Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2010 11:29 - "Независимо, че сте на трудов договор проверявайте си редовно статуса на здравноосигурителните права, защото доста често стават грешки"
Автор: cchery Категория: Други   
Прочетен: 2060 Коментари: 0 Гласове:
3



Цитат на директора на НАП-Младост, София по повод опита ми да се възползвам от правата си на здравно-осигурен пациент. А се сетих за тази случка, защото сега ще ни глобяват ако не си направим профилактичните прегледи. И въобще по повод промяната на здравните услуги за 2010 г.:

ЮЛИ`2009 година. От 7.20 часа бях в 25 ДКЦ и след напрегната надпревара с баби и дядовци за клиничната лаборатория, успях да се добера до кабинета на гине-то. И там си изчаках чинно - около час и половина и влизам........... за да изляза. Аз заголена и подготвена, изтъпънарила се на магарето, подканям лекарката да ме прегледа, че на работа трябва да ходя. И в момента на приближаването й към моите прелести, сестрата почти извиква: "Чакай, тя не е осигурена!!!!""" Аз, естесвено, веднага реагирам - не е възможно. На трудов договор съм!! А сестрата казва: "Ама не, с прекъснати права сте за периода декември 2005-декември 2008!". Аз се свлякох от магарето и отидох да си завра муцуната в монитора на компа с надеждата, че сестрата недовижда. Обаче вижда и още как!!! image И в този сюблимен за мен момент, така как съм си по гол гъз, лекарката ми казва: "Ами сега не можем да Ви прегледаме по здравна каса image image . Ако искате преглед, ще трябва да си платите........!" Завършвам с тия подробности за кабинета щото си платих като поп - и без това бях по трепетлики и излизам. И веднага ми светва, периодът, за който пише, че не съм внасяла осигуровки е периода ми на безработна и съвпада с периода, през който АЗ ЛИЧНО, С ДВАТА СИ КРАКА ХОДИХ ДО БАНКИТЕ И СИ ВНАСЯХ САМА ЗДРАВНИТЕ ОСИГУРОВКИ НА ТРИМЕСЕЧИЕ!!!!!!! Тук обърнете внимание на думата "тримесечие" - там е разковничето на проблема миimage!!!

Изстрелях се до вкъщи, взех всички платежни заедно с таксовите листи към тях и беж пак към същото ДКЦ, където има кабинет на НЗОК. Ами те не можели да ми помогнат с това, да ходя до НАП-Младост, което се намирало в общината. Късмет някакъв мизерен, че общината се намира срещу ДКЦ-то. Обаче само дотам с късмета. Влизайки вътре разбирам, че НАП са се преместили на Цариградско 111 и трябва да ходя там - вече съм закъсняла с час за работа. Намерих ги НАП, ама с цената на навлизане в насрещното движение, щото пропуснах нещастната пресечка до сградата им - намира се малко преди колелото на 4-и километър по посока центъра. Слизаш към колелото и непосредствено преди да се включиш в него е тъпата пресечка - естествено необозначена, нерегламентирана и невидима дори за човек с добро зрение!!!! За да стигнеш до сградата на НАП-Младост се качваш на тротоар!!!!! през бордюр с височина поне 20 санта и си трошиш ниско сложеното от пишман-майстор гърне на колата...........АААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААА!!! image image image image image

Та, пропуснах  "супербулеварда" , водещ към НАП, спрях на 10 метра след него, направих обратен завой в насрещното и се върнах........... защото ако бях слязла на колелото, трябваше да се завъртя по него, да вляза в локалното на Цариградско по посока Младост, оттам на пресечката му с Йерусалим да направя обратен ляв завой, да се изсипя с цялата си ярост на Цариградско и да поема с фанфари към пътечката за НАП.image

И всичко това беше преживяно от мен за да науча от една служителка от НАП, че предварителното внасяне на здравни осигуровки (предварително означава следното - не всеки месец да си внасям осигуровката, ами на тримесечие - помните ли ключовата думичка, за която бях ви споменала 1 абзац по-нагоре), та предварителното внасяне водело до такива проблеми!!! image image image Седях, мигах, преглътнах няколко пъти и казвам - не е нормално това, откъде мога да го знам. Ми нямало откъде, трябвало е да отида в НАП и те да ми го кажат - банките, през които съм внасяла не го знаели. И аз 3 години съм внасяла на тримесечие вноските си без дори да знам, че нищо от тях не се отразява на здравноосигурителния ми статус!!!!! и трбяваше да се чувствам едва ли не тъпа, че не ми е стигнал акъла да отида до НАП да проверя ........... нещо, което иначе не съм знаела image . Егати, ако всички хора имахме свръхспособността да правим неща, за които иначе не знаем, че дори съществуват..........

Отбеляза служителката в НАП моите нещастни платежни, обаче това не стига - трябвало да й снимам копия на платежните и да й ги донеса. И питам: "Има ли ксерокс в сградата?!?!" Не, естествено, ксероксите в 21 век са лукс. Да не говорим, че за първото тримесечие на 2008 е имало завишение на здравноосигурителната такса и там дължа 2.20 лв за главницата и незнайна лихва за година и половина период, които трябва да си внеса...........

Пита се? Има ли някой персонално виновен за тази тъпънария? Кой трябваше да държа отговорен, защото аз наистина като пионерче си внасях вноските без пропуск, за да не стигам до изцепката в гинекологичния кабинет от тази сутрин? И въобще, кой ще ми компенсира 20-те лева за прегледа от тази сутрин, както и нервите, които строших. Да не говорим, че ми се наложи пак да ходя до НАП!

И сега се чудя дали функционирам както трябва............... трябва ли да се ядосвам за такива неща или това е начина за случване на нещата в БГ?!?! сигурно съм сбъркала, че съм родена българка............ може би ако бях циганка щях да имам права в България.............

Подадох жалба до ИД на НАП, както и до директора на НАП-Младост ........ не очаквах резултат. Но се наложи един извод - изречение, което директора на НАП-Младост ми каза:"Независимо, че сте на трудов договор проверявайте си редовно статуса на здравноосигурителните права, защото доста често стават грешки" Оставям това без коментар за доверието към институциите в Бг, което трябва да имаме....

Жалбата, която подадох на края на историята....... беше уважена дотолкова да ми се обядат по телефона от НАП и да ме питат дали съм доволна от сегашното състояние на здравно-осигурителсния ми статус......... image image , демек, че вече съм с възстановени права........ а аз в жалбата си бях поискала да се открие виновника за моето нещастие и да бъде наказан........ МЕЧТИ И ВЪЖДЕЛЕНИЯ




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: cchery
Категория: Други
Прочетен: 5022261
Постинги: 314
Коментари: 5091
Гласове: 3537
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930