Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2012 14:24 - ЧЕСТИТ ДЕН НА ПРИЯТЕЛЯ!
Автор: cchery Категория: Други   
Прочетен: 4595 Коментари: 0 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Родени по погрешка във вярната страна?!
Или сгрешили сме земята макар и с точна дата?


Обичам празниците! Май като повечето българи. И дали са само българите?! Съмнява ме. Празнуването на различи поводи има своите корени доста в древността - и при египтяните е било факт, и при шумерите, при траките и т.н. Като цяло, човек колкото и да лъска и вади на показ своята индивидуалност и различия, си е социално същество. И празниците са израз точно на тази му принадлежност. Затова ги обичаме. А и заради разредения делничен въздух, който носи специфично настроение, тръпнещо очакване, радост и сбъднати желания!

Днес е такъв ден! Има поне 2 официални интерпретации за това, които поотделно са.... малко измислени - всъщност само католическия повод ми се вижда такъв. Но обединени под мотото празник на ВИНОТО и ЛЮБОВТА....... това вече е различно! Обаче как да го обясня на 6-годишната ми дъщеря и 9-годишния ми син, които все още са далеч от любовта, свързания с нея секс и предшестващия ги гуляй с вино image.

Що се отнася до Трифон Зарезан, синът ми е наясно с ритуала, историческите корени и символа на празника. И за св. Валентин е "светнат". И въпреки всичко не е лесно да дам обяснение относно смисъла, който се влага в червените балони-сърца, в преоблечените като изкусителни зайци жени, които са и странно надупени при това! И ми хрумна (признавам, че не съм извора на тази идея - моя приятелка ме вдъхнови) да придам аз значение и израз на днешния ден за двете ми деца като  префасонирам формата на сърце и размия червения цвят до феерия от багри.

ЧЕСТИТ ДЕН НА ПРИЯТЕЛЯ!

Това написахме върху картичките, които днес дъщеря ми занесе в градината и ще подари на двама свои приятели! Наскоро беше гледала една серия от костенурчето Франклин и ми каза "Мамо, нали всеки ден е ден на приятеля!". Така било във филмчето. За съжаление, а може би и като за поука, животът не може да потвърди тази сентенция. Не за друго, а заради лишената от съдържание дума ПРИЯТЕЛСТВО! И не става въпрос за различия в поколенията, манталитета, социалния строй........... не! Винаги "канчето" на тази думичка се е пълнело поне от двама души, които са решили да я споделят! Разбиране за живота, което не се възпитава, а се култивира с годините на база личния опит.

И като казах личен опит, то всичко от горенаписаното е точно заради него, заради тях - участниците в личния ми опит досега! ПРИЯТЕЛИТЕ на които бих искала с този постинг да честитя ДЕНЯ НА ПРИЯТЕЛЯ!
Защото аз не бих оцеляла, ако я нямаше женската ми компания в квартала! Не бих била човека, който съм в момента без двете ми страхотни приятелки от училище, които живеят тук в София. Щях да пропусна всички шансове за по-добро здраве без Варнеската ми дружка. И едва ли бих чувствала, че има разлика между делник и празник без Боби, Марчи, Деси, Фюти.... И после, най-невероятното което със сигурност е нямало как да се сетя в невръстните ми години, а имено - приятелство, започнало в нета...... то ми поднесе на тепсия доста голяма част от България. Във всеки един момент знам, че поне още 1 сърце в страната тупти заради моето... И т.к. сме в блог.бг, то това последното има име и тук - ВЕНИ!

Ден на влюбените ли?!? Не..... Тясно ми е такова понятие. Ограничава ме..... И освен това не е за всекидневието, за широката публика, за всеки срещнат. Честно казано, показността в любовта е израз на нейното невъзможно съществуване.
Какво е любов - продукт на общественото очакване за взамиотоношенията между мъж и жена или нещо по-споделено, по-ежедневно, по-сплотяващо, по-наситено, по-облагородяващо, по-надграждащо, по-търсещо............ Но нейсе, отплеснах се.

Та говорех, че ден на влюбените ми носи лега погнуса в смисъла си........Но ден на приятелството - ДА! Та коя съм аз без тях? Съвсем наскоро прочетох един разказ на Джек Лондон, в който героите търсеха отговор на въпроса "Какво е любов?!" И как да я задържим вечно? Повествованието разказваше за двама души, които бяха избрали да дадат израз на чувствата помежду си като се оженят и ........ не споделят страстта си, т.е. не се докосват, не се прегръщат, не се целуват, не правят секс. Така любовта им подклажда копнеж и желание ден след ден, извисява се до невъзможни измерения, стига до непознати тръпнещи емоции ииии........... накрая  изгаря в пламъка на собствената си страст, несподелена, недокосната, неконсумирана. След нея не е останала ни най-малка следа, защото нищо не е съществувало и преди това....... И нищо не е съградено по времето й ........ И реторично ще попитам: кое е онова нещо, което оставя спомен за себе си?!?!

      ЧЕСТИТ ДЕН НА ПРИЯТЕЛЯ, ПРИЯТЕЛИ! И нека го полеем с най-хубавто, искрящо, животодаряващо, пивко и изкусително червено вино!



Гласувай:
6



1. ketcakuatl - ХУБАВО КАЗАНО
14.02.2012 20:35
Поздрави и наздраве!:))))))
цитирай
2. nasinda - ....
15.02.2012 11:19
Така, хубаво го поляхме празника Нелка, че направо си се удавихме в хубавото, искрящо, животодаряващо пивко и изкусително червено вино!
Иначе с малко закъснение - Наздраве!!!
цитирай
3. zornichka - Честит празник, мила моя, най-ц...
15.02.2012 16:04
Честит празник, мила моя, най-ценна на света! Обичам те много,много,много! Всеки ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cchery
Категория: Други
Прочетен: 5008393
Постинги: 314
Коментари: 5091
Гласове: 3536
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031