Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.08.2010 13:31 - Под коТлона
Автор: cchery Категория: Други   
Прочетен: 11820 Коментари: 27 Гласове:
11

Последна промяна: 27.08.2010 16:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
"Език свещен на моите деди......"

Постинг за неграмотността на една цяла нация. Нация, в която си голям на думи, само обаче тогава, когато не си те налага да ги пишеш и употребяваш според смисъла им. В един коментар към предишен мой постинг анонимен Шушум ми беше написал(а)
"А сега ходом марш, под колона и начело с ........."  Ако не беше толкова настръвена да се заяжда с мене, може би щеше да й стигне пипето да провери предлога "под" с коя дума върви и кой е предлога за "колона". Уви, по-лесно е да си злобар.

"под строй", колона", но най-добре под коТлона!
Под коТлона беше горещо. Там се бяха свряли едни от най-жестоко експлоатираните и онеправдани думи от българския език. И всяка от тях се оплакваше, вайкаше и плачеше от безсилие.....:

- ОбЕснявам ви аз, че вече ми писна, ама вие не та не - гърлено се провикваше обЯснението. - Ей сега си грабвам всички обяснения на български и си тръгвам за    винаги!

- ЧеСНо, не мога да те разбера! - съвсем в стила му да бъде откровено се обади "чесТно"-то. - На теб поне не ти липсва буква. Я ме виж мене ...... - сълзи покапаха по лицето му, - само едно "в" ми липсва накрая и ще се размириша! - и ревна онова ми ти чесТно сърце, чак запълни със сълзите си падината между "за" и "винаги" на "завинаги"-то.

- За винаги ви обръщам гръб! Вие не знаете какво е болка, какво е мъка да си разделен!!! - "завинаги"-то се беше възмОтило.

- Оооооооооо, я стига! - обади се Очудването. - Ама нека си говоримЕ за нещо по()интИресно. Да пиемЕ за хубавото време навън! - с Учудена усмивка изчурулика то.
По-интЕресното се облещи: "Ама вие срама нямате. Къде ми е тирето?"

- Най()много мразя да не ме признават - размърда се и пунктОационния знак. - Та мене вече нито ме пишат за край на изречението, нито по средата, нито си пресъздават емоциите с мен....... уааааааааа.... смрък, смрък, смрък ......... уаааааааааа. Аз съм най-онеправдааааааааан!

- Ти ОсобеННо да мълчиш! - скара му се пълния член и в гърдите му забушуваха страсти. - Аз, аз съм този, който е най-неоправдан!!! Най()поТискан! Мене никой не ме слага вече в сметките. Само се подиграват с това,че съм ........ член. Даже не знаят за мене. А сега искат и напълно да ме кастрират Уж само времеНо, уж само експериментално, остарял съм бил, овехтял....

- ЛаЙк!!! - присмяха му се едни бактериЙ. - Ние сме за Уплакване. Уж сме много, уж в множествено число, пък ........ все с "и кратко" ни пишат. Искаме си дългото "и", не краткото, че да сме си едни истински бактериИ!

- Немога вече! - изтрещя една батерия. - Вие едновремеННо се излагате! Ние какво да кажем като идват да ни кОпуват и в магазина се окаже, че няма батериЙ! Веднъж една клиентка даже попита продавачката: "Като няма батериЙ, дали има батериИ?!?!?" И т.к. продавачката си помисли, че клиентката я майтапи (което си беше самата истина) жената нЕма прЕвилегията да си кУпи батериИ.

- Ооооооооо, я да си избършеш сУпола!!! - кресна И(й) прИвилегията. - КОсури тръгнала да ми търси! Ей на, я я виж ябАлката! Всички деца я смятат за Фкусна, ама колко от тях знаят как се пише ябЪлка?!?!?

Едно скромно малко "Вие", което доскоро беше мълчало уважително (нали това му е ролята да изразява уважение) се понадигна и тихичко каза: "Приятели, още Алеко в "Бай Ганьо"
се опита да ме реабилитира, но и досега живея в сянката на "вие".

Под коТлона беше станало много топло и от клин на клин, ни в кол, ни в(ъв) въже зле Опотребените думички почнаха да се разУтиват. Оправия нямаше. Само простотия!

п.п.: Авторката си запазва правото да е направила и тя няколко правописни, пунктуационни и лексикални грешки в горния текст. image






Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. baimomchil - Чесно(в сос)
06.08.2010 13:37
ни моа тъ разбира ;)
цитирай
2. baimomchil - и това след като днес четох за
06.08.2010 13:39
черен джиБ е с предимство :)
цитирай
3. cchery - черен джиБ е с предимство :) Е, да, ...
06.08.2010 13:39
baimomchil написа:
черен джиБ е с предимство :)

Е, да, това определено е хита на днешния петък..... но е хубаво да си попълним пропуските от Закона за движение по пътищата :))))!
цитирай
4. baimomchil - Ми да след като научихме
06.08.2010 13:43
че пешеходеца е без предимство на пешеходната пътека.

цитирай
5. cchery - че пешеходеца е без предимство на ...
06.08.2010 13:46
baimomchil написа:
че пешеходеца е без предимство на пешеходната пътека.


и аха си го е потърсил, се вика КАТ да му обясни някои работи.....
цитирай
6. baimomchil - Да
06.08.2010 13:49
КАТ се вика също така ако си отнел предимство на черен джиБ
цитирай
7. deteidiot - Много свежо ;) Чак след години бях ...
06.08.2010 14:12
Много свежо ;) Чак след години бях признателна на омразната ми учителка по литература, че ни измъчваше толкова :) пУздравления :)
цитирай
8. benra - убразува ми
06.08.2010 14:27
валдошевление(това не си го измислям в стремежа си да допусна, колкото се може повече правописни грешки в една дума)!Пудузирам, че и именните и рожденните дни имат какво да кажат по вапроса.
цитирай
9. cchery - Бен, Дете,
06.08.2010 14:34
благУдаря и на двете Ви за включването :)). ВАпросА наистина Устава Утворен :))))))
цитирай
10. анонимен - djud
06.08.2010 16:26
Няма страшно. Министерството на УбразУванието се е погрижило, взело е нещата в свои ръце и ще оправи нещата. Като за начало - ОчилиШТе ШТе се почва на 3 години. Фтора стъпка - "Министерството на образованието започва обществен дебат за евентуално намаляване на лятната ваканция".
А ето и едно мнение на Вероника / 8-ми клас / - „Това ще е добре, защото ще може материалът да го взимаме по-бавно и да го осмисляме през тези ваканции”.
Приятелката на Вероника учи в Англия от една година : „Там е много по-лесно от България. Има много по-чести ваканции и не учим толкова много” .... „Не мисля, че те са по-глупави и им е по-опростена програмата - просто по-бавно им преподават и знанията им са по-трайни. Защото - все пак тук за три месеца можеш да забравиш всичко, за месец и половина това е по-малко вероятно”
Ами това е , нещата май вървят към тотално забатачване на ограмотяването. По-добре е да се управляват метлички :))))))))))
цитирай
11. cchery - Уахахаха, Юли,
06.08.2010 16:28
това снощи и аз го слушах по новините - като никога си бях вкъщи...... Вероника беше много сладка, но милата..... защо си мисли,че през ваканцията материалът ще се осмисля? Според мене ще се забравя. Ама не ми се почва сега тази тема тук.
цитирай
12. анонимен - djud
06.08.2010 16:34
Хахахаха. В никакъв случай не почвай. Все пак - петък е ! И ако довечера чуеш, че е имало наводнение в Пловдив - не им вярвай ! Само мъничко поваля :))))))))))
цитирай
13. анонимен - vihrogonche
06.08.2010 16:53
Чери, прочетох целия ти блог! Представяш ли си? :-)
цитирай
14. baimomchil - Чери, прочетох целия ти блог! Пр...
06.08.2010 16:56
анонимен написа:
Чери, прочетох целия ти блог! Представяш ли си? :-)


Кое най-много ти хареса?
цитирай
15. diso - А шуНката съвсем изтъня, откак я прекръсиха на шуМка.
06.08.2010 17:47
Виж, на креНвирша не му дреме, че му казват креМвирш, защото и без това го правят от крем...
цитирай
16. cchery - Чери, прочетох целия ти блог! Пр...
06.08.2010 17:47
анонимен написа:
Чери, прочетох целия ти блог! Представяш ли си? :-)

Деско, ти ме разстреля вече!?!? ЧеСно ли? :)))))) Да ти кажа тогава, че си втория човек направил този подвиг. Втория, щото аз съм първия :))))))))......... нали си го пиша, редно е да си чета нещата преди да ги пусна.

И вярно, кое най-много ти хареса?
цитирай
17. cchery - Виж, на креНвирша не му дреме, че му ...
06.08.2010 17:58
diso написа:
Виж, на креНвирша не му дреме, че му казват креМвирш, защото и без това го правят от крем...

Даааааа, а на мушМОЛата сигурно й е готино да има нещо общо с МОЛ-овете...
цитирай
18. анонимен - Айдиии на чУрЯшите
06.08.2010 18:31
Сегичка си мисля за едно нещо - майка ми хубаво набиваше в гла'ътъ, че и най-красивия човек шъ изглежда глупаво ако си отвори устата и вземе да ръси простотии като летен български порой, ама тогава си мислех, че просто иска да бъде строга с мене. Ама само колко е била права - достатъчно е да отделя 2 минути(за повече нямам сили, а съм устойчив психически) на някое предаване като "Горещо" и в него на гости за пореден път да е някоя "златка" - е, вЕрвай ти ми, това може да разстрои не само психиката ми, а и храносмилателната, че и отделителната ми система :))))) Браво, сега направи предложение всички публични предавания и изяви да бъдат първо редактирани, че си мисля за тези които уж са най-представителни - и си бия главата в стената защо няма вечерно ЗАДЪЛЖИТЕЛНО училище за тях, като искат да се показват поне да не личи колко са ПРОЗДИ!!!
цитирай
19. анонимен - vihrogonche
06.08.2010 20:31
baimomchil написа:
анонимен написа:
Чери, прочетох целия ти блог! Представяш ли си? :-)


Кое най-много ти хареса?


Всичко, свързано с БОРБА, непримиримост към НЕСПРАВЕДЛИВОСТТА, с ЕМАНЦИПАЦИЯ, а също така и с ДЕЦАТА и ПОЧИВКИТЕ ви на страхотни места... така като гледам - май всичко най-много ми хареса :-)
цитирай
20. анонимен - vihrogonche
06.08.2010 20:34
cchery написа:
анонимен написа:
Чери, прочетох целия ти блог! Представяш ли си? :-)

Деско, ти ме разстреля вече!?!? ЧеСно ли? :)))))) Да ти кажа тогава, че си втория човек направил този подвиг. Втория, щото аз съм първия :))))))))......... нали си го пиша, редно е да си чета нещата преди да ги пусна.

И вярно, кое най-много ти хареса?


А Бай Момчи къде го забрави?!

Сигурна съм, че и други хора са извършили вече този "подвиг", просто са по-скромни от мен...
цитирай
21. cchery - Чери, прочетох целия ти блог! Пр...
06.08.2010 21:47
анонимен написа:
cchery написа:
анонимен написа:
Чери, прочетох целия ти блог! Представяш ли си? :-)

Деско, ти ме разстреля вече!?!? ЧеСно ли? :)))))) Да ти кажа тогава, че си втория човек направил този подвиг. Втория, щото аз съм първия :))))))))......... нали си го пиша, редно е да си чета нещата преди да ги пусна.

И вярно, кое най-много ти хареса?


А Бай Момчи къде го забрави?!

Сигурна съм, че и други хора са извършили вече този "подвиг", просто са по-скромни от мен...

Не, Деско..... не е така! Виж за Момчил си почти права. Макар да ме съмнява да ми е чел всички римувки.
цитирай
22. cchery - Сегичка си мисля за едно нещо - майка ...
06.08.2010 21:50
анонимен написа:
Сегичка си мисля за едно нещо - майка ми хубаво набиваше в гла'ътъ, че и най-красивия човек шъ изглежда глупаво ако си отвори устата и вземе да ръси простотии като летен български порой

Eй, ще кажеш, че една майка ни е раждала :))).
цитирай
23. baimomchil - Чел е той чел е там на балкана по...
06.08.2010 23:25
Чел е той чел е там на балкана
потънал в бумаги лежи и пъшка
юнак с дълбока от римувки рана,
юнак във младост и в сила мъжка

На една страна захвърлил форум,
на друга блога на две строшена;
очи тъмнеят, главата вакум,
римувки проклинат цяла вселена!

Лежи бай Момчил, а в нашта бърлога
Компютъра спряно сърдито пече;
Черита лее стих нейде в блога,
и римувката още по силно тече!
цитирай
24. mia2442 - :)
08.08.2010 11:11
Благодаря - свежи находки!:)
цитирай
25. анонимен - vihrogonche
08.08.2010 14:12
Ей, Момчиле, и от теб се лее едно слово :-)
Добре сте се сдушИли и събрАли в едно семейство :-)
Лика-прилика творческа и сходно чувство за хумор, браво :-)
цитирай
26. djud - Хахаха ! Ей това направо вече ме разби :))))))
08.08.2010 18:37
baimomchil написа:

Лежи бай Момчил, а в нашта бърлога
Компютъра спряно сърдито пече;
Черита лее стих нейде в блога,
и римувката още по силно тече!

цитирай
27. cchery - Лежи бай Момчил, а в нашта бърл...
09.08.2010 11:42
djud написа:
baimomchil написа:

Лежи бай Момчил, а в нашта бърлога
Компютъра спряно сърдито пече;
Черита лее стих нейде в блога,
и римувката още по силно тече!


Ми кво да ти кажа - типичната гледка из вкъщи - един си лежи, друг е активен :)))).
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cchery
Категория: Други
Прочетен: 5021164
Постинги: 314
Коментари: 5091
Гласове: 3537
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930