Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2011 16:09 - ДЕН ГОДИНА ХРАНИ!
Автор: cchery Категория: Други   
Прочетен: 7555 Коментари: 11 Гласове:
187

Последна промяна: 04.04.2011 16:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Така са казвали старите българи! И много от възрастните хора все още живеят живота си според тази сентенция. Познавам и българи на средна възраст, които са възпитани в този дух.

Какво означава това?!?! За мен поне това е опит да се възпита човек в трудолюбие, вярвайки, че дори и само един ден да се труди, това ще му донесе ползи в по-дълъг период. Ако отида още по-нататък, то виждам в трите кратки думи средство за внушаване на прозорливост и далновидност, начин да се мисли за бъдещето в момент, когато не ти е на дневен ред.

Защо се сетих за тази поговорка?!? Вкъщи започнахме ремонт. Онзи ден.Ремонт, който включва и купуване на нови мебели, по-специално гардероби и шкафове. Старите такива сме намислили да дадем на звеното "Майка и бебе", подпомагащо самотните майки - ако обаче и те ни помогнат и си осигурят транспорт. Засега въпросните стари мебели слизат в мазето. Дотук добре. Обаче мазето е пълно с още по-стари разглобени мебели от ремонти, извършени от предишните собственици на апартамента. С една дума - дърво до дървото. Тези още по-стари дървении не са в добро състояние и едва ли някой знае как могат да бъдат сглобени и ние с мъжа ми решаваме, че ще ги дадем на някои от гастролиращите цигани по кофите за боклук и да ги използват за огрев през зимата.

Да, ама..... нанай!!! Не, не си мислете, че точно този ден не мина нито един циганин. Ами! image  Даже 3 различни групи се изредиха точно за 20 минути, разбирайки, че ние ще си чистим мазата. Явно джипиес системата им работи перфекциозно!!! imageОбаче....... не сакат, братче, дървения!!! Никак даже. "ЖелЕзо търсим!" image
imageimageimageimage  ЖелЕзо нЕмам....... няма да тръгна сега да къртя арматурата на блока, че да им угодя.

Казвам на единия младеж -
" ....вземи дърветата!"
Той ми отговаря - "Ама не ми трябват!"
- Добре де, с какво се топлиш зимата?!?
- С дърва!
- Е, казвам аз, какво чакаш?!?
- Ми тя зимата свърши, ма душа - контрира ме събеседника отсреща!!
- Ти сега да не би да ми казваш, че това ще е последната зима тая година, а?! - правя опит да съм оригинална аз.


И в отговор научавам, че той търси само желязо да изкарал пари, че имал 5 деца. Пак питам аз (ей, много съм досадна
image) - "А защо имаш 5 деца като няма с какво да ги гледаш?"

Отговорът е неистово първичен и кански елементарен:
- Щото ги правя!
 
imageimageimage
imageimage

image

Как не можах и аз да се сетя поради що се раждат деца?!?! imageimageimage

Е, това е, братя и сестри!!! Хората са тръгнали за старо желязо на пролет. И подминават всичко останало, което може да им облекчи битието през есента или зимата. Далновидност равна на WC, т.е. 2 нули. Предвидливост - doubleWC -
Without Concern, With Celebration.

За сметка на това, притежават едно "качество" - крадливост!!! И още с първия студ, то ще покрие жилищата на всеки българин с черното и мръсно лице на готованкото с  регламентирани и яростно защитавани права в ЕС!!! image
И ще се втурнат всичките правозащитни организации из България тогава да ни обясняват как били социално слаби, многодеттни и нерентабилни на пазара на работната ръка и затова крадяли!!! И ще им тегля аз една майна отново на тези ~ации, защото циганите ще си останат завинаги нерентабилни с едно изключение - яростното шибане и производството на деца без мисъл!!!!!

Аз нали съм си със селски призход, та макар и за кратко в детството ми съм имала възможност да видя как живееха българите там. Предстоящата зима се подготвяше още с края на отиващата си. Дърва се събираха целогодишно, а за брикетите се следяха кога ще докарат от донските или от другите хубави (вече съм забравила кои). И за моите баби и дядовци нямаше ден, който да е просто почивен. Защото те бяха възприели сентенцията "Ден година храни" напълно буквално. И ако днешният ден изпуснат да подготвят утрешния, се тюхкаха и правеха не деца, а нещо друго полезно!!!


БЛОГ.БГ, ЗАЩО БАННАХТЕ БЛОГА НА http://baimomchil.blog.bg/?


Тагове:   дърво,   ден,   огрев,   цигани,   храни,   зима,   година,


Гласувай:
187



1. therainss - блог.бг се държат като пълни нещастници напоследък!!!
04.04.2011 16:14
Бамването е едно на ръка, ама и като цяло доста функции са занемарили. Бахти некадърните админи!!!
цитирай
2. cchery - Бамването е едно на ръка, ама и като ...
04.04.2011 16:19
therainss написа:
Бамването е едно на ръка, ама и като цяло доста функции са занемарили. Бахти некадърните админи!!!

Ами не знам кое още не им е наред - това за гласуването е ясно......... но аз пък задавам конкретен въпрос?!?! А дано получа отговор...... ама не под формата на бан :))).
цитирай
3. therainss - ами вече...
04.04.2011 17:30
12 пореден материал не ми публикуват сред "Най-нови". Писах им, ама ми изкараха едно тъпо оправдание, дето уважаващ себе си сайт ще го е срам да има такива админи :( Освен това статистиката с "последно гласували" някак се разминава с реалния брой гласове, който ми отчитат официално...
цитирай
4. ketcakuatl - ОХ
04.04.2011 19:54
Пак ли по мазола. Права си, ама все едно откриваш топлата вода. Толкова работи се изписаха ама кучетата си лаят - циганина прави деца. И след време ще бъдат най-малкото гласоподаватели. И те ще определят кой да управлява децата ни, ей така, както са неграмотни, тъпи и неуки. Но имащи право на равностоен глас. Демокрация казват пък много умните и начетени. Ми хубаво, то и педалите имат права, и животните даже, абе всички - куцо, кьораво, сакато... права бе, п р а в а Просто този свят има правото да отиде по дяволите - и го прави!
Р.Р. Има и такава приказка - ден, година пои! (кога се вари ракийката...)
цитирай
5. djud - БЛОГ.БГ, ЗАЩО БАННАХТЕ БЛОГА НА http://baimomchil.blog.bg/?
05.04.2011 09:37
Ами защото им поиска цяла каса бира :)))))))))))))

цитирай
6. djud - По другата тема -
05.04.2011 09:49
Как да действат по " ден година храни " , когато те не са гладни ???? Я се поразходи из циганските махали да се нагледаш на лъскави мерцедеси и на триетажни еднофамилни къщи !!!! Това дали е направено от глад, а ???? Обаче виж - ако им беше предложила 30-40лв да ти изчистят избата - можеше и да има успех !
По същата причина - циганите не искат вече и почти нови дрехи,а искат ПАРИ !!!!
Просещите им малки цингета по гробищата - не искат храна, а ПАРИ !!!!

Хайде, да не продължавам, че........... / следват 10 иконки с повръщащо човече /
цитирай
7. cchery - Юли, тези дето обикалят боклуците нямат мерцедеси!
05.04.2011 09:57
Обаче те са същите келеши, за които обясняваш - искат пари, желязо и ядене!!!! Т.е. само в единия случай - с полученото желязо - ще положат някакъв труд, а имено да го предадат в пунктовете за изкупуване на желязо. В останалите 2 случая искат да им се дава, а те НИЩО да не вършат!!!! Е такава им е цялата работа и се чудя на всички слепци, които ги защитават.......
цитирай
8. cchery - Пак ли по мазола. Права си, ама все ...
05.04.2011 09:59
ketcakuatl написа:
Пак ли по мазола. Права си, ама все едно откриваш топлата вода.
Р.Р. Има и такава приказка - ден, година пои! (кога се вари ракийката...)

Прав си, че това не е нещо ново, даже изненада не е. Но си спомням, че когато преди 3 години правехме козметичния ремонт вкъщи, тогава все още искаха и мебели и ги вземаха. Сега вече - не!!! Сега искат наготово - пари и `ляб!!!!
цитирай
9. baimomchil - Вероятно има и свястни цигани, аз ...
05.04.2011 10:40
Вероятно има и свястни цигани, аз съм попадал на няколко такива, но болшинството от тях са .... Незнам до ген ли е до кво ли, вероятно до ген... Може и сред българите да има много плява и палящина, но такова чудо няма.
цитирай
10. cchery - Много точно написано. Благодаря ...
06.04.2011 10:09
анонимен написа:
Много точно написано.
Благодаря :)

Моля. Обаче мнението ти ще бъде скоро изтрито - не от мен, а от системата на блога. Вече не се допускат анонимни коментари заради многото простотии, които се случиха и изписаха. Само за инфо ти го пиша.

цитирай
11. zaw12929 - Ден година храни- започна. Сеене, ...
07.04.2011 15:22
Ден година храни- започна. Сеене, засаждане... копане... бране, после вълнуващо...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cchery
Категория: Други
Прочетен: 5022730
Постинги: 314
Коментари: 5091
Гласове: 3537
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930