Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2013 13:06 - Раница за първолаче или храна за 2 седмици! Това е въпросът......
Автор: cchery Категория: Забавление   
Прочетен: 7721 Коментари: 11 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Учебната година почна точно навреме. Като всяка година. Кой готов, кой не.... в 10 сутринта този понеделник всички бяхме на училище. Аз изпратих първокласничка и петокласник. Вълнението около малкото злато, което порасна толкова, че да е в първи клас, не се поддава на описание с думи - по-скоро бих го нарисувала, отколкото да пиша... Само като сетя как вторник, прибирайки се у дома, след като оставих Бела на училище, паркът, през който минава пътят ми ми се видя несвойствено чужд. А толкова много часове и дни минаха там в игри - от първите разходки в количката на малкото розово вързопче до дългите летни вечери, през които не се прибираме..... някакси изпитах дива носталгия, че този парк вече не е нашето място, т.к. игрите сега са заменени с училищни уроци. Знам, че е абсурдно, знам че празнотата и тъгата са само в мен, но кога минаха и тези 7 години, не мога да ви кажа..... а и за съвсем друго нещо искам да пиша сега.

След като подредихме ученическата чантата първата вечер, стана ясно, че е малка. Абсурд, но реален. И като печален венец на всички разходи, които хвръкнаха и по двамата ученици, се засилих да купувам нова раница за първолачето. От опита миналата година знам, че раници със съмнително качество не трябва да се купуват. Защото и цените им от 15-25 лв са също толкова подозрителни. Нещо, което е обявено за 15 лв няма в себе си себестойността дори и на 5!!!! Т.е. ако ще давам 15 лв за раница, която ще устиска само месец, след което ще дам още толкова за нова, по-добре е да броя 30 лв за чанта, която вероятно ще откара и цяла година. И сега чувам как маса народ ("маса"..... 5-6 човека, които я прочетат, я не този постинг image) прихват презрително в смях и надигат вежди в опит да ми кажат, че сумата от 30 лв е прекалено малка за нещо качествено. Засега ще оставя този коментар за по-късно - просто да не разтягам локумите 2 пъти.

И отивам аз в една близка книжарница, където има доста голям избор на раници. И най-вече намират се такива на Уинксове - на всички майки на момичета вече е ясно какво търсим. image Заглеждам аз раницата от витрината и по случайност етикетът с цената е обърнат към мен. Взирам се! Веднъж! Втори път! Търкам очи - да, спи ми се жестоко - от началото на седмицата ставам в 7 без 15!!!image

То може и да ми се спи или пък направо да спя, но не вярвам да съм полудяла. А може би трябваше! Сигурно по-леко щях да приема цифрата от 129 лв!!! За една единствена раница с Уинксове!!! Като се замисля преди 3 седмици дадохме малко по-голяма сума като сватбен подарък на моя колега. А тук става въпрос за ученическа раница за дете в първи клас.

Влизам в книжарницата и питам директно могат ли да ми предложат раници до 50 лв. Изборът е крайно ограничен - точно 3 бройки утрепани от мъка и изработени сугурно от също толкова утрепан незнаен китаец подобия на ученически чанти. Имало и други, близки до сумата, която съм сложила като максимум, но все пак по-скъпи - разбирай по 60 лв!! Помолих да ми ги свалят. Разгледах ги внимателно, чудейки се къде в подплатите им са скрити частици от благороден метал, за да си заслужат цената. Да, вярно че са наполовина по-евтини от въпросната Уинксова раница, но все пак това са 60 лв.

Почваме някакъв разговор с продавачката, на която хич не й допадна факта, че раниците в нейната книжарница ми се струват скъпи. И изхождайки от това си заключение "зареди" диалогов скрипт от меню "Като нямаш пари, какво правиш в моята книжарница?!". Физиономията й беше изцяло доминирана от неприкрита досада, съвършено подкрепена от презрителен поглед, насочен далеч над главата ми. Чудя се дали в този момент не получаваше и факс от звездите, който удостоверяваше доходите ми 6 месеца назад. Така или иначе не беше въобще щастлива от моето присъствие. Каза ми, че като отида в хранителен магазин оставям минимум 50 лв. и то само на едно пазаруване. А тук давам 129 лв еднократно. И приключвам. И да ви кажа каква блестяща мисъл ме озари! Ебаси кефа, ако тази раница става за ядене, ще оставя еднократно 129 лв и ще се нахраня с нея за цял живот! И после ще имам пари за моливи от 50 лв и гланцови блокчета от по 100 лв!!!

И да се върна към обещания коментар относно колко струват 30 лв!!! И абсурдно скъпа ли е или не раница от 129 лв?! Не знам каква е средната заплата в страната според официалната статистика. Но имам ориентир колко е реалната. Съвсем наскоро си бях в моя роден град, в който ако вземаш 500 лв, значи работиш по 12 часа на ден, събота и неделя, и изпълняваш всички прищевки на работодателя си само и само да не паднеш на 350-400 лв. И да направим елементарната "математика": колко процента са 129 лв от заплата 500 лв!!!!!!

Да, прави сте - като нямам толкова пари за раница, няма и да я купувам!!! Ама и като ги имам тези пари, пак няма да я купя. Защото 130 лв за нещо такова е сума само с 20 лв по-ниска от пенсията на майка ми, която също е еднократна...... при това месечно еднократна!

Ако това не е цинизъм, намерете ми моля друга думичка из българския език, за да си го обясня!


Да ми говорят после малоумниците от парламент и правителство как подпомогнали били семействата на първокласниците!!! Какво да кажем ние, "богатите" семейства на първокласници, чиито доходи не се крият, и съответно не сме взели никакви помощи?! А имаме и поне по още едно дете в училище?! Да не би разходите за тръгване на училище на дете във втори, трети, четвърти, пети и т.н. клас да са по-малки?!? А по-нагоре, където се закупуват и всички учебници?!

Аз съм без думи! Днес ще мина пак да погледна тази раница - може пък да ми се види по-апетитна от вчера и да си я хапна..... еднократно!




Гласувай:
10



1. dpenkov - Ние сме в 5 и 9 клас...,
19.09.2013 14:05
...по-нагоре е още по-страшно... Така че напълно споделям вашите размисли. Приятен ден!
цитирай
2. balkanian - ...
19.09.2013 14:19
Дали ще съществува нуждата от пари за да започне детето училище, или не, зависи само от желанието на министъра и от нищо друго.
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Звучи ми много познато. Години на ...
19.09.2013 16:12
Звучи ми много познато. Години на ред, когато дойде септември направо ме втрисаше. Сега друга треска ме търесе, търся болнично легло за моята майка втора употреба, но най евтиното струва колкото три раници във въпросната книжарница. Пенсията на мама е колкото на твоята майка, а моята още не са я сметнали в НОИ. Та грижите нямат край и с годините се увеличават. Дръж се, купи раницата и не я изяждай. След време, като се поокъса, ще я дадеш на сирийските деца:)))
цитирай
4. cchery - . . . по-нагоре е още по-страшно. . . ...
19.09.2013 16:14
dpenkov написа:
...по-нагоре е още по-страшно... Така че напълно споделям вашите размисли. Приятен ден!

И нищо от това не е в полза на децата..... Като тръгнем от безумното съдържание в някои учебници, нереалния брой помагала и безкрайната редица със сборници по какво ли не....

Благодаря за включването!
цитирай
5. cchery - Дали ще съществува нуждата от пари ...
19.09.2013 16:15
balkanian написа:
Дали ще съществува нуждата от пари за да започне детето училище, или не, зависи само от желанието на министъра и от нищо друго.

Не съм съвсем сигурна, че точно разбрах коментара, но принципно аз мисля така: цялата тази суматоха около закупуването на какво ли не в началото на учебната година, включая помагала и т.н. е една безкрайна машина за завъртане на пари - нашите пари в нечии джобове.
цитирай
6. balkanian - ами много просто:
19.09.2013 16:49
1) да се носят учебници в къщи няма нужда, достатъчно е малко домашни понякога, а ученето предимно трябва да е в училище, където децата прекарват време в защитена среда, докато родителите ходят на работа.
2) следователно учебниците могат да се използват многократно, и даже може да се преподава без учебници.
3) като няма нужда от учебници, няма нужда и от раници, които да издържат на екстремни натоварвания.
4) училищата решават какво да искат от учениците, а това зависи само от министъра.
цитирай
7. makont - Чери, добре, че имаш чувство за хумор,
19.09.2013 18:25
иначе, не знам как би преживяла цялото това издевателство над родителите. Моят вече е в 11 клас, само учебникът по английски е 67 лева и то с отстъпката, защото го купуват от училището. Да те успокоя, и той не става за ядене. Такивамити работи, тъжни. Опитай да пазаруваш по интернет с карта, там тази от 129 лева ще ти излезе 20-30, при това качествена. Ние вече така купуваме раници, маратонки, дрехи и т.н. Прегърни първолачето и не страдай, за парка. Знаеш ли, аз и до сега се заглеждам по магазините за детски играчки и сърцето ми се свива, че вече няма за кой да купя. Хем искаме да пораснат, хем едно такова под лъжичката....
цитирай
8. cchery - Прегърни първолачето и не страдай, ...
19.09.2013 18:38
makont написа:
Прегърни първолачето и не страдай, за парка. Знаеш ли, аз и до сега се заглеждам по магазините за детски играчки и сърцето ми се свива, че вече няма за кой да купя. Хем искаме да пораснат, хем едно такова под лъжичката....

Дори и да ти прозвучи странно... те разбирам и ми става още по-мъчно. Специални поздрави от мен!
цитирай
9. baimomchil - E, бедните англичани явно оставят и по-малко пари в магазина за храна
19.09.2013 22:55
http://www.sportsdirect.com/accessories/backpacks

Така като гледам най-скъпите им са 40 лв - има не лоши и за около 20. Ама имали бол пари бедните нашенци дали 128 за раница :)
цитирай
10. turb04 - А то това не е от днес. . . През 17 век ...
20.09.2013 09:08
А то това не е от днес... През 17 век един френски пътешественик описва, как местното население продавало най-боклучавата си стока (запазвайки хубавата за себе си), скъпо и прескъпо.
Същото се е случило и по време на Руско-турската освободителна война - нашите са продавали на освободителите си най-калпавото скъпо и прескъпо...
Прауд ту би Бългериън, един вид...
цитирай
11. vihrogonche - Черита,
20.09.2013 15:25
всичко опира до късмета, отново ... раницата на Алекс му е от първи клас, не е пострадала изобщо, а имай предвид, че той не е от пазещите деца... как оцеля до днес не знам, но факт, трета година си кара с нея, а тя все още има вид на кажи-речи нова.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cchery
Категория: Други
Прочетен: 5008296
Постинги: 314
Коментари: 5091
Гласове: 3536
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031