, които потискат индивидуалността и обслужват другиго, а не децата............ НЕ! ТОВА НЕ СА ПРАВИЛА! Това са изродщини.

И в тази връзка Вени, ще направя една аналогия с твоя постинг от днес - съпротивата срещу добива на шистовия газ! Това не е ли съпротива и открит протест срещу правилата?! Евала, че го има всъщност, защото... иначе сме загубени! Без будни умове и енергични, готови за действие хора!

Аз мисля, че ние с теб говорим за едно и също всъщност :). Благодаря за поздравите :). Надявам се скоро и лично да се видим...
цитирай
21. kasnaprolet9999 - Повтарям: правила има навсякъде, ...
16.01.2012 23:22
Повтарям: правила има навсякъде, където има общество. В истинското демократично общество правилата не накърняват достойнството на хората и те се чувстват защитени. Това все още го няма в болшинството от страните в света.За да можеш да промениш каквото и да е, трябва първо да изучиш тава, което е в момента. Дори, когато прокарваш нови правила, трябва да имаш като основа положителното от това, което е било до този момент и да надграждаш. Във всяко нещо има положителни и отрицателни страни, нищо не е само бяло или черно. Понякога нещо, което е било добро за времето, в което е действало, в един момент губи своята актуалност и трябва нещо да се промени.Никога не съм била съгласна с правила, които унижават достойнството на човека и в зависимост от възрастта си съм предприемала различни действия да ги игнорирам и опити да ги променям.
У нас до сега не е имало добив на шистов газ и е съблюдавано преди прилагането на нова технология да бъде направена екологична оценка. До този момент това не е направено, т.е министерствата нарушават създадените правила, а гражданското общество ги отстоява с протести. Днес съобщиха, че ще бъде наложен мораториум, до като се изясни дали ще има вреда за околната среда.
Силно се надявам да се видим скоро и това да не бъде на някой следващ протест за земята, водата , ГМО, шистов газ, някое убито от доктори дете или родилка, убит младеж от цигани и т.н. Бих искала повода да е хубав.
цитирай
22. vihrogonche - И аз бих искала
18.01.2012 11:01
ПОВОДЪТ ДА Е ХУБАВ!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cchery
Категория: Други
Прочетен: 5008522
Постинги: 314
Коментари: 5091
Гласове: 3536
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031