Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2010 17:05 - МОЯТА СТРАСТНА СЕДМИЦА - SCORPIONS и W.A.S.P. в една седмица
Автор: cchery Категория: Други   
Прочетен: 8241 Коментари: 5 Гласове:
9

Последна промяна: 11.11.2010 22:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Че това е най-музикалната година за мен е безспорен факт. А това, че ако не напиша как аз видях и усетих концертите на Скорпионс и УАСП от миналата седмица, няма да донесе световни беди е ясноimage. И имено затова, защото нито един катаклизъм няма да се случи, се захващам с непосилната задача да върна времето с 10 дена назад и да кажа WELLCOME на големите германци и страхотните американци. Но всичко по реда си.

Да чакаш
ПРОЩАЛНИЯ КОНЦЕРТ НА СКОРПИОНС В БЪЛГАРИЯ от април, когато си си купил билетите е тръпка, която те държи в тонус до деня, до който не извадиш закупените билети и жално установиш, че кутията, която съхраняваше билетите за концертите на АСДЦ, София Рокс, екскурзията до Варна и Париж остава празна........ и някакси съвсем естествено ми става мъчно. За прекрасните новини, които получих тази година с всяко едно прочитане, че голяма група ще прави концерт у нас, с всяко едно закупуване на билети и с всяка една мечта, която всичко това породи у мене. На дъното на нашата вълшебна кутийка останаха да лежат само 2 билета - за концерта на Хелоуин и Стратовариус..... моя и на мъжа ми. Затворих кутията и притворих очите си. Пожелах си - догодина да се напълни пак!!! С билети за нови концерти. С кои групи ли?!?! Ееееееееех, няма да уточнявам. Само си пожелах.image

И така, заветният 9-и октомври беше пропуснат, но за 25-и всичко беше наред и скорпионите щяха да пеят. В БЪЛГАРИЯ! ЗА ПОСЛЕДНО! Последното, което си мислех е, че разораната нива на стадион "Академик" на 4-и километър в София е подходяща за концерт на такава голяма група. Предполагам, че идиотът, който е решил да направи концерта на това място е същия оня, който реши че само една зала "Фестивална" ще е достатъчна да побере българските фенове на голямата група от няколко поколения назад (сначале концертът беше обявен да се проведе в залата). Стадион, който предлага по 5 реда седалки, чиято форма и откритост не предполагат никаква акустика, и терен подготвен за есенна сеитба е всичко друго, но не и мястото за ПРОЩАЛНИЯ КОНЦЕРТ НА СКОРПИОНС В БЪЛГАРИЯ!!!!

Нашите места със съпруга ми и племеницата ни бяха за седящи, естествено закупени през периода, когато концертът се планираше за зала "ФЕСТИВАЛНА". Стюардите на входа на нивата ни показаха къде да си търсим седящите места и с това приключи тяхното задължение към нашите иначе не евтини билети. Е, седящи места НЯМАШЕ!!!

image

Ма казваш си, дошъл съм на рок-концерт, няма и да седя. Реално обаче можех да си имам място и пак да стоя права. И тогава щях да бъда на трибуните (поне на 2 метра от земята) и да виждам. Не ми се получи!image Осъзнахме съвсем ясно (не бяхме пили още!!), че ще зариваме копита в калта на "стадиона".

Когато отидохме ние, теренът беше пълен вече до половината с фенове -

image
image

нямаше начин да се доберем въобще до по-предни позиции. И си останахме отзад, жално вглеждайки се към сцената. Демек в нищото!

image

Ниска сцена, висока публика, ниска Чери - идеална комбинация за рок-концертimage. Добре, че някъде в дъното се вижда видео стена - е, малка, не като на София рокс. Но поне ще гледаме концерта на нея. Добре, добре...... ама най-добре е, че човек има повече от едно сетиво. Ей това последното стана ясно веднага с излизането на Ахат.


image

А стана ясно, че моят приятел Господ, ми е истински фен така щото ме е надарил със слух!!! Т.к. нищо не виждах на сцената (а пък нея - сцената най-малко), се надявах да следя събитията по нея на видеостената. Уви, обаче, Ахат не бяха достойни да бъдат излъчвани на видеостена. И така - ние просто слушахме тяхната музика, там долу в ниското, някъде накрая на полето с тикви, наречено стадион "Академик". Снимките, които поствам тук са на нашия приятел Трухи (той е и блогър де тук). Моите едно че не станаха, второ, че ми се отщя да снимам нещо дето и така не се виждаше, трето - не съм си направила труда да ги кача в нета, защото после неимоверно ще трябва да обяснявам какво съм снимала...........а това, повярвайте ми, ще е трудно.

Звукът на Ахат беше доста добър дори и в нашия далечен край на теренчето. Гласът на Звезди ясен, силен и разтърсващ.



image

Естествено на "Монолог" всичко живо и българско в калта пееше с все глас - мисля, че сме зажадняли за един концерт на Ахат вече.

image

Звезди е доволен и как няма!

image

Група, обичана от поне 2 поколения български рокаджии. Саунд, който ни напомня за необузданите години от края на 20 век. Време, в което най-сетне можехме да се радваме на живо на онова, което слушахме по едни странни за днешния ден приспособления, наречени касети......


Ахат си тръгват след като са ни напомнили за стадото..... черното и как само са познали!!!image Ние сме си точно като натирени на теренчето - фенове български. Първата бира също вече е изпита и вкусът в устата е горчив. Но не от нея. А от разочарованието, до което ме докарва положението, в което се намирам - не мога да се възползвам от билетите си за седящи места и така да се кача малко по на високо по "трибуните" на стадиона. Ниска съм и нищо не виждам директно. Далече съм от сцена и събития и никога няма да стигна до тях. Искрено се надявам видеостената да проработи за Скорпионс. И о, чудо, не знам вече кой имаше пръст в тази работа - Исус, Аллах или Харе Кришна, но в един момент сцената се "подпали":


image
image

Всичко, което ще ви разкажа по-нататък ще съм си го съчинила донякъде, т.к. както прочетох някъде вече 8-битовото излъчване на "видеостената" с ефект на уинамп еквалайзер беше последното нещо, което ще нарека пряко предаване на концерт............... Егати, имах чувството, че гледам супер Марио. Не Клаус Майне и компания. Ще си го напиша пък ако ще да ме наречете най-голямата оплаквачка в историята на България!!!! Идеята беше и аз да присъствам на концерта, а реално присъствах само на терена. Та ето го и него: Клаус Майне

image
image
image
Очевидно Клаус е във форма. Гласът му е силен, ясен и няма начин да объркаш кой пее. Не искам да му знам годините на Клаус, ако все така ще пее. Омайващ глас, който изпя не една страхотни балади.......

На това място


image

явно е имало купон и на сцената и сред феновете отпред..... Даже не знам за коя песен става въпрос. Но целта тук е освен да споделя огорчението си на фен, то и да покажа с какво настроение Скорпионс са свирили на 25-и, защото те го заслужават.

От близо сцената изглежда много добре, а онова, което става върху й със сигурност пленява дошлия за шоу фен:


image

Някъде бях споменала 8-битова картина....... ето ви я:

image

Концертът почна със стари песни. И в един момент се чуват акордите на "Sting in the tail". Напрягам с все сили слуха си, за да слушам и се кефя на живото изпълнение на едно от любимите си парчета от последния им албум. Наистина се получи много добре. Дори и там в ниското....... а отпред феновете трябва много да са се кефили.

Нямам ясни спомени кога точно изпяха "The best is yet to come", но тази снимка много би подхождала на текста на песента:

image

Всъщност това би могло да се разбере от този запис на песента - Трух, благодаря отново! Публиката пееше! О, боже как пееше само - всички знаехме текста, посланието, мелодията...... всички. Та нали с тази песен се прощават И с нас - българските фенове!!! Пяхме, Клаус ни даде тази възможност на няколко пъти. Помните ли "Еаео, дъ бест ис йет ту кам!"

image
image
image
image


Кога и какво са ни свирили на горните снимки, може да ни каже само автора им. Аз си спомням, че висях доста дълго за да си купя заветната втора Бъхлярка (Болярка). Чувах нещо...., но отдавна настройката ми за завладяващ концерт се беше изпарила. И сякаш за да ми я набави отново от небето се посипа ..... дъжд. Брррррр. Имаше нужда - тъкмо бяхме издъбали със стъпките си калта по терена до сухо ........ сега щяхме да заорем още повече.image

Не знам какво повече да разкажа за този концерт. Бях страшно щастлива да видя (чуя май е по-точния глагол) още една любима група в страната ми. Щеше ми се да бяха изпели още песни от новия си албум - най-добрия рок албум от последните 10 години според мене. Но и всичко старо, което ни подариха си заслужаваше. Сетлистът на концерта можете да си го намерите отвсякъде. Аз смятам да пусна една ураганна серия от снимки по-долу и да добавя, че имахме възможност да пеем на Матиас на няколко пъти - рожденик беше човека! Първо отренирахме хепи бъртдей с Ахат, а после Клаус ни подаде тон поне на 3 пъти. Мисля, че Матиас трябва да е доволен..... ако не, то нека Скорпионс се върнат за нов концерт догодина по същото време!image


image


image
image
image
image
image
image
image
image

Гледате ли настроението на сцената? Виждате ли усмивките? Усещате ли купона?!? Аз да......... Господи, защо, защо......... не видях нищо от това докато бях там?!? Защо се чувствам прецакана?!? Защо?!? ПРОЩАЛЕН КОНЦЕРТ НА СКОРПИОНС В БЪЛГАРИЯ........  и някакъв мижав спомен за това?!?! Е, в началото поне бяхме с големи надежди и много щастливи:

image
image

Нашето знаме, разпънато от големите музиканти, а аз дори........ не съм разбрала, айде...... видях нещо, но не и това, което тази снимка ми дава:


image

На знамето е пишело:

Thank you for everySting
45 years not enough! Don"t Stop On The Top.
Blackout in Sofia Bulgaria

Нашето знаме върху плещите на Джеймс:

image

Довиждане, Скоприонс!

image


Вие ще дойдете пак!

image

Да ни донесете още Holiday!

image


Концертът свърши и теренът тръгна да се изнася из коловозите, които се бяха вдлъбнали в калта. За първи път, откакто съм го чула това понятие - Bottleneck, сега чак добих ясна представа какво аджеба нагледно представлява.........., а имено излизането на феновете от стадион "Академик" на 4-и километър в София след ПРОЩАЛНИЯ КОНЦЕРТ НА СКОРПИОНС В БЪЛГАРИЯ!!!!!

ПРОСТО СКОПРИОНС! ГОЛЕМИ, ИСТИНСКИ МУЗИКАТНИ, ТВОРЦИ И АРТИСТИ!! НЕСЛУЧАЙНО ТОЛКОВА МНОГО ГИ ОБИЧАМЕ ТУК! И ЩЕ ГИ ДОЧАКАМЕ ОТНОВО! СИГУРНА СЪМ!

 
27-и октомври 2010 г., зала "Фестивална", УАСП!!!

  Е те тук и аз вече няма за какво да мърморя!!!image Познавате ли този човек?

image

Толкова бях щастлива, че се появи след като българската банда, която подгряваше преди тях почти ме приспа. А той - Блеки Лоулес и компанията му излязоха като фурии, не се спряха на сцената и парчетата биваха изстрелвани със заряда, който носят. Чували сте парчета на УАСП, нали? Ако не - идете към музиката в края на поста и си доставете това удоволствие. Музика, която не може да ви остави безмълвни и когато Блеки ви накара да я пеете, въобще няма да се замислите да му се противопоставяте. Знаете ли какъв е адреналина да виждаш любим изпълнител на около 50 метра пред теб и той да прави всичко възможно ти да се чувстваш добре и да пееш с него?!?!? Ами супер е!!!

image

И така се свири на китара. И то доста добре по мое мнение.

image

А може и да се пее едновремено:

image

Зала "Фестивална" не беше пълна до дупка. По времето, когато направих тази снимка, имаше още 2 часа до излизането на УАСП.

image

Поне не и с хора. Но С и ОТ настроение и музика се пукаше по шевовете просто. Точно преди да се появят Блеки и компания, Фестивална вече изглеждаше така:

image

Звукът беше много добър. Чувах отчетливо всяка дума. Солата с китарите режеха верно ушите, а гласът на Блеки - така специфичен беше над всичко.


image
image

Според мен феновете се представихме много добре, защото УАСП свиреха със страхотно настроение, виждайки нашите вдигнати ръце и усти, които пееха песните им.

image
image

Извикахме ги на бис, разбира се!

image

Толкова малко неща от новия албум!!!! Уф, а и той, както този на Скорпионс е страхотен. Crazy, Babilon"s burning, Die to live another day. Можеха още много можеха да извадят от този албум. Но за съжаление свириха само час и 20 минути. Толкова малко сравнение с всички големи концерти от тази година, но толкова наситено с настроение. Истински американски метъл!!!!! При това в зала. За мен беше страхотно преживяване! Ако можеше от сцената да се вижда в публиката, сигурно Блеки щеше да види една изключително нахилена, вдигнала и двете си ръце нагоре тикваimage, която крещи колкото може, че Babylon is burning.image

Не знам за вас, но според мен .......... отива му на Блеки точно тази подобна на ореол светлина:


image

Един от метъл-боговете!

Още едни празни барабани след силна вечер:

image


Скоро и този прожектор ще угасне....... последният от големите концерти в България. За мен де. Сега ще идват Анатема ииии........ забравих кой още. Но поне за мен беше това за тази година.

А до януари нашата вълшебна кутийка с билети за прекрасни събития ще се сгрява от двата билета за Хелоуин и Стратовариус!!!!



Ще ми се да обясня изцяло защо за мен миналата седмица беше страстна. Имено защото се отдадох на страстите си. Между двата метъл концерта, вмъкнах и бенефиса на Развигор Попов, Мими Иванова и приятели. Българската естрада наглед несъвместима с метал музиката е моята първа страст в музиката. Във време, в което бях достатъчно ниска да се навра права под бюрото, аз отраснах с тази музика, с нашите големи имена като Лили, Данчето, Марги Хранова, Мими, Ваня Костова, Кичка........ Роситата, Васко, Емил, Георги Христов. За мен беше изключително удоволствие, сякаш бях попаднала на чуден самотен остров, да бъда в оркестрината в зала 1 на НДК и да се наслаждавам на близостта, която Мими и Разви демонстрираха на своя концерт. Но за него - в друг пост и в друго време. image  









Тагове:   мен,   седмица,


Гласувай:
9



1. baimomchil - Еми поне едно извинение
05.11.2010 17:47
да бяхме получили от организатори, а не цупни, но както и да е...
цитирай
2. cchery - да бяхме получили от организатори, ...
05.11.2010 19:04
baimomchil написа:
да бяхме получили от организатори, а не цупни, но както и да е...

Ами да ти кажа..... и извинения не искам вече. Гледам тези снимки и си представям какво е било. И наистина си мечтая Скорпионс да дойдат отново тук. А за УАСП..... следващият концерт да е в Каварна да речем и да към 2 часа и половина. А, и да се запозная с Блеки..... :)))
цитирай
3. cchery - Поздравявам те за музикалния вкус. ...
06.11.2010 08:56
ketcakuatl написа:
Поздравявам те за музикалния вкус. Интуитивно те сложих в ,,любими" и не съм подведен. Ужасно мразя чалгата и носителите и! Живи и здрави ти и семейството ти. Палмата пред прозореца клати листа в ритъма на клиповете..........

Благодаря! Дано не те подведе интуицията ти! :) И ти и близките ти да сте живи и здрави, а палмите.......... големи да пораснат щом са метъл-фенове :)))). Т.е. още по-големи....... За чалгата - друг път.... че е още твърде рано сутринта.
цитирай
4. gwendoline - Радвам се, че попаднах на този постинг
10.11.2010 12:40
..."Гледате ли настроението на сцената? Виждате ли усмивките? Усещате ли купона?!? Аз да......... Господи, защо, защо......... не видях нищо от това докато бях там?!? Защо се чувствам прецакана?!? Защо?!? ПРОЩАЛЕН КОНЦЕРТ НА СКОРПИОНС В БЪЛГАРИЯ........ и някакъв мижав спомен за това?!?! " ...

Напълно споделям. И още ме е яд!
цитирай
5. cchery - . . . "Гледате ли настроението ...
11.11.2010 09:31
gwendoline написа:
..."Гледате ли настроението на сцената? Виждате ли усмивките? Усещате ли купона?!? Аз да......... Господи, защо, защо......... не видях нищо от това докато бях там?!? Защо се чувствам прецакана?!? Защо?!? ПРОЩАЛЕН КОНЦЕРТ НА СКОРПИОНС В БЪЛГАРИЯ........ и някакъв мижав спомен за това?!?! " ...

Напълно споделям. И още ме е яд!

И аз така се чувствам. Дори като че ли някакси и отзвука от този концерт беше изключително слаб....... намериха се амеби, които да правят метани на организаторите, с което не им направиха никаква услуга. На нас още по-малко.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cchery
Категория: Други
Прочетен: 5023794
Постинги: 314
Коментари: 5091
Гласове: 3537
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930