Постинг
22.02.2010 12:46 -
ЦЕЛОДНЕВНОТО ОБУЧЕНИЕ НА УЧЕНИЦИТЕ ДО 7-ми КЛАС
"Като пърле пред майка си"!!! Ето на тази поговорка ми прилича това, което се мисли за учениците в България от новата учебна година, т.е. от септември 2010 г.
Истината е, че сега се заинтересувах по-подробно за подготвяния нов закон за образованието в България, с който се замисля децата да се прикачат към училището поне 7 часа дневно. Доводите, с които това "недоносче" се обсъжда и предлага за приемане лично на мен ми се струват смешни. Но преди да кажа защо, ми се ще да посоча какви според мене трябва да мотивите за промяна на сега действащия закон. Ето няколко доста важни неща:
Ето част от мотивите, с които се мисли новия закон и се предлага за приемане:
"А дали са се замисляли, като задължат децата да се в училище и след обяд, как ще посещават извън класните си занимания по спортните и научни клубовете. Напр. Центърът за ученическо научно и техническо творчество в Русе работи до 16.00 и децата ходят на математика и компютри между 13.00 и 16.00часа. Какво ще стане с тези общински звена - които имат история от моето детство и преди него. За София сигурно е още "по-забавно" - голяма част от децата ходят по такива мероприятия и частни уроци.
Истината е, че сега се заинтересувах по-подробно за подготвяния нов закон за образованието в България, с който се замисля децата да се прикачат към училището поне 7 часа дневно. Доводите, с които това "недоносче" се обсъжда и предлага за приемане лично на мен ми се струват смешни. Но преди да кажа защо, ми се ще да посоча какви според мене трябва да мотивите за промяна на сега действащия закон. Ето няколко доста важни неща:
- Повишаване качеството на образованието. Мисля, че няма защо да го аргументирам. Лошото, което се случи през последните 15-ина години е, че не само, че не запазихме нивото на образователното качество, ами реално то се влоши дотолкова, че думата "ПОВИШАВАНЕ" е даже недостатъчна!!! Трябва да се извърши един сериозен скок на нивото в знанията, уменията и общата култура на учениците в България.
- Повишаване на процента на получилите средно-специално образование. Не съм сигурна дали вече има такова нещо като "средно-специално" образование. Но в момента има проблем с процента на завършили основа образователна степен в училище. А тези, които все пак изживяват своя абитуриентски бал, още на идната сутрин "се оказват на пазара" на работната ръка и са рядко НЕконкурентни като квалификация. Конкурентни са като ниво на заплата, за която са готови да работят. Те не са запознати с Кодекса на труда в България, с наредбите за безопасност на работното място и биват експлоатирани без да го знаят, създавайки прецедент, "благодарение" на който остават безработни специалисти с по 20 и нагоре години трудов стаж или пък такива, които все пак са решили да си търсят права - т.е. осигуряване на пълна заплата, работа на 5-дневна работна седмица, допълнителни дни отпуск за работа в опасни условия или по-високо заплащане за работа в почивни и празнични дни.
- Осигуряване на сигурност в училищата. Тук вече не мога да говоря за повишаване на сигурността, защото тя реално НЕ СЪЩЕСТВУВА!!!!!!! Няма смисъл от повече писане - безбройните видеа на малтретирани ученици, които са навсякъде в мрежата, дебнещите наркодилъри около училищните дворове, необезопасените улици в близост до учебните заведения, на които се отнемат детски животи........... много са нещата.
- Осигуряване на едно добро съотношение на часовете, през които децата учат и са седнали по чиновете с часовете за спорт. Не е нормално за 30-35 учебни часа седмично да има само 2 часа физическо. Според мене на всеки час прекаран на чина трябва да има по 10 минутки спорт.
Ето част от мотивите, с които се мисли новия закон и се предлага за приемане:
- "Родителите отдавна желаят да има целодневно обучение, защото това е едно облекчение за работещите семейства", посочи Фандъкова - интересно ми е кога нещо, което се прави за децата, ще се изработва само и единствено в техен интерес?!?! Така или иначе това е водещ мотив при целодневното обучение в градините и яслите. Но не е ли редно да има една голяма разделителна линия между детска градина и училище?!?!
- "Целодневната организация на учебния процес е много важна, защото при нея се съчетава обучението, самоподготовката, играта, за да има едно по-пълноценно развитие на децата." - това звучи прекалено добре за да е истина......... и ето доказателство за това: "Надявам се да има и повече условия за спорт в училище", посочи Фандъкова. Странно е как ще съчетаваш спорт в училище, където няма условия за това?!?! А самоподготовката, когато около тебе тичат, говорят, смеят се, замярват се и род подобни дейности извършват още 40 твои съученици ми се вижда обречена на провал!!!!
- Една от причините за премахването на двете смени е евродиректива за хигиената в училищата и здравословната учебна среда. Съгласно нея в сгради, строени за 400-500 деца, не могат да бъдат с двойно по-голямо количество ученици, поясни Игов. На това му върви израза "На гол шкембак чифте пищови" - нямаме достатъчно училищни стаи, няма нови сгради, а за да се подобри хигиената на старите, премахването на двусменното обучение е най-малкия проблем. Защото то няма да реши порутените, миризливи и неработещи тоалетни. Едва ли ще реши и проблема със запрашеността на въздуха и шума. Защото ако в момента по време на първа смяна учат 400 ученика, то същите тези, ако са целодневно на училище, пак ще са по 400!!!!!!!!
"А дали са се замисляли, като задължат децата да се в училище и след обяд, как ще посещават извън класните си занимания по спортните и научни клубовете. Напр. Центърът за ученическо научно и техническо творчество в Русе работи до 16.00 и децата ходят на математика и компютри между 13.00 и 16.00часа. Какво ще стане с тези общински звена - които имат история от моето детство и преди него. За София сигурно е още "по-забавно" - голяма част от децата ходят по такива мероприятия и частни уроци.
Безплатни обучения за домашни майстори
„За буквите“ като идеологически текст (Л...
Любовта и омразата в "Дервишово сем...
„За буквите“ като идеологически текст (Л...
Любовта и омразата в "Дервишово сем...
1.
анонимен -
Не съм майка, но идеята ми се струва ...
22.02.2010 13:06
22.02.2010 13:06
Не съм майка, но идеята ми се струва безумна!!! Представете си едно дете на 7-8 години и как от него ще се очаква да прекара в една студена и доста порутена класна стая 7-8 часа всеки ден! Е, честно аз не си го представям! А и различните деца имат различни интереси. Едно иск да ходи н уроци по рисуване, друго учи чужд език, трето ходи на спорт... обаче, ако го приемат това, край! Никакви екстри! Всички ще са задължение да правят едно и също. А и когато аз бях в началното училище имаше нещо подобно, тъй нар. занимални, в които уж си пишехме дошашните и се подготвяхме за другия ден! Пази Боже! После до късно през ноща майка ми трябваше да стои с мен и да оправяме домашното. Да, вярно е, че някой родители са заети и няма кой да гледа децата им, но не ели по-добре да го направят това нещо по желание. Т.е. ако родителите решат, а не задължително? Само питам. Обаче май така е по-добре! Другото си е чисто издевателство! А и децата са различни. Едно се прибира и веднага сяда да учи, друго първо си почива и тогава започва... няма как да ги принудим да са еднакви. Всяко дете си има собствен режим и стил на работа! И родителите знаят най-добре какво е подходящо за тяхното дете! Една учителка, която отговаря за 30-40 деца няма как да обърне достатъчно внимание на всяко от тях. Единствената и грижа е поне да ги опази физически!!!
цитирайанонимен написа:
Не съм майка, но идеята ми се струва безумна!!! Представете си едно дете на 7-8 години и как от него ще се очаква да прекара в една студена и доста порутена класна стая 7-8 часа всеки ден! Е, честно аз не си го представям! А и различните деца имат различни интереси. Едно иск да ходи н уроци по рисуване, друго учи чужд език, трето ходи на спорт... обаче, ако го приемат това, край! Никакви екстри! Всички ще са задължение да правят едно и също. А и когато аз бях в началното училище имаше нещо подобно, тъй нар. занимални, в които уж си пишехме дошашните и се подготвяхме за другия ден! Пази Боже! После до късно през ноща майка ми трябваше да стои с мен и да оправяме домашното. Да, вярно е, че някой родители са заети и няма кой да гледа децата им, но не ели по-добре да го направят това нещо по желание. Т.е. ако родителите решат, а не задължително? Само питам. Обаче май така е по-добре! Другото си е чисто издевателство! А и децата са различни. Едно се прибира и веднага сяда да учи, друго първо си почива и тогава започва... няма как да ги принудим да са еднакви. Всяко дете си има собствен режим и стил на работа! И родителите знаят най-добре какво е подходящо за тяхното дете! Една учителка, която отговаря за 30-40 деца няма как да обърне достатъчно внимание на всяко от тях. Единствената и грижа е поне да ги опази физически!!!
Направо си ми взела мислите от главата :))...... точно това си мисля и аз. Благодаря, че се включи. Сега съм сигурна с какви доводи ще скочат привържениците на идеята за целодневно обучение - че на Запад е така!!!! На мене вече ми писна да се равняваме с някой друг и това да е мотив, когато нещо се прави. Крайно време е децата да са на първо место, а после т.нар. цивилизовани страни, родители, психолози и т.н.....
Извинявай, че се включих анонимно. Чак като го написах цялото това нещо, забелязъх, че не съм си влязла с ника, а не ми се пишеше отново. Това си е мое лично мнение. Обаче, преди няколко години, една година учих за детска учителка и имам някаква идея какво можеш да очакваш от дете на няколко години. Е, определено, не и да стои мирно на един чин 7-8 часа! Това е безумие! А сградите не са пригодени за това. Да, на Запад е така, но там има стаи за почивка, в които децата могат дори да поспят след часовете. Т.е. имат възможност да релаксират, да се отпуснат, а не след последния час, веднага да седнат отново на същия чин и да почнат да си пишат домашните. Аз, която съм на толкова години, едвам издържах в офиса по 8-9 часа и вечер бях на края на силите си, пък какво остава за едно дете на 7! А и моя офис беше много по-уютен от класните стаи, освен това в стаята бяхме само 2, т.е. имаше необходимата тишина и спокойствие. А не да се опитваш да си пищеш домашното докато около теб има още поне 20 деца, които те разсейват. Просто няма как да стане. И резултатът ще е нервни деца, които съвсем ще намразят всичко свързано с училището и учебния процес. А, май, не това е целта.
цитирайче са некадърници и не могат да измислят нищо смислено, да не говорим да поемат куража за реформа, която е абсолютно необходима.
цитирай
5.
анонимен -
vihrogonche
22.02.2010 19:24
22.02.2010 19:24
Поредното безумие се мъдри!!! Ужасно е... Нямам повече думи, защото съм работила в системата на образованието, и ако реша да коментирам - няма да ми стигне мястото да се изкажа. Черита, поздравления за това, че продължаваш да пишеш и да се вълнуваш за децата на България!
цитирай
6.
анонимен -
чертка
22.02.2010 20:56
22.02.2010 20:56
миличка, не си права... голям зор е да имаш първолак и да му организираш занималня за времето когато не е на смяна... целодневно стоене в у-ще не е кой знае какъв проблем при условие че сутрин ще учат а следобед повтарят наученото от сутринта... напротив на мен ми се вижда мн по разумно сутрин децата да взимат нови знания, а не като са втора смяна полуспящи... освен това следобед основно ще релаксират и ще се занимават с по-леки дейности... какво толкова?! аз съм ЗА!!!
също съм за целодневно образование и освен това твърдо стоя зад това да стане задължително започването на първи клас на 6 г... няма нищо страшно и е от полза за всички... не само родителите... тази теза съм я развивала мн пъти и сега няма да се повтарям...
и не на последно място - цунк миличка... мн ми липсваш в клубчето...
заирка
цитирайсъщо съм за целодневно образование и освен това твърдо стоя зад това да стане задължително започването на първи клас на 6 г... няма нищо страшно и е от полза за всички... не само родителите... тази теза съм я развивала мн пъти и сега няма да се повтарям...
и не на последно място - цунк миличка... мн ми липсваш в клубчето...
заирка
Това, което казваш е ок ако училищата имат - стая за отдих, както и възможност за някакви занимателни игри (спорт или нещо друго). Колко от училищата го имат това като база? И сега ходят на занималня и стоят по цял ден в една стая - викат и крякат.
Другият проблем - кво правим с децата които ходят на спорт? Кога ще ходят като цял ден са в училище?
И стига с тва клубче бе Заирке :), на теб ти липсва ама други хора получават ортикарии само като чуят за Чери :), айде все пак да сме хора и да се погрижим за здравето на бибиЯнчо и сие ;)
цитирайДругият проблем - кво правим с децата които ходят на спорт? Кога ще ходят като цял ден са в училище?
И стига с тва клубче бе Заирке :), на теб ти липсва ама други хора получават ортикарии само като чуят за Чери :), айде все пак да сме хора и да се погрижим за здравето на бибиЯнчо и сие ;)
8.
анонимен -
За правото на избор
23.02.2010 12:10
23.02.2010 12:10
Не мога да кажа еднозначно ДА или НЕ на идеята.Аз съм майка на първокласничка,която посещава целодневна паралелка.За мен това е удобен вариант,защото живеем далече от училището и съответно детето не може да се прибере само.Със съпруга ми сме на работа,така,че и с прибирането на обяд имаме проблем.Когато предстоеше записването в първи клас в училището,в което беше карала предучилищна поставиха условие и двамата родители да представят служ. бележка,че са работещи.Само тогава детето можело да посещава занималнята.И сменихме училището.Има дефицит на свободни стаи,на преподаватели,вярно.Но това си е изнудване.
Според мен родителите трябва да имат избор-да посещава или не детето им целодневна паралелка.Може би на друг етап от живота ни и аз бих предпочела занятията на смени,но на този етап за нас това е единственото решение.
цитирайСпоред мен родителите трябва да имат избор-да посещава или не детето им целодневна паралелка.Може би на друг етап от живота ни и аз бих предпочела занятията на смени,но на този етап за нас това е единственото решение.
анонимен написа:
миличка, не си права... голям зор е да имаш първолак и да му организираш занималня за времето когато не е на смяна... целодневно стоене в у-ще не е кой знае какъв проблем при условие че сутрин ще учат а следобед повтарят наученото от сутринта... напротив на мен ми се вижда мн по разумно сутрин децата да взимат нови знания, а не като са втора смяна полуспящи... освен това следобед основно ще релаксират и ще се занимават с по-леки дейности... какво толкова?! аз съм ЗА!!!
също съм за целодневно образование и освен това твърдо стоя зад това да стане задължително започването на първи клас на 6 г... няма нищо страшно и е от полза за всички... не само родителите... тази теза съм я развивала мн пъти и сега няма да се повтарям...
и не на последно място - цунк миличка... мн ми липсваш в клубчето...
заирка
също съм за целодневно образование и освен това твърдо стоя зад това да стане задължително започването на първи клас на 6 г... няма нищо страшно и е от полза за всички... не само родителите... тази теза съм я развивала мн пъти и сега няма да се повтарям...
и не на последно място - цунк миличка... мн ми липсваш в клубчето...
заирка
Що, бе, Заири да не съм права:))?!? Просто не мисля като тебе. Аз лично като ученичка винаги съм предпочитала втората смяна - защото си се наспивам и спокойно си научавам за другия ден докато тръгна за у-ще. Явно не ми е трябвало много. И втора смяна, за разлика от първа, никога не ми се е спяло......... аз съм убедена, че в момента първолаците пропускат първия си час, защото не могат да се събудят добре в 8 часа. Честно ти казвам, не виждам нищо релаксиращо в занималнята на Кокчо в момента :((..... дори не ги извеждат навън след като напишат всичките. И междудругото, явно всички родители имат възможности да си гледат децата и вкъщи след обяд, щом моето дете беше единственото, което оставаше до 17.30 на занималня..... останалите са били взети отдавна. Ще ми се Коко да има своя избор за свободното си време - кога и как ще си учи уроците и кога и как ще ходи на спорт или изкуство.
Дирът - символ на лицемерието!!! Благодаря!! За мен дир няма - има 5-6 свестни мацки от него. Не се сърди, но това е положението - гунк и мунк и от мене :)))))
анонимен написа:
Поредното безумие се мъдри!!! Ужасно е... Нямам повече думи, защото съм работила в системата на образованието, и ако реша да коментирам - няма да ми стигне мястото да се изкажа. Черита, поздравления за това, че продължаваш да пишеш и да се вълнуваш за децата на България!
Деска, къде е новия протест?!?! :)))).. ще се радвам да чуя мнението ти по въпроса, когато имаш време.
анонимен написа:
Според мен родителите трябва да имат избор-да посещава или не детето им целодневна паралелка.
Според мен родителите трябва да имат избор-да посещава или не детето им целодневна паралелка.
И според мен това е ключовия момент в случая.
cchery написа:
И според мен това е ключовия момент в случая.
анонимен написа:
Според мен родителите трябва да имат избор-да посещава или не детето им целодневна паралелка.
Според мен родителите трябва да имат избор-да посещава или не детето им целодневна паралелка.
И според мен това е ключовия момент в случая.
Ами то в момента е така. Има занималня за когото иска и трябва да има!!! Що е необходима реформа ???
13.
анонимен -
vihrogonche
23.02.2010 16:39
23.02.2010 16:39
Съгласна с Момчил - и сега си има занимални за желаещите да я посещават и за неможещите да си гледат децата вкъщи след/преди училище!
Чери, не зная за следващ протест - ама нищичко! Уви!!!
Заир, момчетата на 6 години в общия случай изобщо не са годни за първокласници, момичетата по става... така че не мога да се съглася с теб за 6-годишни първолаци. Навършени 7 години за мен си е категорично правилно условие за започване на училище, пак казвам - в общия случай!
цитирайЧери, не зная за следващ протест - ама нищичко! Уви!!!
Заир, момчетата на 6 години в общия случай изобщо не са годни за първокласници, момичетата по става... така че не мога да се съглася с теб за 6-годишни първолаци. Навършени 7 години за мен си е категорично правилно условие за започване на училище, пак казвам - в общия случай!
14.
анонимен -
Сватята каза
23.02.2010 16:42
23.02.2010 16:42
baimomchil написа:
Ами то в момента е така. Има занималня за когото иска и трябва да има!!! Що е необходима реформа ???
cchery написа:
И според мен това е ключовия момент в случая.
анонимен написа:
Според мен родителите трябва да имат избор-да посещава или не детето им целодневна паралелка.
Според мен родителите трябва да имат избор-да посещава или не детето им целодневна паралелка.
И според мен това е ключовия момент в случая.
Ами то в момента е така. Има занималня за когото иска и трябва да има!!! Що е необходима реформа ???
Именно.Да се осигурят достатъчно преподаватели и учебни стаи,за да може родителите,които наистина нямат възможност да си прибират децата на обяд,да не бъдат изнудвани със служебни бележки.На никой не му влиза в работата аз какво правя през деня,работя или не,как си издържам семейството и т.н.И в другия случай-ако не се събере някаква минимална бройка ученици за занималня,значи такава няма да има.Тъпотия!Естествено,че колкото по-малко са децата,толкова повече внимание може да обърне госпожата на всяко едно от децата.
Чери,сори,че не се регистрирах,просто исках да изкажа мнение.Целувки!
15.
анонимен -
Съгласна с Момчил - и сега си има з...
23.02.2010 16:49
23.02.2010 16:49
анонимен написа:
Съгласна с Момчил - и сега си има занимални за желаещите да я посещават и за неможещите да си гледат децата вкъщи след/преди училище!
Чери, не зная за следващ протест - ама нищичко! Уви!!!
Заир, момчетата на 6 години в общия случай изобщо не са годни за първокласници, момичетата по става... така че не мога да се съглася с теб за 6-годишни първолаци. Навършени 7 години за мен си е категорично правилно условие за започване на училище, пак казвам - в общия случай!
Чери, не зная за следващ протест - ама нищичко! Уви!!!
Заир, момчетата на 6 години в общия случай изобщо не са годни за първокласници, момичетата по става... така че не мога да се съглася с теб за 6-годишни първолаци. Навършени 7 години за мен си е категорично правилно условие за започване на училище, пак казвам - в общия случай!
Вихрогонче,познаваме се задочно може би от Часът...Наистина говориш за общия случай.Дъщеря ми е на 6г и смея да твърдя,че е отличничката в класа,детето,което е давано за пример на всички останали(не че е моето),тетрадките й са пълни с "Отлично",дисциплинирана и организирана.Пак казвам,не че е моето дете,това са думи на учителките.Има много такива като нея.Родителят трябва да има ясна преценка дорасло ли е детето му или не за първи клас.Аз смятам,че съм взела правилно решение.
Много точно. Просто трябва да се осигури занималня за всички които искат да ползват услигите, НО не и да се задължават всички да ходят целодневно.
Пак помислете за СПОРТЪТ. Ако детето ми тренира нещо през деня - футбол например, как би ходило на тренировки ако трябва да е целодневно в училище???
Или спорта кучета го яли, нищо че Стефчо Тюфлека, завърши последен на ските на Олимпиадата с 10 секунди зад първият (тва за ските е огрооооомно време) и нищо че същият тоя ще оспорва днеска предпоследното място със Сенегалец и Пакистанец, а в събота с Ганаеца ще води поредната титанична битка.
п.с. Не е необходимо да се регистрираш ;)
цитирайПак помислете за СПОРТЪТ. Ако детето ми тренира нещо през деня - футбол например, как би ходило на тренировки ако трябва да е целодневно в училище???
Или спорта кучета го яли, нищо че Стефчо Тюфлека, завърши последен на ските на Олимпиадата с 10 секунди зад първият (тва за ските е огрооооомно време) и нищо че същият тоя ще оспорва днеска предпоследното място със Сенегалец и Пакистанец, а в събота с Ганаеца ще води поредната титанична битка.
п.с. Не е необходимо да се регистрираш ;)
и аз съм тръгнала на 6 години на училище и никога не съм съжалявала. Винаги съм била подготвена, а и отличничка. И според мен е до съзраване.
Обаче то тази тема е като темата за целодневното обучение - нека да е до преценка на родителите!!! В крайна сметка един отговорен родител може най-добре да види дали детето му е вече дорасло за училище на 6 годинки.
Вихър, аз с теб съм съгласна, че момченцата като че ли ще им е по-трудно от 6 годинки - те просто се развиват по-бавно от момиченцата. По-разсеяни са и т.н.
цитирайОбаче то тази тема е като темата за целодневното обучение - нека да е до преценка на родителите!!! В крайна сметка един отговорен родител може най-добре да види дали детето му е вече дорасло за училище на 6 годинки.
Вихър, аз с теб съм съгласна, че момченцата като че ли ще им е по-трудно от 6 годинки - те просто се развиват по-бавно от момиченцата. По-разсеяни са и т.н.
Бях писала по темата преди време и,за да не се повтарям ще дам препратка към постинга си
http://benra.blog.bg/poezia/2009/11/17/po-cial-den-v-klasnite-stai.437906
Българското училище няма база, за да може едно такова целодневно обучение да бъде в полза на детето и да отговори на неговите изисквания. Децата имат нужда от движение, имат нуода да изразходят натрупаната енергия, имат нужда от свобода и пространство, както имат нужда да се занимават с интересите си-което обикновено се случва в извънучебно време.
Да, има страни, в които целодневната форма на обучение е факт.Но тяхната материална база и тази, с която разполага редовото българско училище няма нищо общо.
ДА, трудно е за работещите родители да отглеждат децата си в свободното им време, но алтернативи винаги се намират.
Поздрави за актуалния и добре развит текст!
цитирайhttp://benra.blog.bg/poezia/2009/11/17/po-cial-den-v-klasnite-stai.437906
Българското училище няма база, за да може едно такова целодневно обучение да бъде в полза на детето и да отговори на неговите изисквания. Децата имат нужда от движение, имат нуода да изразходят натрупаната енергия, имат нужда от свобода и пространство, както имат нужда да се занимават с интересите си-което обикновено се случва в извънучебно време.
Да, има страни, в които целодневната форма на обучение е факт.Но тяхната материална база и тази, с която разполага редовото българско училище няма нищо общо.
ДА, трудно е за работещите родители да отглеждат децата си в свободното им време, но алтернативи винаги се намират.
Поздрави за актуалния и добре развит текст!
спортът-кучета го яли. Не е на почит. Знам го от личен опит. Дъщеря ми спортува активно, което обикновено е посрещнато с учудване.
аз пък съм на мнение,че спортът е много важен за пълноценното развитие на детето и то не само на физическото
цитирайаз пък съм на мнение,че спортът е много важен за пълноценното развитие на детето и то не само на физическото
benra написа:
спортът-кучета го яли. Не е на почит. Знам го от личен опит. Дъщеря ми спортува активно, което обикновено е посрещнато с учудване.
аз пък съм на мнение,че спортът е много важен за пълноценното развитие на детето и то не само на физическото
аз пък съм на мнение,че спортът е много важен за пълноценното развитие на детето и то не само на физическото
Бенра, прочетох това, което и ти си писала по този проблем - за мен това си е проблем. Браво за това, че с 2 думи си предала това, за което аз употребих 2 терабайта пространство :)))....... така или иначе твоето и моето мислене се припокриват. Основното според мене е, че не се изхожда от нуждите на децата, от нуждите на родителите - по-специално работещите.
СПОРТЪТ - ми, това в щатите си е цяла индустрия и почва от училища и колежи. Тук дори учителите, които водят часовете по физическо възпитание много често не са с тази специалност, а просто учители, на които не им достига хораруима и им дават тези часове....... за какво говорим?!?!
Благодаря, че се включи и ти!
В образователната система са разпънати на кръст открай време ученици, учители и родители. Крайно време е да се чуе и тяхното мнение. Досега никой не се съобразява с тях. Всеки чиновник просто прокарва поредния закон и го прилага, докато разбере дали проработва. Огромна лаборатория с опитни мишки!
цитирайinjir написа:
В образователната система са разпънати на кръст открай време ученици, учители и родители. Крайно време е да се чуе и тяхното мнение. Досега никой не се съобразява с тях. Всеки чиновник просто прокарва поредния закон и го прилага, докато разбере дали проработва. Огромна лаборатория с опитни мишки!
Тотални ПАЛЯЦИ и НЕКАДЪРНИЦИ работят в МОН.
23.
анонимен -
"За" или "против" целодневното обучение
27.03.2010 21:01
27.03.2010 21:01
Нашето училище беше закрито от "умния" министър Даниел Вълчев от 1.9.2010, защото беше начално училище с около 40 деца от малцинствен произход "турчеещи се цигани" - това определение си е лично мое, защото там работих 23 години и познавам манталитета им. Учителите и аз /директор/- общо 4, които винаги гледахме да си вършим безупречно работата - наши ученици са получавали общински, областни и национални награди, грамоти и др.
бяхме назначени като възпитатели в приемното училище.Все пак не отидохме на борсата за безработни,защото и това можеше да се стане. И така от 16.10.2010 година съм вече възпитател на два ІІІ и на един ІV клас - общо 45 деца/, макар и с най-високата квалификация в общината - ПНУП, ІІ кл. кв-я и множество сертификати от курсове. Всички директорки на детските градини в общината са със завършено само полувисше образование. Зам. кмета по образованието е със средно образование и никога не имал нещо общо с образованието, освен когато е бил ученик. Училището ни стана "циганско", защото 64% са турци и цигани. Започна едно етническо напрежение - циганите псуват българите, съответно те им викат мангали, миризливи цигани и така вместо да има интеграция, защото ни закриха, заради това, че такива училища като нашето сеграгирали учениците, то сега се получи сегрегация за българите, защото нивото на обучение СПАДНА ЗНАЧИТЕЛНО. Аз гледам да обърна повече внимание на българчетата и на тези от селата турци и цигани, които искат да се научат. На тези, които не могат и не искат им давам да правят преписи и да сричат. В нашето малко училище им обръщахме изключително внимание. Следвам вече един мой принцип:Този, който иска да решава задачи - решава, а този който не иска и може да кара колело - да кара, който иска да рита топка - да го прави. Едните ще станат добри математици, а другите добри колоездачи и ритнитопковци. ЕС ще ни дават пари да си ги държим тук на отглеждане, а те ще тежат на плещите на поколения наред и ще разчитат само на социални помощи.
цитирайбяхме назначени като възпитатели в приемното училище.Все пак не отидохме на борсата за безработни,защото и това можеше да се стане. И така от 16.10.2010 година съм вече възпитател на два ІІІ и на един ІV клас - общо 45 деца/, макар и с най-високата квалификация в общината - ПНУП, ІІ кл. кв-я и множество сертификати от курсове. Всички директорки на детските градини в общината са със завършено само полувисше образование. Зам. кмета по образованието е със средно образование и никога не имал нещо общо с образованието, освен когато е бил ученик. Училището ни стана "циганско", защото 64% са турци и цигани. Започна едно етническо напрежение - циганите псуват българите, съответно те им викат мангали, миризливи цигани и така вместо да има интеграция, защото ни закриха, заради това, че такива училища като нашето сеграгирали учениците, то сега се получи сегрегация за българите, защото нивото на обучение СПАДНА ЗНАЧИТЕЛНО. Аз гледам да обърна повече внимание на българчетата и на тези от селата турци и цигани, които искат да се научат. На тези, които не могат и не искат им давам да правят преписи и да сричат. В нашето малко училище им обръщахме изключително внимание. Следвам вече един мой принцип:Този, който иска да решава задачи - решава, а този който не иска и може да кара колело - да кара, който иска да рита топка - да го прави. Едните ще станат добри математици, а другите добри колоездачи и ритнитопковци. ЕС ще ни дават пари да си ги държим тук на отглеждане, а те ще тежат на плещите на поколения наред и ще разчитат само на социални помощи.
24.
анонимен -
to4no za6toto ne si maika i ne znae6 kakvo e da nqma6 vreme da obarne6 vnimanie na deteto si kakvo y4i i ne moje6 da mu dade6 osnovata a se da go pra6ta6 na 4
01.09.2011 14:42
01.09.2011 14:42
анонимен написа:
Не съм майка, но идеята ми се струва безумна!!! Представете си едно дете на 7-8 години и как от него ще се очаква да прекара в една студена и доста порутена класна стая 7-8 часа всеки ден! Е, честно аз не си го представям! А и различните деца имат различни интереси. Едно иск да ходи н уроци по рисуване, друго учи чужд език, трето ходи на спорт... обаче, ако го приемат това, край! Никакви екстри! Всички ще са задължение да правят едно и също. А и когато аз бях в началното училище имаше нещо подобно, тъй нар. занимални, в които уж си пишехме дошашните и се подготвяхме за другия ден! Пази Боже! После до късно през ноща майка ми трябваше да стои с мен и да оправяме домашното. Да, вярно е, че някой родители са заети и няма кой да гледа децата им, но не ели по-добре да го направят това нещо по желание. Т.е. ако родителите решат, а не задължително? Само питам. Обаче май така е по-добре! Другото си е чисто издевателство! А и децата са различни. Едно се прибира и веднага сяда да учи, друго първо си почива и тогава започва... няма как да ги принудим да са еднакви. Всяко дете си има собствен режим и стил на работа! И родителите знаят най-добре какво е подходящо за тяхното дете! Една учителка, която отговаря за 30-40 деца няма как да обърне достатъчно внимание на всяко от тях. Единствената и грижа е поне да ги опази физически!!!
25.
анонимен -
Кого обслужва целодневното обучение?
25.10.2011 21:05
25.10.2011 21:05
Когато детето ми беше в началните класове, предпочитах да си го вземам у дома, за да поспи и после на спокойствие да си подготви домашните .Ще кажете - имала съм възможност - да, търсех такава, но като учител на такива малки деца имам и наблюдението, че само по 7-8 деца от клас имат нужда от следобедни занятия, по-скоро родителите им не намират вариант кой да им гледа следобед децата. Останалите деца от класа си намират начини - било чрез разпределяне на задълженията между двамата родители, или с помощта на бабите, или пък предпочитат да си организират следобедния отдих на децата с частни учители.Което е по-добрият вариант, тъй като един учител взема до 2 деца, храни ги, осигурява им почивката, след което и подготовката за следващия ден. Като учител и родител това е удачния вариант детето да бъде в обстановка, най-близка до домашната. Иначе - родители много , които искат дори да не си носят децата чантите у дома, а ако има начин и да остават понякога там и да спят.Не може следобед едно дете на 7-10 години пълноценно да си почине и да си научи в присъствието на цял един клас, ако ще и 3-ма учители да се грижат едновременно за него.Тишината, спокойствието и удобството да си полегне при нужда са най-доброто за децата. Но чудно защо някои родители не искат да го разберат?А иначе има доста , които не са съгласни да си оставят децата по цял ден в училище, тогава как да се съчетаят нещата - тъй че на всеки от възрастните всеки да му е угодно, пък децата - те са още малки, да дават мнение! Каквато и да е класната стая - и цялата да е в цветни табла и дидактични материали - тя не е удобна да престои детето цял ден там, заедно с още 20 деца и още повече - да се научи да чете, пише, да смята, а кога би могло да посещава извънучилищни курсове, например по танци? Родители, не е това най-доброто за децата ви!
А иначе - да ще има работа за учители, но това как помага на децата ви?Нали всичко е за благото им ?
цитирайА иначе - да ще има работа за учители, но това как помага на децата ви?Нали всичко е за благото им ?